bas Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Har kjøpt pc komponenter og bygd selv, alt nytt : - Asus A8V Deluxe hovedkort - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack minne - AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939 prosessor + to dvd brennere og to harddisker. Alt funker som en drøm når maskinen først starter, men ganske ofte og helt tilfeldig får jeg svart skjerm og en kvinnestemme på mine høyttalere som sier "system failed cpu test" når jeg skal starte maskinen eller ta den igjen etter at jeg har brukt sleep funksjonen.Dette er mildt sagt irriterende, og løsningen er å trykke på reset knappen og så starter den helt fint (har gjort det så langt i hvertfall).Hovedkortet lyser grønt og disker o.l starter, men altså ingen tegn til liv ellers. Noen som har peil på hva dette kan være?Er lite lysten på å være avhengig av å trykke på reset knappen titt og ofte når jeg skal starte maskinen.Alt utstyret er forøvrig bare en uke gammelt. Endret 11. august 2005 av bas Lenke til kommentar
bas Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Hmm, ingen som har noen ideer altså Uansett, fikk beskjed av butikken jeg kjøpte dette av om å oppgradere til siste bios, gjorde så, men ingen forskjell.Sikkert 3/4 av de gangen jeg skal starte maskinen forekommer dette problemet.Hvis jeg googler litt ser jeg dette er et kjent problem på Asus hovedkort, men finner liksom ingen klar løsning. Noen som har vært borte i det samme? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 prøv: gå i bios > load bios set up ( med F5 ) gå så ut på F10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå