Gå til innhold

overføre filer fra xbox til xbox via pc.

Snuff

Anbefalte innlegg

Heisann. En venn av meg har moddet xboxen sin, og i den forbindelse sitter jeg her og prøver å overføre innholdet på min xbox til hans. Jeg har koblet begge til en hub slik at jeg kan få kontakt med begge i flashFXP. Problemet er at jeg ikke får overført filer fra den ene xboxen til den andre. Å sende fra pc til en av boxene funker fint. Får ingen detaljert feilmelding da jeg prøver å overføre fra xbox til xbox, bare at "file cannot be transfered"

Noen som har tips til hva som kan løse problemet? Virker som om innholdet på xboxen er beskytta på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for rask tilbakemelding. Vurderte å bruke avalaunch metoden, men da må man vel overføre en og en fil og ikke hele mapper? Fikk beskjed av en kar at det er lettere å ta det via flashfxp. Du har sikkert rett for jeg har ikke peil, men hvorfor vil det ikke fungere?

Lenke til kommentar

jepp jeg fant ut det. Nå har det oppstått et nytt problem, når jeg starter overføringen mellom xboxene i avalaunch så skjer det ikke noe. den bare blir stående på 0 kb/s. Har gjort det før, uten problem.

Tar med glede i mot tips uansett hvilken metode det måtte være. Haster litt ettersom kameraten min flytter om noen dager, og det er en del gig som skal overføres.

Endret av Snuff
Lenke til kommentar

Slik gjør jeg det: (får overført rundt 50gb på 45 minutter) Start Avalaunch, gå på settings, network, og noe sånt som xbox to xbox auto configure. Gjør det på begge xboxene. Så går du på file manager, trykker på start og velger view remote eller noe sånt. Så skal du finne den andre xboxen, og du kan overføre hele mapper. (jeg overførte ca.45gb på èn mappe i går :) )

Lenke til kommentar

Oki, Funker det å bruke vanlig nettverkskabler via en hub, eller må jeg ha kryssa kabel? Er ikke helt sikker men mener jeg brukte hub for lenge siden, men da tok det 1 time å overføre 3-4 gig. Er kryssa kabel raskere?

Edit: Får kontakt gjennom avalaunch(bruker hub og vanlig tp kabler) Men når jeg skal overføre filene i køen kommer barometeret opp, og blir bare stående på 0 kb/s. Jeg MÅ vel ikke ha kryssa kabel?

Endret av Snuff
Lenke til kommentar
Oki, Funker det å bruke vanlig nettverkskabler via en hub, eller må jeg ha kryssa kabel? Er ikke helt sikker men mener jeg brukte hub for lenge siden, men da tok det 1 time å overføre 3-4 gig. Er kryssa kabel raskere?

Edit: Får kontakt gjennom avalaunch(bruker hub og vanlig tp kabler) Men når jeg skal overføre filene i køen kommer barometeret opp, og blir bare stående på 0 kb/s. Jeg MÅ vel ikke ha kryssa kabel?

Nei, du trenger ikke kryssa kabel. Jeg har også opplevd at det har stoppa på 0kb/s, men det funker som regel. Litt merkelig det der :hmm:

Lenke til kommentar

Slitsomt det der, det fungerer fint til en annen xbox jeg har, men ikke til akkurat den jeg vil overføre til. Kan det være noen innstillinger som står feil? Har aldri tukla med noe annet enn IP'er når jeg har overført før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...