ventle Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 har en CL56 med ATI M-R 9700 skjermkort (128 MB), kjører Omegadrivers siste versjon av Catalyst-driverne, 2.6.53 (basert på Catalyst 5.7). Tidligere har jeg ikke fått farger på TV-utgangen, uansett hvilket fargeformat (NTSC eller PAL A-H) jeg har valgt. Dette skulle visstnok være fikset i Catalyst 5.7, men TV'n er like svart-hvit den... noen som har peiling? Finnes det alternative drivere som er like gode som Omega, der Tv-utgangen faktisk funker (med farger) på en vanlig (relativt ny) PAL-tv? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Det er ikke ntsc eller pal instillingene som er gale. Mest sannsynlig bruker du en scart overgang med s-vhs overgang. Prøv heller å bruke en s-vhs til komposittkabel (dvs over til RCA plugg, som er gul til video). Har samme maskin med samme driverne og der funker dette. S-vhs funker sjelden på de scart overgangene. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 10-4. Stemmer nok at jeg bruker en s-vhs->scart adapter ja får ta en tur innom CO og se hva jeg finner på. Ha en fin dag! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Joda, S-VHS->composite did the trick. Merkelig egentlig, ville trodd at S-VHS->scart adapteren skulle fungere på akkurat samme måte... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Merkelig egentlig, ville trodd at S-VHS->scart adapteren skulle fungere på akkurat samme måte... Det er langt fra alle TVer som har fullkoblete scartinnganger. På andre igjen er det bare en av kontaktene som er det. Mulig det står i manualen hvilke pinner som er aktive på hvilke kontakter. Din TV aksepterer åpenbart bare kompositt video over scart, i alle fall på den inngangen du har prøvd på. Edit: På mange nogenlunde nye TV kan man endre mellom S-Video, kompositt (og evt. RGB) i menyene på TV aparatet. Endret 12. august 2005 av qwert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå