Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åssen da? 1 PSU til hovedkort og 1 PSU til 12V'en på skjermkortet og HDD'en?

5802174[/snapback]

 

:hmm: Jeg er ikke helt sikker på hvordan folka her pleier å koble de jeg. Men det burde vel gå det, så kan du vel kanskje bare jumpstarte den andre psuen? Men ikke hør på meg, spør noen andre. Jeg har ikke erfaring med det :)

Lenke til kommentar

hei sitter å leker meg med en optron 146

jeg har ocwbeta5 bios

 

på htt274(10x274@ddr166) er den prime stabil men på htt275 så vil den ikke boote, da er det vel hovedkortet som sier stopp?

 

er det på noen måte mulig å få høyere htt eller har jeg fått ett dårlig HK? :hrm:

Lenke til kommentar
Åssen da? 1 PSU til hovedkort og 1 PSU til 12V'en på skjermkortet og HDD'en?

5802174[/snapback]

 

:hmm: Jeg er ikke helt sikker på hvordan folka her pleier å koble de jeg. Men det burde vel gå det, så kan du vel kanskje bare jumpstarte den andre psuen? Men ikke hør på meg, spør noen andre. Jeg har ikke erfaring med det :)

5802191[/snapback]

Det fins spesielle kabler du kan bruke for å koble sammen PSUer slik at de kommer på akkurat samtidig ved bruk av power-on knappen på kabinettet.

Er slik som følger med på en del CM Stacker kabinett, har jeg sett.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en *.iso fil fra staljin, hvis han stikker innom kan han kanskje legge ut linken igjen? :innocent:

Du finner nok den filen jeg snakker om hvis du blar noen filer tilbake i denne tråden også.

Det er en fil du brenner på cd, der ligger det flash program og alle utkomne bioser til kortet helt frem til 1.40 tror jeg, inkludert ocwb2 biosen :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei,

 

Ser ut som om det finnes en løsning for å komme over 274MHz med nyere BIOS, og den er å sett CPU-NB SPEED til 200

 

Dette skal visst hjelpe å komme over 274 med nyere BIOS. Kan noen ta seg tid og teste dette ut, jeg er på jobb til 22:00.

 

Tipset har jeg funnet HER

 

staljin

5806400[/snapback]

 

Skal sjekke nå, kommer tilbake om 10min :)

 

Hvor i huleste er cpu-nb speed, og hva er det til?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Den er under Chipsett og er vel divide for komunikasjonshastighet mellom CPU og nordbroen.

 

staljin

5806514[/snapback]

 

Er det cpu-nb link speed du snakker om? Den som jeg stiller inn for å stille inn htt? I så fall så hjalp det ingenting. Jeg prøvde å senke til 4x multiplier og fsb til 280mhz, ingen lykke

Lenke til kommentar

Den skal senkes til 2x dvs 200, og ja det er den CPU-NB link speed jeg snakker om. Nå er problemet om ditt CPU klarer høyere HTT? Klarer du å kjøre høyere HTT med OCWB1 eller 2? Det er løsning for de som f. eks meg som kjører HTT over 274 med OCWB 1 eller 2 biosene og ikke vil/kan bruke nyere bios pga denne "274 sperre".

 

Kjører Opty 146 på 10x290MHz med OCWB2, jeg.

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Den er under Chipsett og er vel divide for komunikasjonshastighet mellom CPU og nordbroen.

 

staljin

5806514[/snapback]

 

Er det cpu-nb link speed du snakker om? Den som jeg stiller inn for å stille inn htt? I så fall så hjalp det ingenting. Jeg prøvde å senke til 4x multiplier og fsb til 280mhz, ingen lykke

5806549[/snapback]

 

Den skal senkes til 2x dvs 200, og ja det er den CPU-NB link speed jeg snakker om. Nå er problemet om ditt CPU klarer høyere HTT? Klarer du å kjøre høyere HTT med OCWB1 eller 2? Det er løsning for de som f. eks meg som kjører HTT over 274 med OCWB 1 eller 2 biosene og ikke vil/kan bruke nyere bios pga denne "274 sperre".

 

staljin

5806571[/snapback]

 

ocwb2 går fint

Lenke til kommentar

Synd, ja, ja, kanskje dette hjelper for noen andre nyere bios, 1.50, 1.40, nyere OCWB biosene, hva vet jeg?

 

Here er den tips/tipsene for over 274

 

Can't Get Above 274!

 

Certain newer BIOS's, namely 1.2 thru 1.5, appear to reset the FSB back to 274 if one tries to boot at a speed higher then 274.... Solution is to stay with an older BIOS. I myself have found OCWB1(which is .318 modified) to clock the highest, and be the most stable for my hardware complement....

 

Some sucess has been achieved in BIOS 1.5 & 1.6 by setting:

Burst Length: Set to 8 Beats

Read Preamble: Set to 5.5ns

Async Preamble: Set to 7ns

This helps overcoming the "274" issue, but warm boot issue is prevalent.

 

3/21/06: Update!

 

Setting the CPU-NB to 200 allows booting above 274 with newer BIOS versions. Thanks to EnglishLion for bringing this to our attention....

 

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...