mr_lf Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Noen som bruker dette kortet i Linux? Jeg har lagt inn Ubuntu 5.04, men sliter med å finne driver til Realtek AC97 lyd-brikka på hovedkortet. Noen som har denne? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 kan du bruke denne http://www.asrock.com/support/download.asp...l=939Dual-SATA2 Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Mulig jeg er teit, men begge Audio driverene er til Windows 32 eller 64bit, vilde virke under linux? - Glem det for min del, fant et Creative Live! 5.1 kort i en annen pcen, tok det og det virket fint. Endret 9. mars 2006 av mr_lf Lenke til kommentar
meeg Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Finnes vel ikke Linux drivere fra Asrock, men prøv Realtek AC97 driver for linux eller fra Realtek AC'97 Audio CODECs. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Flere enn meg som har hatt mye støy fra linjeutgangen på dette hovedkortet? Sub'en står og summer hele tiden, så jeg holder på å bli gal. Har forvørig 2 høyttalere + sub, koblet til "front"-utgangen (midten nederst). Endret 9. mars 2006 av kjell33 Lenke til kommentar
maggri Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Flere enn meg som har hatt mye støy fra linjeutgangen på dette hovedkortet?Sub'en står og summer hele tiden, så jeg holder på å bli gal. Har forvørig 2 høyttalere + sub, koblet til "front"-utgangen (midten nederst). 5728943[/snapback] Fordel å jorde pc`en. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Flere enn meg som har hatt mye støy fra linjeutgangen på dette hovedkortet?Sub'en står og summer hele tiden, så jeg holder på å bli gal. Har forvørig 2 høyttalere + sub, koblet til "front"-utgangen (midten nederst). 5728943[/snapback] Fordel å jorde pc`en. 5728966[/snapback] Ja, men når det er dårlig med jordete kontakter å oppdrive her, er ikke det så lett. Har ikke vært noe problem tidligere, dvs med gammel HK. Endret 9. mars 2006 av kjell33 Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Flere enn meg som har hatt mye støy fra linjeutgangen på dette hovedkortet?Sub'en står og summer hele tiden, så jeg holder på å bli gal. Har forvørig 2 høyttalere + sub, koblet til "front"-utgangen (midten nederst). 5728943[/snapback] Hva slags lyd kommer fra subben? Er det en brummelyd (lavfrekvent) lyd kan det skyldes at en jordfeil skaper et spenningspotensial. Er PC (eller elektronikk tilkoblet PC) koblet til kabel-TV-nett? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det er vel bare internstøy fra hovedkortet. Det kan også være en støyfordel å ikke jorde Pcen. Men er vel ikke å anbefale hvis det er jord i kontakten. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Sliter med litt susing her også Men kan det være det gamle mini-anlegget jeg har tilkoblet, tro? Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg sliter også med litt susing.. Men det er ikke så mye at det er plagsomt Jeg bruker også et Mini-Anlegg Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 har dette kortet med en 3200+ venice og twinmos pc3200 strålende fornøyd, dette kortet må gi mest for pengene klarer også bra med overklokking (fsb) men er multipler låst med denne cpu? jeg får iallefall ikke stilt på den, bare fsb. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Alle Athlon64 har låst multiplier oppover, unntatt FX Går bare å sette den ned fra standard. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg sliter også med litt susing.. Men det er ikke så mye at det er plagsomt Jeg bruker også et Mini-Anlegg 5735623[/snapback] Samme her Men skrur uansett anlegget av når jeg ikke hører på musikk eller spiller, gidder ikke den konstante susingen hele tiden. En ulempe med et slikt mini-anlegg er at det tar enormt med plass Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 jeg er ikke plaget av susing, men så bruker jeg ikke onboard Lydkort heller Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Samme her Men skrur uansett anlegget av når jeg ikke hører på musikk eller spiller, gidder ikke den konstante susingen hele tiden. En ulempe med et slikt mini-anlegg er at det tar enormt med plass Enig med deg;) Samme gjør jeg.. Jeg skrur av/bruker headset når jeg ikke hører på musikk Mitt tar VELDIG mye plass :/ Men det er jo litt nice og da;) har dette kortet med en 3200+ venice og twinmos pc3200 strålende fornøyd, dette kortet må gi mest for pengene klarer også bra med overklokking (fsb)men er multipler låst med denne cpu? jeg får iallefall ikke stilt på den, bare fsb. Jeg er enig.. Dette kortet har bare hvert positivt hos meg.. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Da har jeg fått på plass dette kortet jeg også. Veldig fornøyd så langt, og den ocw2-biosen fungerer fint. Klokking går fint, og systemet er fjellstødt foreløpig. Holder på å klokke på en Opteron 144, og kjører 240 MHz FSB på både minne og CPU (har ikke prøvd høyere enda). 2 gig med OCZ (PC 4000) fungerer som en drøm. Det eneste som bød på trøbbel var denne AGP-driveren. Trenger man denne i det hele tatt? Tror jeg fikk innstallert den til slutt... Fikk også smelt på plass en Scythe Ninja på dette kortet! Kjører uten vifte med max-temp på under 50C. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det eneste som bød på trøbbel var denne AGP-driveren. Trenger man denne i det hele tatt? Tror jeg fikk innstallert den til slutt... 5738058[/snapback] Avhengig av hvilken skjermkort du bruker, hvis det er PCI-E så kan du trygt slå den av i "enhetsbehandling", hvis du bruker AGP kort så MÅ du installere AGP driveren FØR du installerer skjermkort driver. Hilsen staljin Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Har nå bestillt ASrock kortet sammen med 512 mb twinmos ram amd athlon 64 3700+ san diego. Har en 200 gb ide hdd og et fx5600 grafikk kort. Er det noe styr jeg bør belage meg på når jeg skal montere og sette opp? Endret 12. mars 2006 av jegerenfisk Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ikke annet enn det staljin skriver i posten over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå