Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

varmboot problemet har jeg og. men det driter jeg i...

 

jeg kommer nok til å foreta meg en voltmod etterhvert. er jo ganske enkelt da. hvis du ikke vil lodde kan du kjøpe sånn sølv lakk(eller hva det er) til å reparere varmetråder i bakruter. en bitteliten dråpe mellom de to punktene og det er alt!

 

men jeg skal skaffe meg bedre kjøling før jeg foretar en volt mod

 

quoter meg selv fra en annen tråd:

 

denne prosessoren er ihvertfall mye kjøligere enn min gamle prescott. før hadde jeg ved 22-23 grader i lufta 40 grader på vannet og 50 grader på prosessoren. ved load seff, men den er jo konstant under load pga F@H.

 

nå har jeg 22.5 på luft 30.5 på vannet og 44 grader på prosessoren.

kjører da på 300x9 altså 2.7 og 1.425v

 

merkelig forhold på tempene på de to oppsettene....

 

jaja har en bedre radiator på vei, men må nok bytte cpu blokka og etterhvert!

5812669[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

done!

 

shit; harddisken min er den som bråker mest. satt å leste på forum og plutselig forsvant den irriterende lyden... jaha? tenkte jeg. trykte på vis skrivebord og så fikk jeg sort skjerm. bare å restarte, men da startet ikke harddisken opp. kuttet strømmen og prøvde igjen og nå funker det.... hm kan dette være relatert til hovedkortet? eller er det bare å framskynde det planlagte harddisk kjøpet?

 

skummelt....

Lenke til kommentar
vil man komme noe høyere med en voltmod?

5813085[/snapback]

 

Mest sannsynlig, ja :)

 

EDIT: Jeg prøvde meg på en Vmod for ikke så lenge siden, men det gikk dårlig. Det er nok fordi jeg glemte å skrape vekk den overflaten slik at loddetinnet ikke ville feste seg. Hadde jeg gjort det ville det nok gått veldig lett :) . Jeg som trodde det ville gå kjempelett etter å ha chippet mange xboxer... :roll:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

jeg ler meg ihjel. jeg skaffet en wd 250gb sata 2 med 16mb cache, tenkte skulle ha den som system disk,

 

så var det

compmgmt.msc

 

og laget denne hardisken i 2 stk. funket fint.

jeg husker jeg installerte en sata2 driver fra asrock.com

så skal en ikke klare å boote uten den driveren kansje?

er det ikke da mulig å bruke sata2 som system disk?

hørtes gale ut, noe må jeg ha gjort feil.

 

jeg koblet ut 2 ide disker, både strøm og ide-kabel.

 

så lot jeg sata2 stå som vanlig forventet med windows cd skulle finne den , er special edition 2 på den så det skulle vel ikke være problem ved å finne 250gb hardisker.

 

men windows cd fant ingen sata2, selv stod den oppført i bios.

 

 

mulig det finnes svar på dette mellom 100 sider.

 

anyone. this is an emergency

Lenke til kommentar

Gratulerer pizzafordi, du har postet 4 poster på rad på 15min :fun:

 

Uansett, jeg tenkte jeg skulle prøve å ta vmoden på nytt, siden jeg kjeder meg veldig nå og jeg vil ha mer enn 2.6ghz :yes: . Skal huske å skrape på loddepunktene nå, også fikk jeg litt trening i går da jeg satte inn en ny xenium chip i xboxen min :)

Lenke til kommentar
Gratulerer pizzafordi, du har postet 4 poster på rad på 15min :fun:

 

Uansett, jeg tenkte jeg skulle prøve å ta vmoden på nytt, siden jeg kjeder meg veldig nå og jeg vil ha mer enn 2.6ghz :yes: . Skal huske å skrape på loddepunktene nå, også fikk jeg litt trening i går da jeg satte inn en ny xenium chip i xboxen min :)

5814456[/snapback]

 

loddefett eller flytende loddetinn, har endelig fått flytende loddetinn, hvordan er det å bruke dette, trenger en ikke loddefett til dette?(harpiks)

Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig med vmoden, men jeg vet ikke om det funka? :dontgetit: Jeg prøver å velge 1.1V, men da får jeg 1.35V. Også valgte jeg 1.15V, men da fikk jeg også 1.35V. Hvordan kan det ha seg?? *fortvilt*

 

EDIT: Jeg bruker bios 1.6, men det skal fungere fint det eller?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

SUKSESS!! :fun: Dumme meg glemte å slå av cool and quiet! :wallbash: Nå kan jeg øke helt opp til 1.55V :) . Nå kan jeg endelig klokke litt lenger!

 

Forresten, jeg fikk det ikke til på den vanlig metoden denne gangen heller. Loddetinnet ville ikke feste seg. Derfor loddet jeg punktene sammen med en ledningsstump, og det fungerte perfekt. Var mye lettere :)

Lenke til kommentar
Sett på støyende vifte, legg hk på bordet, sett opp vinduet, ta på varmedress, lue og votter, og klokk til 3000 mhz :fun:

5815304[/snapback]

 

Litt fristende å prøve :p . Jeg satte på en bedre vifte nå, men prime95 feila fort på 2.8ghz og 1.55V. Tror nok ikke jeg klarer 3ghz da gitt... Jeg skal kjøpe vannkjøling om ikke så lenge da, kanskje det blir bra :)

Lenke til kommentar
jeg har nettopp kj;pt meg dette hovedkortet, og vil gjerne koble til usb porter   

foran. Hvor skal jeg koble til de? er saa mange pinner i baann der at jeg ikke vet hvilke jeg skal velge. Noen som kan svare meg paa det?

5815553[/snapback]

Står på side 13 i manualen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...