Gå til innhold

Hvilken RAM skal jeg velge?

Spekulanten

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg Epox EP-9NPA+ Ultra hovedkortet, og skal nå få tak i RAM til dette. Det første jeg lurer på er hvor rask RAMen kan være; altså om kortet har noen begrensinger? Kanskje det ikke vil kjøre raskere enn PC3200?

En annen ting jeg lurer på er om det er verdt det å skaffe seg RAM av typen PC4000? Eller er det bare informasjonsteknologisk bling-bling?

Og til slutt lurer jeg på hvilket merke dere ville anbefale meg og satse på. Corsair, Kingston, TwinMos og Crucial er de typene jeg har kommet over så langt. Jeg er veldig glad i garantier, så om noen vet om noen av merkene har livstidsgaranti, då del gjerne visdommen med meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De minnene der skal også være bra :yes:

Er alltid en fordel med kjøling seff, men når det kommer til stykket så er det best å google etter review på tingene..

Enten det eller følge hjertet, jeg valgte corsair pga jeg leste review og versus tester der de vant mot OCZ, twinmos, crucial osv i samme prisklasse..

Men kan være du liker annet, mange her har sine favoritter..

De OCZ minnene kjører lavere latency (som er bra) og jeg er ikke sikker men tror de klokker litt mer enn Corsair XMS og derfor blir prisen seff litt høyere..

For å si det sånn: Om du har satt en max pris, så gå alltid nærmest mulig prisen med kjente merker, jo dyrere jo bedre (ikke alltid seff)..

Er også mange diskusjoner om minner her, der kan du finne ut hva som er bra og hva som er dårlig..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Takk!

Har litt dårlig tid til å bestemme meg skjønner du siden jeg har en bestilling inne hos Mpx med en annen ram nå.

Hva tror du/dere er det beste Pc3200/3500 minnet jeg kan få til max 1300kr.

Med 2 x 512mb

Dette var den billigste jeg fandt med Pc3500

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=23186

eller denne

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26749

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du kjøpe 3500 når HK er hovedsakelig lagd for 3200?

"System Memory:

Four 184-pin DDR SDRAM DIMM sockets

Support single-sided or double-sided 2.5v DDR-333/400 DIMMs with dual channel architecture in 128/256/512Mb technologies

Support Asynchronous clocking mode between FSB and DIMM

Support up to 4 GB system memory"

Lenke til kommentar
Hvorfor begrense seg til 2x512 MB?

Fordi jeg er 17år, jobber på Rimi, og tar kjøre timer! :w00t:

Må ha 2x512mb!

Hvorfor skal du kjøpe 3500 når HK er hovedsakelig lagd for 3200?

For å overklokke!

Ps. hva betyr det derre:

Support Asynchronous clocking mode between FSB and DIMM

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...