hero_ruler Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Hei, Jeg trenger og hente info fra 2 steder i databasen min og plusse de sammen $query = mysql_query("SELECT jonas_tall, jonas_tall2 FROM jonas_teller ORDER BY jonas_tall DESC LIMIT 0, 5"); Og plusse sammen jonas_tall og jonas_tall2 Og vise det på siden Dette ble veldig dårlig forklart merket jeg, Men håper at noen forstår.. Takk for svar Endret 11. august 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 SELECT jonasBegge AS jonas_tall + jonas_tall2 FROM jonas_teller ORDER BY jonas_tall DESC DESC LIMIT 0,5 eller noe sånt? Eventuelt kan du gjøre det i php <?php while ($row = mysql_fetch_assoc($mysql_query)) { $out . = $row['jonas_tall'] + $row['jonas_tall2'] . ' '; } echo $out; ?> Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Takk for svar Tenkte på php jeg og.. Men hadde lyst til og gjøre det i en mysql ting siden jeg driver og lærer meg mer mysql Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Du fikk det til? SELECT jonasBegge AS jonas_tall + jonas_tall2 FROM jonas_teller ORDER BY jonas_tall DESC DESC LIMIT 0,5 skal vel kanskje være SELECT jonas_tall + jonas_tall2 AS jonasBegge FROM jonas_teller ORDER BY jonas_tall DESC DESC LIMIT 0,5 Det funka iallefall til meg med den siste Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Japp jeg fikk det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå