Gå til innhold

Noen spm om warlock, og morroa rundt klassen :) .


Anbefalte innlegg

er ikke lurt og starte warlock når du er lvl 60 og har hatt charen i 1 uke er du lei og vill ha bedre armor, bedre våpen vill at det skal være enklere og eie folk osv

da'a, skaffer meg exalted overalt og blir med på MC Og andre store raid :) . Så lager vi en main-alt i tillegg, pluss 20000 andre alts :p .

 

 

 

 

Men en ting til om warlocks, noen spesielle addons jeg burde ha?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er ikke lurt og starte warlock når du er lvl 60 og har hatt charen i 1 uke er du lei og vill ha bedre armor, bedre våpen vill at det skal være enklere og eie folk osv

Fear/charm - nuke - gjennta.

Blir det enklere?

Har noen av dere spilt en høy-level warlock i det siste? ;) Har hatt level 60 warlock noen måneder, vil ikke si jeg er lei klassen enda. Jeg blir lei noen av de tåpelige ideene til Blizzard, men klassen er artig og annerledes. Warlock går for å være en av de (kanskje den) vanskeligste klassen(e) å mestre. Spesielt i PvP. Når det gjelder fremgangsmåten til Plomma2 her så er det ikke annet å si enn at den rett og slett ikke holder vann. Prøv selv i PvP. ;)

Lenke til kommentar
er ikke lurt og starte warlock når du er lvl 60 og har hatt charen i 1 uke er du lei og vill ha bedre armor, bedre våpen vill at det skal være enklere og eie folk osv

Fear/charm - nuke - gjennta.

Blir det enklere?

Har noen av dere spilt en høy-level warlock i det siste? ;) Har hatt level 60 warlock noen måneder, vil ikke si jeg er lei klassen enda. Jeg blir lei noen av de tåpelige ideene til Blizzard, men klassen er artig og annerledes. Warlock går for å være en av de (kanskje den) vanskeligste klassen(e) å mestre. Spesielt i PvP. Når det gjelder fremgangsmåten til Plomma2 her så er det ikke annet å si enn at den rett og slett ikke holder vann. Prøv selv i PvP. ;)

Seduce - Shadow bolt - Shadowburn - Death Coil

 

Rinse and repeat.

 

Alle klasser med 3k-ish hp dør etter en runde. Har de mer Seducer du og shadow bolter igjen. Kanskje heldig nok til å få inn enda en Shadowburn også. Piece of cake! =)

Lenke til kommentar
Seduce - Shadow bolt - Shadowburn - Death Coil

 

Rinse and repeat.

 

Alle klasser med 3k-ish hp dør etter en runde. Har de mer Seducer du og shadow bolter igjen. Kanskje heldig nok til å få inn enda en Shadowburn også. Piece of cake! =)

En ørliten ting du har glemt: Praktisk talt alle har en eller flere metoder for å bryte både fear og seduce. Dessuten er du som sagt avhengig av å ha en succubus ute, en pet som er alt annet enn optimal til andre ting, og som dør om noen kommer i nærheten av den. Prøver du deg på den der er det mange veier ut. Selv om motstanderen skulle være noe annet enn undead (noe veldig mange er). Bare for å ta to klasser jeg kjenner godt:

 

Warlock:

1. Bryte fear med trinket, og bli immun mot fear og seduce.

2. Fear/banish succubus (evt deg og drepe succubus)

3. Full guffe mot deg.

 

Warrior:

1. Bli immun mot fear med Berserker Rage. Trinket i reserve.

2. Hakke deg i småbiter. Tar gjerne Succubusen i samme slengen, med cleave.

Hvis du skulle få fanget ham i seduce tar han intercept og stunner deg så fort den bryter (første treff), og får banka løs ganske godt med litt flaks. En warrior med 7k hp har du kanskje fjerna 1800 liv av når han er immun mot både fear og seduce på grunn av repetisjon. Mer hvis du bruker Shadow Burn riktignok, men om du svir av tre shards per motstander går du tom alt for fort.

 

En mage kan ofte ha instant sheep på lur. Ja, den kan du bryte med trinket, med det kan mage med din fear/seduce også.

 

Du forutsetter også med den der at du møter noen 1 mot 1 i duell, noe som ikke akkurat er den vanligste formen for PvP. Jeg sier ikke at det ikke kan fungere, men hvis man tror at det der er en god beskrivelse av hvordan man PvP-er godt med warlock så er man på bærtur. Ærlig talt, Death Coil? Den er på 10 minutters cooldown gutt. Du skader _ikke_ over 3000 i snitt på shadow bolt + shadow burn. Kanskje halvparten, hvis man har godt med spelldmg/shadowdmg-utstyr. Du har ikke 50% critsjanse, så en kan ikke regne med at en av dem critter.

Lenke til kommentar
aasgaard, hvordan ui bruker du? :whistle:

 

Og jeg skal ikke PvPe alene iaffal, skal PvEe så gå over til AV/WSG for så å raide noen byer.

Nurfed med en drøss add-ons. Finnes mange gode, tre en warlock i alle fall bør ha er "Shard Tracker NCS", "CooldownCount" og "SpellAlert". Så har man jo "Titan Panel" med en bråte plug-ins for å få tilgang/visning til/av alt som tenkes kan. Rot litt rundt på www.curse-gaming.com, mye bra der. :)

Lenke til kommentar

har rota der inne, og lasta ned noen addons, ikke for warlock enda, men det kommer :) . Men problemet er at alt har feilmelding hele tia, med 2-3 hunters addons får jeg feilmelding når jeg skyter, når pet angriper, når pet går til passiv og når jeg mater pet, og jeg har fjerna x addon og lagt til y, fjerna begge og prøvd z men ingenting funker...

Så linker til direkte addons er fint :) .

Men natta alle :p

Lenke til kommentar

som warlock må du også ha necrosis. Holder orden på alt av spelltimers (veldig nyttig ved banish og rebanish i mc) og shards.

 

 

Edit: Det finnes ingen fasit på hvordan du går fram med warlock i pvp. Hvis du gjør det samme hver gang har du ingen mulighet til å vinne alle 1on1s. Alt avhenger av motstanderen. Variasjonene kan være alt fra seduce-shadowbolt-burn-seduce/fear-shadowbolt til devour magic on self-spellock-petattack-shadowbolt-shadowburn-fear-shadowbolt (mot kule bæ-mages). Kanskje du har vw fremme og velger å sacce den først? Dersom du ikke har master summoner, men har succubus framme når du møter en mage feks, bør du gjøre den invissible hvis du ikke har trinket i tilfelle polimorph. Og da har jeg ikke vært innom valget av enten CoT eller CoS.

 

Edit2: Det er færre grunner til å bli lei warlock på lvl 60 enn andre klasser. Noe av det aller beste med klassen, i motsetning til flere andre, er at du har 3-4 GODE talentvariasjoner som det ikke finnes fasitsvar på hva som er best. Jeg har vært lvl 60 noen uker nå og er enda ikke blitt lei.

 

Etter så mye positivt om klassen kan jeg føye på at soulshards i pvp er pain in the ass.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
som warlock må du også ha necrosis. Holder orden på alt av spelltimers (veldig nyttig ved banish og rebanish i mc) og shards.

Shardtracker NCS kan det også, med mindre styr, ser ikke så harry ut, og tar nesten ikke plass. Et enkelt valg med andre ord. ;)

Jepp. bruker bare spelltimeren til necrosis, ingenting annet. Har shardtracker i infobaren øverst.

Lenke til kommentar
Seduce - Shadow bolt - Shadowburn - Death Coil

 

Rinse and repeat.

 

Alle klasser med 3k-ish hp dør etter en runde. Har de mer Seducer du og shadow bolter igjen. Kanskje heldig nok til å få inn enda en Shadowburn også. Piece of cake! =)

En ørliten ting du har glemt: Praktisk talt alle har en eller flere metoder for å bryte både fear og seduce. Dessuten er du som sagt avhengig av å ha en succubus ute, en pet som er alt annet enn optimal til andre ting, og som dør om noen kommer i nærheten av den. Prøver du deg på den der er det mange veier ut. Selv om motstanderen skulle være noe annet enn undead (noe veldig mange er). Bare for å ta to klasser jeg kjenner godt:

 

Warlock:

1. Bryte fear med trinket, og bli immun mot fear og seduce.

2. Fear/banish succubus (evt deg og drepe succubus)

3. Full guffe mot deg.

 

Warrior:

1. Bli immun mot fear med Berserker Rage. Trinket i reserve.

2. Hakke deg i småbiter. Tar gjerne Succubusen i samme slengen, med cleave.

Hvis du skulle få fanget ham i seduce tar han intercept og stunner deg så fort den bryter (første treff), og får banka løs ganske godt med litt flaks. En warrior med 7k hp har du kanskje fjerna 1800 liv av når han er immun mot både fear og seduce på grunn av repetisjon. Mer hvis du bruker Shadow Burn riktignok, men om du svir av tre shards per motstander går du tom alt for fort.

 

En mage kan ofte ha instant sheep på lur. Ja, den kan du bryte med trinket, med det kan mage med din fear/seduce også.

 

Du forutsetter også med den der at du møter noen 1 mot 1 i duell, noe som ikke akkurat er den vanligste formen for PvP. Jeg sier ikke at det ikke kan fungere, men hvis man tror at det der er en god beskrivelse av hvordan man PvP-er godt med warlock så er man på bærtur. Ærlig talt, Death Coil? Den er på 10 minutters cooldown gutt. Du skader _ikke_ over 3000 i snitt på shadow bolt + shadow burn. Kanskje halvparten, hvis man har godt med spelldmg/shadowdmg-utstyr. Du har ikke 50% critsjanse, så en kan ikke regne med at en av dem critter.

akurat sån opplever jeg det og..

de som sier warlock er enkelt i pvp har tatt feil... den eneste som mestrer det dritbra som jeg har sett er drakedog

Lenke til kommentar
Seduce - Shadow bolt - Shadowburn - Death Coil

 

Rinse and repeat.

 

Alle klasser med 3k-ish hp dør etter en runde. Har de mer Seducer du og shadow bolter igjen. Kanskje heldig nok til å få inn enda en Shadowburn også. Piece of cake! =)

En ørliten ting du har glemt: Praktisk talt alle har en eller flere metoder for å bryte både fear og seduce. Dessuten er du som

 

*SNIP*

akurat sån opplever jeg det og..

de som sier warlock er enkelt i pvp har tatt feil... den eneste som mestrer det dritbra som jeg har sett er drakedog

Du er enig i at seduce og fear brytes lett, men skriver at en du synes greier å takle dette bra, er drakedog.

 

Drakedog er undead.

 

-

 

 

Nå er det heldegvis overkommelig å vinne mot ud-rogues etter at wotf duration ble redusert til 5 sekunder.

Lenke til kommentar

Seduce funker helt fint mot warriors. De kan ikke komme ut av den. Time den smart når de bruker berserker og intercept. Så de ikke kan komme nær.

 

De kan ha en del HP så hvis de ikke er død etter tredje seduce, så er det bare og dotte og ta støyten.

 

Rogues derimot kan ha trinket, og er de smart så blinder de petn. Often vanisher de også.

Jeje. Mot mage priest druids og warlocks så bruker jeg felhunter uansett.

 

Skjønner heller ikke at dere forguder drakedog. rofl. Greit han er sikkert god. Men det er jo så lett. Ser jo han seducer bare og skyter bolts. Ingen i videoen har trinkets. Og han viser mange heldige crits.

 

Jaja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...