Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spm ang nissan 200sx

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har sett og prøvekjørt en nissan 200sx 92mod. En ting jeg la merke til da jeg prøvekjørte denne bilen, var at den sporet noe veldig. Var liksom ikke presis på styringa i det hele tatt. Det jeg lurer på er om dette er vanlig med denne bilen (200sx), eller om det er noe som ikke skal være slik. Eieren sier at den ikke var slik da han kjørte bilen i Tyskland (den er tysk importert), og at den er slik i Norge grunnet dårlige veier. Har ikke mye greie på denne type bil.

Hva slags ting burde man se etter på denne bilen, for eksempel, hvor dannes det lettest rust? Kjente tekniske feil på denne bilen? Tåler motoren en turbo på over 1 bar?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen 200SX ekspert, men har selv vurdert sterkt denne bilen for noen år siden. For å ta det først, jeg endte opp med å kjøpe noe annet. Men det er ikke poenget her. Sporing har ofte MYE med dekkvalg å gjøre, spesielt dimensjonen på dekka, og kvaliteten, hvor mye de er slitt o.s.v. Normalt er en 200SX god å kjøre, og de jeg har kjørt av dem, har ikke sporet nevneverdig.

Når det gjelder kjente problemer med bilen, så vet jeg at turbo'n neppe holder lenger enn til 120.000 km (har den gått 100.000+, så sjekk om turbo er byttet!).

Gamle biler er ofte utsatt for rust også, sjekk spesielt under spoileren bak, der vet jeg den ofte ruster!.

Ellers er japse biler generelt driftssikre, og du vil neppe få store problemer med en slik bil om du finner en som er godt vedlikeholdt og ikke ihjælkjørt!

Om turbo'n tåler mer enn 1 bar vet jeg desverre ikke...

Anbefaler deg å titte her og du vil få svar på alt du lurer på om denne bilen!

Lykke til :D

Endret av Ligaya
Lenke til kommentar

En viktig ting jeg glemte å skrive i går: :s

Bilen har nå tre (!) forskjellige felger på. To like foran (205/xx/16) og venstre bak er originaldekket og venstre bak er 195/xx/16 eller 195/xx/15. Dette har vel en del å si? Grunnen til dette er at bakdekka var utslitt, og vi skal opp på hytta med den så vi la om bak, men så punkterte eieren venstre og la om til reservedekk. Skal skifte i dag slik at vi får to like bak av typen som er 195/xx/16 eller 15.

Og ja, det er rust under spoileren. Men ikke gjennomrusta. Hvor mye vil dette koste sånn ca. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...