Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på å koble dette hk'et i et Antec P180 kabinett (ekstremt dårlig dør forresten). Holder på å rote med de små jævelledningene i systempanel. Powerled fra kabinettet er 1-0-1 ( 0=ingen ledning) mens hk er 1-1. Er det mulig å flytte om ledningene i powerled uten å ødelegge pluggen?

Lenke til kommentar

Samme problem dukka opp hos meg; løsningen ble å drite i powerled.. ;)

 

Nå har jeg hatt kortet noen måneder og etter AGP problematikken var løst har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Jeg har imidlertid ikke klokka noe som helst og kjører gammel bios uten problemer. MEN, jeg hadde noen reinstallasjoner før alt satt for å si det sånn ;) Vær nøye når man legger inn XP og ikke legg inn noe annet før ASRock-driverene sitter. Angrer overhodet ikke på kjøpet, billig og bra.

 

Forresten moro å se at Staljin holder ut etter 100sider med innlegg :)

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har nå begynt å klokke litt, og lurer på hvordan minne-frekvensen stilles inn. Stemmer det at dersom minnet settes til 200MHz, så betyr dette 1/1 divider? Dvs. minnet følger fsb/htt?

 

Hvilket program kan jeg sjekke den faktisk minne-frekvensen med i windows? Bruker systool, men kan ikke finne minne-frekvensen noe sted. Bruker OCW2-biosen, by the way. Denne viser standard hastighet i bios, samma søren? Står på 1.8 GHz samme hvor mye jeg stiller i bios..

 

Tusen takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har nå begynt å klokke litt, og lurer på hvordan minne-frekvensen stilles inn. Stemmer det at dersom minnet settes til 200MHz, så betyr dette 1/1 divider? Dvs. minnet følger fsb/htt?

5748814[/snapback]

Stemmer!

Dvs, setter du minnet til 133 i bios og kjører opp HT til 300, kjører minnet på 200 MHz (slik jeg kjører :) .

Hvilket program kan jeg sjekke den faktisk minne-frekvensen med i windows?

5748814[/snapback]

CPU-Z -> "Memory" fanen.

cpuz_mem.jpg

Bruker systool, men kan ikke finne minne-frekvensen noe sted. Bruker OCW2-biosen, by the way. Denne viser standard hastighet i bios, samma søren? Står på 1.8 GHz samme hvor mye jeg stiller i bios..

 

Tusen takk for hjelpen så langt.

5748814[/snapback]

OCW2 Beta bios viser feil CPU hastighet i POST, men er ingenting å bry seg om

Lenke til kommentar
Samme problem dukka opp hos meg; løsningen ble å drite i powerled.. ;)

 

Nå har jeg hatt kortet noen måneder og etter AGP problematikken var løst har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Jeg har imidlertid ikke klokka noe som helst og kjører gammel bios uten problemer. MEN, jeg hadde noen reinstallasjoner før alt satt for å si det sånn ;) Vær nøye når man legger inn XP og ikke legg inn noe annet før ASRock-driverene sitter. Angrer overhodet ikke på kjøpet, billig og bra.

 

Forresten moro å se at Staljin holder ut etter 100sider med innlegg :)

5748662[/snapback]

 

Imponert over Staljin her å.

Kortet funker som en drøm her også, har litt overklokk da. :D

Til dere som innstalerer S-ATA og S-ATA2, bare å følge annvisningen som følger med driverene (txt fila) så går det så fint så.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
MEN, jeg hadde noen reinstallasjoner før alt satt for å si det sånn ;) Vær nøye når man legger inn XP og ikke legg inn noe annet før ASRock-driverene sitter. Angrer overhodet ikke på kjøpet, billig og bra.

Forresten moro å se at Staljin holder ut etter 100sider med innlegg :)

5748662[/snapback]

Imponert over Staljin her å.

Kortet funker som en drøm her også, har litt overklokk da. :D

5749381[/snapback]

Takker gutter (og jenter :!: )

Enig med Meeg, jeg har også hatt en del reintsallasjoner før alt satt på plass. I mellomtiden gikk jeg over fra AGP til PCI-e GK og nå har alt stabilisert seg på 10x290Mhz.

 

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...