Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Har et problem med hovedkortet, tror jeg. Når jeg spiller BF2 så kan jeg ikke bruke VOIP i spillet. Noe som jeg kunne før med et annet HK. Så tror ikke det er porter som er låst på ruteren min. Noe som jeg også har sjekket.

 

Grunnen til at jeg tror det er HK er at micen ikke virker optimalt i Windows heller. Når jeg bruker en USB mic, som er i kamera mitt så får jeg utslag. Men hjelper ikke i bla BF2.

 

Er det noen andre som har vært borti dette problemet, eventuelt hva kan jeg gjøre?

 

Eventuelt er det lett/mulig å disable det lydkortet som er i og sette i sitt eget? Eventuelt noen gode forslag?

Endret av _dAwn_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg skaffet meg (men ikke fått enda) Corsair TWINX2048-4000PT 2048MB, derfor lurer jeg på om det er noen som har disse brikkene sammen med dette HK, og hvilken erfaringer vedkomende har?

 

Plannen min er å kjøre CPU på 10x290Mhz, RAM divide på 166 som som gir 242MHz på RAM, noe i følge RAM spes skulle gå helt fint, MEN jeg er usikker om HK klarer å levere rundt 2.8V til RAM-en. Var ikke det slik at HIGH voltage på ram gir rundt 2.75V?

 

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
......hva kan jeg gjøre?

 

5779694[/snapback]

Prøv først å installer siste driveren. Realtek AC97 Codec Driver v3.84

 

.....Eventuelt er det lett/mulig å disable det lydkortet som er i og sette i sitt eget? Eventuelt noen gode forslag?

 

5779694[/snapback]

Fullt mulig å disable onboard lyd fra bios, og bruke eksteernt lydkort istedet. Men det hjelper vel strengt tatt ingentingå lenge du bruker USB mic...?

Lenke til kommentar
Sablabra har den vel på 2.6 såvidt jeg vet.

5776881[/snapback]

 

Det stemmer :) . Hovedkortet klarer nok mye lenger, men cpuen går ikke lenger uten mer Volt...

5777457[/snapback]

Hva slags innstillinger på ram timings, HTT og HT multiplier kjører du på?

5783407[/snapback]

 

Ram kjører på 217mhz med 2.5-3-2-5 timings. Fsb er 260 x10 multiplier.

Lenke til kommentar

Hmm, hva slags minne har du? Har samme prosessor, overklokket til 2.4 GHz. Hos meg skal det ikke så mye over dette før systemet nekter å starte. Fordelen ved å kjøre på akkurat 2.4 GHz er at minnet kan kjøre på stock timings (200 MHz), men skulle forsåvidt ønsket litt mer kraft i enkelte tungregneprogrammer (til vanlig Windows-bruk er har en jo kraft nok til evigheten..).

 

edit: rettet noen små skrivefeil

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Etter å ha satt sammen delene, så vil ikke maskinen boote opp. Får ingenting

opp på skjermen, har feilsøkt og kommet fram til at det må være hovedkortet.

Prøvd å byttet skjerm, annet skjermkort, andre minnebrikker.

Når dvdbrenneren er koblet til ide og strøm, så reagerer ikke dvdbrenneren,

den lyser ikke. Men om jeg tar av ide kabelen og lar strømledningen være på

så starter den opp normalt.

 

Vært borti det samme problemet før på Asrock 939-dual sata hovedkortet?

Lenke til kommentar

Jeg sleit noe alvorlig selv når jeg satt sammen min, men fant tilslutt ut hvilken fatal brukerfeil jeg hadde gjort.

På den gamle maskinen hadde jeg tre disker og cd-rom. Kabinettet mitt er trangt som f og jeg måtte snu ide-kabelen så lagringsdisken stod som master og bootdisk som slave.. Når jeg da dro ut lagringsdisken ble bare bootinga tull og tøys. Dip-switchen stod da på "cable select" og bootdisken ville ikke være slave alene på kabelen.

Nå tror jeg neppe noen andre klarer å rote det til så mye som jeg klarte, men sjekk i alle fall at alle kabler står riktig. Og ikke minst: stripp maskina helt ned og prøv å boote med kun ram/hd/skjermkort. Legg til ett nytt komponent og prøv igjen til du finner feilen. Det er sikkert bare en liten detalj du har sett deg blind på.

Lenke til kommentar

Tviler, har bare dvdbernneren på ide kabel, mens en sata2 hd. og det står at om du bruker en ide enhet, så skal den stå på master, og har gått over alle ledninger ditt og datt endel ganger nå:p

 

men fikk beskjed om å ta ut hovedkortet og prøve den uten kabinettet. med bare ram/hd/skjermkort koblet til

Lenke til kommentar
Etter å ha satt sammen delene, så vil ikke maskinen boote opp. Får ingenting

opp på skjermen, har feilsøkt og kommet fram til at det må være hovedkortet.

Prøvd å byttet skjerm, annet skjermkort, andre minnebrikker.

Når dvdbrenneren er koblet til ide og strøm, så reagerer ikke dvdbrenneren,

den lyser ikke. Men om jeg tar av ide kabelen og lar strømledningen være på

så starter den opp normalt.

 

Vært borti det samme problemet før på Asrock 939-dual sata hovedkortet?

5786736[/snapback]

 

Jeg har et lignende problem. Jeg byttet kabler og nå lyser dvd brenneren. Maskinen vil fortsatte ikke boote opp (selv med kun cpu, hovedkort,minne & skjermkort koblet til). Tenkte at det måtte være et hovedkort problem så jeg sendte det inn til reklamasjon. Har nå etter en ukes smertefull venting fått et nytt kort, men maskinen booter fortsatt ikke (identiske symptomer).

Heller mot at det er enten cpu eller skjermkort det er noe i veien med nå, hvis ingen har noen forslag angående lugubre jumper konfigurasjoner, power switch tilkoblinger etc...

Lenke til kommentar

Har følgende oppsett:

 

Athlon 64 x2 4200+

2GB Corsair ValueS

Geforce 6800 128mb (agp)

Asrock 939DUAL

120GB Seagate IDE HDD

 

Ingenting er klokket enda.

Fikk en forferdelig ytelse i Oblivion ifølge andre oppsett a'la:

Amd 3500+

GF 6600GT 128mb

 

Gikk ikke glattere enn 17-18fps outdoors.

 

Så jeg fyrte opp 3dmark06 som leste av alt korrekt utenom VGA core som stod på 10.1mhz :no:

 

Startet testen og fikk dette:

 

3DMark Score 1165 3DMarks

SM 2.0 Score 406 Marks

SM 3.0 Score 421 Marks

CPU Score 1651 Marks

Comparet med en annen profile med Geforce 6800 og hans SM 2.0 og 3.0 score var minst det dobbelte.

 

Noen innslag? Kjøpte dette hovedkortet pga gode oppgraderingsmuligheter senere og er fullt klar over at det kan fort oppstå småproblemer med det, men det kan fikses.

Lenke til kommentar

Det første jeg installerte på nyinnstallert windows xp var agp drivern fra HK cden.

 

Vet ikke om dette er relevant, men jeg har enda en nesten 4 år gammel PSU, 300W effekt.

Men er ikke så mange deler i pcen så jeg tenker den takler de

 

Athlon 64 x2 4200+

2GB Corsair ValueS

Geforce 6800 128mb (agp)

Asrock 939DUAL

120GB Seagate IDE HDD

LG dvd brenner

+en vifte som kobles til 12V(trekker sikkert ingenting)

 

Nei, det er ikke en Qtec PSU. :)

Lenke til kommentar
Det første jeg installerte på nyinnstallert windows xp var agp drivern fra HK cden.

 

Vet ikke om dette er relevant, men jeg har enda en nesten 4 år gammel PSU, 300W effekt.

Men er ikke så mange deler i pcen så jeg tenker den takler de

 

Athlon 64 x2 4200+

2GB Corsair ValueS

Geforce 6800 128mb (agp)

Asrock 939DUAL

120GB Seagate IDE HDD

LG dvd brenner

+en vifte som kobles til 12V(trekker sikkert ingenting)

 

Nei, det er ikke en Qtec PSU. :)

5801815[/snapback]

 

:ohmy: Jeg skjønner ikke at du tør å starte pcen en gang!!

Tipper 12V railen er ALTFOR svak til å drive det systemet der!

Lenke til kommentar

Er det noen måte jeg kan sjekke om de forskjellige delene får effekten de trenger da?

 

Kanskje jeg stopper innom den lokale HCS'en og kjøper en ny PSU etter skolen imorra, har desverre ingen større PSU'er i huset til å teste med.

 

Hvor stor burde den minimum være?

 

*EDIT

 

La merke til dette i 3dmark06 målingen av systemet mitt:

AGP

Revision 15.0

Available Rate 0x00000000

Selected Rate 0x00000000

Aperture Size 0 B

Sideband Addressing Not Supported

Fast Write Not Supported

 

Stod under "Motherboard Info"

Endret av ÖzzY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...