Phalanx Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 @Leaf , har du s-ata disker eller ide ? Skal skru sammen et lignende system som du har senere idag, noe spesielt du måtte gjøre , eller funka alt 100% lixxom ? samme cpu som deg + 7800gs agp. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg har IDE disker.. Hehe.. Alt funka akkurat som det sku fra første trykk på Powerknappen Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Jeg har IDE disker.. Hehe.. Alt funka akkurat som det sku fra første trykk på Powerknappen 5746898[/snapback] ^^ me too . Ide her også Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 hehe ok... s-ata her så det blir garantert knot på meg skal jeg tro de andre postene her (ja jeg har lest alle 93 sidene...) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 S-ATA her, ingen knoting i det hele tatt Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Høres da bra ut det Virker som noen her er heldigere enn andre når det gjelder dette kortet! Mitt eksemplar virker hvertfall veldig bra Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Angående susing i høytalere: Prøv å gå inn på "Volume Control" merk av for mute på CD-Player Funka på mitt ASUS kort Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Holder på å koble dette hk'et i et Antec P180 kabinett (ekstremt dårlig dør forresten). Holder på å rote med de små jævelledningene i systempanel. Powerled fra kabinettet er 1-0-1 ( 0=ingen ledning) mens hk er 1-1. Er det mulig å flytte om ledningene i powerled uten å ødelegge pluggen? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Samme problem dukka opp hos meg; løsningen ble å drite i powerled.. Nå har jeg hatt kortet noen måneder og etter AGP problematikken var løst har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Jeg har imidlertid ikke klokka noe som helst og kjører gammel bios uten problemer. MEN, jeg hadde noen reinstallasjoner før alt satt for å si det sånn Vær nøye når man legger inn XP og ikke legg inn noe annet før ASRock-driverene sitter. Angrer overhodet ikke på kjøpet, billig og bra. Forresten moro å se at Staljin holder ut etter 100sider med innlegg Endret 13. mars 2006 av Mozze Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hehe.. Min powerled funker fett den 70000 visninger btw Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei, Jeg har nå begynt å klokke litt, og lurer på hvordan minne-frekvensen stilles inn. Stemmer det at dersom minnet settes til 200MHz, så betyr dette 1/1 divider? Dvs. minnet følger fsb/htt? Hvilket program kan jeg sjekke den faktisk minne-frekvensen med i windows? Bruker systool, men kan ikke finne minne-frekvensen noe sted. Bruker OCW2-biosen, by the way. Denne viser standard hastighet i bios, samma søren? Står på 1.8 GHz samme hvor mye jeg stiller i bios.. Tusen takk for hjelpen så langt. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 200 MHz =1/1 Du kan enten bruke cpuZ eller everest. I systool står det nederst i AMD64 Memory Timings (tror jeg) Kommentar systool: Har bare hatt problemer jeg. Maskinen låser seg, programmet vil ikke lukke seg osv osv. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei, Jeg har nå begynt å klokke litt, og lurer på hvordan minne-frekvensen stilles inn. Stemmer det at dersom minnet settes til 200MHz, så betyr dette 1/1 divider? Dvs. minnet følger fsb/htt? 5748814[/snapback] Stemmer! Dvs, setter du minnet til 133 i bios og kjører opp HT til 300, kjører minnet på 200 MHz (slik jeg kjører . Hvilket program kan jeg sjekke den faktisk minne-frekvensen med i windows? 5748814[/snapback] CPU-Z -> "Memory" fanen. Bruker systool, men kan ikke finne minne-frekvensen noe sted. Bruker OCW2-biosen, by the way. Denne viser standard hastighet i bios, samma søren? Står på 1.8 GHz samme hvor mye jeg stiller i bios.. Tusen takk for hjelpen så langt. 5748814[/snapback] OCW2 Beta bios viser feil CPU hastighet i POST, men er ingenting å bry seg om Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Ok Mozze! Får vel droppe powerled jeg også. Nå mangler jeg bare en atx-forlenger så blir det vel å legge inn winxp 64 bit. Får håpe på god klokk på opteron 165. Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 stort sett ferdig nå, ble en del knot med sata ( mest pga jeg ikke gadd formatere hd) nå funker alt, men får blackscreen når jeg installerer 7800gs nvidia drivere... *hurra lese på nytt* Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Samme problem dukka opp hos meg; løsningen ble å drite i powerled.. Nå har jeg hatt kortet noen måneder og etter AGP problematikken var løst har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Jeg har imidlertid ikke klokka noe som helst og kjører gammel bios uten problemer. MEN, jeg hadde noen reinstallasjoner før alt satt for å si det sånn Vær nøye når man legger inn XP og ikke legg inn noe annet før ASRock-driverene sitter. Angrer overhodet ikke på kjøpet, billig og bra. Forresten moro å se at Staljin holder ut etter 100sider med innlegg 5748662[/snapback] Imponert over Staljin her å. Kortet funker som en drøm her også, har litt overklokk da. Til dere som innstalerer S-ATA og S-ATA2, bare å følge annvisningen som følger med driverene (txt fila) så går det så fint så. Endret 13. mars 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Man trenger ikke S-ATA drivere vel? La de inn en gang og da kom det et sånt dumt, ubrukelig program opp. Har forresten slitt med forferdelig ustabilitet i det siste, mistenker den nye Opera 8.53 sterkt for det Samt SysTool og MSN da Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Det står vel noe om en S-ATA driver i den første posten er ? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 MEN, jeg hadde noen reinstallasjoner før alt satt for å si det sånn Vær nøye når man legger inn XP og ikke legg inn noe annet før ASRock-driverene sitter. Angrer overhodet ikke på kjøpet, billig og bra.Forresten moro å se at Staljin holder ut etter 100sider med innlegg 5748662[/snapback] Imponert over Staljin her å. Kortet funker som en drøm her også, har litt overklokk da. 5749381[/snapback] Takker gutter (og jenter :!: ) Enig med Meeg, jeg har også hatt en del reintsallasjoner før alt satt på plass. I mellomtiden gikk jeg over fra AGP til PCI-e GK og nå har alt stabilisert seg på 10x290Mhz. Staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå