Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Takker gutter (og jenter :!: )

Enig med Meeg, jeg har også hatt en del reintsallasjoner før alt satt på plass. I mellomtiden gikk jeg over fra AGP til PCI-e GK og nå har alt stabilisert seg på 10x290Mhz.

 

Staljin

5750468[/snapback]

 

lagde agp-kortet grøll for deg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, på bildet er det merket AGP8X på porten til venstre med den lilla klistrelappen.

Eneste negative med det er at vifta kommer på venstresiden og rundt den vil man gjerne ha litt luft. Lydkortet mitt måtte dermed i det aller nederste sporet. To pci-spor blir dermed 'sperret' for bruk. Dette løser seg selvfølgelig ved overgang til PCIe kort.

Men man kan ikke få alt heller, jeg vil si fordelene kortet gir uansett oppveier bakdelene. :)

Lenke til kommentar

Javisst, glemte å si at det kan hende at mine problemer hang delvis med Audigy lydkort pga nederste PCI spor. Jeg får fortsatt ikke installert den normalt, må gjøre det manuelt, og det ser ut som om det er bare den nest siste BETA (den som gjør mulig å bruke hardware akselerasjon i BF2) driver som fungerer :hmm: .

 

staljin

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Sitter å sikler på dette kortet nå, men uten å måtte gå igjennom alle de 100 sidene i denne posten, ber jeg dere som har fulgt med dens utvikling om å poste noen resultater av hva dere har oppnådd av resultater, spesielt på overklokkings siden. Og hvordan er det med BIOS oppdateringene? Viser de nyere versjonene bedre resultater?

 

Ble skikkelig paff når jeg så kortets pris i tillegg til AGP slot, noe jeg sårt kunne trenge siden jeg ikke føler trang til å oppgradere med nytt skjermkort ettersom mitt GT6600 enda holder mål.

 

Tenkte meg å kombinere denne med en 3200/3500+ Venice eller 3700+ San Diego og 1GB OCZ minne(om ikke min gamle twinmos holder mål for overklokkingen enn så lenge.)

 

Takk :thumbup: !

Lenke til kommentar

Har nettopp installert windows xp64 pro på en amd x2 3800+, asrock dual sata 939 hovedkort, 2 gb minne, 6600gt basert skjermkort, wd raptor 74GB, 250GB wd disk, 1 dvd rw og 1 cd rw.

Det tar ca 10 minutter fra jeg trykker power-knappen til desktopen kommer opp. Har sjekket: computer management (høyreklikk [my computer]->manage->system tools->event viewer->system), og finner masse feilmeldinger på atapi (47 stk) og DCOM (6 stk) med følgende tekst:

 

atapi: The device, \Device\Ide\IdePort0, did not respond within the timeout period.

 

DCOM:The machine-default permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID

{555F3418-D99E-4E51-800A-6E89CFD8B1D7}

to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.

 

Utenom dette funker systemet helt OK.

Noen som forstår seg på dette og har en forklaring??

Jeg har googlet litt rundt uten å finne noe jeg kan bruke.

 

EDIT: la opp som vedlegg printscreen av loggen, der nederste entry er første i denne oppstarten, og den fortsetter enda et stykke oppover med de samme feilene...

post-75264-1142698084_thumb.jpg

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar

Vurderer å pensjonere kortet nå!vært gøy, men jeg tror Abit AN8 32 X kan gi meg 2,6 GHz fra x2-3800en med 1,45v og minne på 2,5-3-2-6 260MHz samt 1T Blir gøy og se om et kort til 1700 kr(nå) gir det lille ekstra!!sammenlignet med et kort til 500kr. Får nå 255 Mhz!2T Kortet liker ikke 1T med min CPU!

Asrocken går vel i en liten filserver.... (Trenger bare en billig 939 CPU)

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
2.9 ja Staljin, det var jammen ikke verst.

Min har vært litt ustabil i det siste på 2.6, men satte ned HTT 2-3 mhz så ser det ut til at det har ordnet seg sånn passe bra.

5774325[/snapback]

 

Nei, det er ikke verst det i det helle tatt. Nå jakter jeg på ny RAM, 2 Gig sett. Vi får se hva det blir.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Hmm, tror jeg klokker ned litt idag for å få høyere HTT og RAM-speed.

Hadde bare den forbaska Opteron vært litt villig på 2.7 :mad:

5777270[/snapback]

 

For å være helt ærlig med deg så syns ikke jeg egentlig at det å gå fra XP-M [email protected] til Opteron var helt det store. Tror det ligger litt i min gamle IBM GXP180 som begynner å bli flaskehals.

 

staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...