Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg gjør oppmerksom på

 

kortet går ikke mer en 1.45 volt noe som er lite, men det er en

volt modd som alle kan gjøre, til og med dem som alldri har loddet før, omtrent enkel da går den til 1.55

 

men kjøp ram som bruker lite strøm der dette går til maks 2.7 volt på high og 2.6 normal. vanlig value ram er i utgangspunktet 2.5 volt.

 

eller så sitter disse kilo ribbene fint uten problem, huske på rundt hvor den er plassert , så er det 4 skruer i kabinett rett rundt. uten om de 4 andre skruene. men det er kun en stiplet plastikk bracket uten bakplate på dette kortet. så hvis du ikke får med bakplate med kjøleren du kjøper eller har ifra før. så må du evt. skaffe en slik stålplate.

Lenke til kommentar
Hehehe, såpass ja. Jeg håper på det beste.

 

Er det noen spesiell type RAM som fungerer bra på dette kortet? Kommer nok til å kjøre 2x512 eller 2x1024 MB av et eller annet merke. Jeg har hørt at høyere klokkefrekvens er viktigere enn stramme timings. Stemmer dette?

5675149[/snapback]

 

crucial ballistix kjører iallefall T1 på dette kortet

klarer vel 2-2-2-6

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
jeg gjør oppmerksom på

 

kortet går ikke mer en 1.45 volt noe som er lite, men det er en

volt modd som alle kan gjøre, til og med dem som alldri har loddet før, omtrent enkel da går den til 1.55

 

men kjøp ram som bruker lite strøm der dette går til maks 2.7 volt på high og 2.6 normal. vanlig value ram er i utgangspunktet 2.5 volt.

 

eller så sitter disse kilo ribbene fint uten problem, huske på rundt hvor den er plassert , så er det 4 skruer i kabinett rett rundt. uten om de 4 andre skruene. men det er kun en stiplet plastikk bracket uten bakplate på dette kortet. så hvis du ikke får med bakplate med kjøleren du kjøper eller har ifra før. så må du evt. skaffe en slik stålplate.

5675612[/snapback]

 

Jeg er ganske så erfaren når det kommer til lodding. Men vet du om modden vil funke med min x2 3800+? Jeg fant nemlig en guide, men det sto "venice" i overskriften, så jeg ble litt usikker.

 

EDIT: Btw, det finnes en Vdimm mod også :)

 

EDIT2: Her er guiden jeg fant: http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/rev...remodguide2.htm

Det står at det er for venice cores... Men er det noen som vet om det vil funke med min x2 3800+ også? Hvis det gjør det så flasher jeg til OCWB2 biosen og går i gang med loddingen :thumbup:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Hvis det gjør det så flasher jeg til OCWB2 biosen og går i gang med loddingen

 

 

for å si det sånn, den modden var veldig liten som gjør

at 1.100. 1.125. 1150. 1175 blir

1.475 1.500 1.525 1.550

thats it. auto går alldri så lavt. så her er det manuelt bare viktig å huske hva som er hva. ta forbehold om skrivefeil her, sjekk på forsiden.

eneste du gjør er å gi mulighet kun manuelt til å få 4 extra voltsteps. det er hva denn modden gjør. når det gjelder x2 så kan jeg ikke si annet at jeg er i sterk tvil på om noe ville vært annerledes, jeg ville satt en x2 i her uten bekymring om dette. vill du være sikker så vent et pr.timer ,tror nå både opteron osv.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Hvis det gjør det så flasher jeg til OCWB2 biosen og går i gang med loddingen

 

 

for å si det sånn, den modden var veldig liten som gjør

at 1.100. 1.125. 1150. 1175 blir

1.475    1.500  1.525  1.550

thats it. auto går alldri så lavt. så her er det manuelt bare viktig å huske hva som er hva. ta forbehold om skrivefeil her, sjekk på forsiden.

eneste du gjør er å gi mulighet kun manuelt til å få 4 extra voltsteps. det er hva denn modden gjør. når det gjelder x2 så kan jeg ikke si annet at jeg er i sterk tvil på om noe ville vært annerledes, jeg ville satt en x2 i her uten bekymring om dette. vill du være sikker så vent et pr.timer ,tror nå både opteron osv.

5676798[/snapback]

 

Ok, jeg fant ut at det skal fungere med alle kjerner, så da går det fint :) . Fulgte du den guiden som jeg linket til her? Og den fungerte helt fint?

Lenke til kommentar
Legger ut en link jeg fikk av Staljin, antar det er greit  :roll:

Det er et program du flasher med i DOS, du brenner det på en CD og booter med denne.

Brukte den selv, funker som bare det  :D

Det ligger inne alle BIOS`er i denne filen, så du velger sel hvilken du vil bruke.

Tror ikke 1.60 biosen er med, da.

 

BIOS-flash ISO-fil

5621312[/snapback]

 

Takk for den filen, jeg får vel kanskje prøve å flashe med OCWB2 biosen selv da :ermm:

Håper det går bra...

Lenke til kommentar
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=6245

 

denne brukte jeg, la pcen høykant og tok av kjøleribba. ikke noe annet var fjernet.

tok ikke ut hk.

5677890[/snapback]

 

Trenger jeg å ta av kjøleribba? Kanskje like så greit, da jeg tror jeg slurva litt med arctic silveren(selv om tempen er fin :) ). Men hvor er egentlig punktene jeg skal lodde sammen plassert? Jeg ser liksom bare bilde veldig nærme, så det er litt vanskelig å se hvor det er :hmm:

 

EDIT: Mener du cpu-kjøleribba?

 

Jeg prøvde å se etter stedet på det bildet her, men jeg fant ingenting :(

 

http://images.tomshardware.com/2005/09/16/...ck-boardbig.jpg

 

Nok en edit: Jeg tror jeg fant stedet, gjemt godt bak kjøleribba. Den var rett over socketen. Kan det stemme?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Ok, da har jeg flashet med OCWB2 biosen, så da tror jeg at jeg går i gang med loddingen :hm: . Wish me luck...

5680099[/snapback]

 

husk å skrape dem for lakk

5680253[/snapback]

 

DOH! Synd du ikke sa det för :wallbash: . Jeg fikk det nemlig ikke til. Jeg kunne ikke skjönne hvorfor loddetinnet ikke ville feste seg i det hele tatt, så jeg ga opp. Men jeg tenkte så klart ikke på at det kunne väre noen form for beskyttelse :wallbash: . Dumme meg... Jeg tror nok ikke jeg har nerver til å pröve igjen med det förste :p

Lenke til kommentar
Ok, da har jeg flashet med OCWB2 biosen, så da tror jeg at jeg går i gang med loddingen :hm: . Wish me luck...

5680099[/snapback]

 

husk å skrape dem for lakk

5680253[/snapback]

 

DOH! Synd du ikke sa det för :wallbash: . Jeg fikk det nemlig ikke til. Jeg kunne ikke skjönne hvorfor loddetinnet ikke ville feste seg i det hele tatt, så jeg ga opp. Men jeg tenkte så klart ikke på at det kunne väre noen form for beskyttelse :wallbash: . Dumme meg... Jeg tror nok ikke jeg har nerver til å pröve igjen med det förste :p

5680547[/snapback]

 

har skrevet det før, litt lenger oppe tror jeg.

biff knif var best egnet. spiss, ikke brødkniv eller allround kniv.

så skrap mal med fett, smelt tinnet så det sitter på lodde, bort til punkene så blir det en liten bridge. der veldig bra ut her iallefall. ikke så mye tinn som på bildet.

 

så brukte jeg biff kniven mellom de andre punktene, i tilfelle.

Lenke til kommentar
har skrevet det før, litt lenger oppe tror jeg.

biff knif var best egnet. spiss, ikke brødkniv eller allround kniv.

så skrap mal med fett, smelt tinnet så det sitter på lodde, bort til punkene så blir det en liten bridge. der veldig bra ut her iallefall. ikke så mye tinn som på bildet.

 

så brukte jeg biff kniven mellom de andre punktene, i tilfelle.

5680664[/snapback]

 

Utrolig dumt at jeg ikke sjekka her för jeg satte det sammen igjen da :( . Men male med fett? Skal man ha på fett mellom punktene??

Lenke til kommentar

hei alle.. gidder ikke lese gjennom 88 sider så jeg kommer med ett spørsmål; sitter med ett MSI Via800 hk og en a64 3800 cpu. dette bordet har nå ett ok agp skjermkort som jeg ikke gidder å bytte i morra, men neste uke. er dette er ett bra hk som funker uten for mye feil, og som overklokker bra? (mitt klokker veldig ok, +25%)

Lenke til kommentar
har skrevet det før, litt lenger oppe tror jeg.

biff knif var best egnet. spiss, ikke brødkniv eller allround kniv.

så skrap mal med fett, smelt tinnet så det sitter på lodde, bort til punkene så blir det en liten bridge. der veldig bra ut her iallefall. ikke så mye tinn som på bildet.

 

så brukte jeg biff kniven mellom de andre punktene, i tilfelle.

5680664[/snapback]

 

Utrolig dumt at jeg ikke sjekka her för jeg satte det sammen igjen da :( . Men male med fett? Skal man ha på fett mellom punktene??

5680718[/snapback]

 

loddefett. ellers vil det ikke feste seg, lurer på om det heter harpiks

Lenke til kommentar
hei alle.. gidder ikke lese gjennom 88 sider så jeg kommer med ett spørsmål; sitter med ett MSI Via800 hk og en a64 3800 cpu. dette bordet har nå ett ok agp skjermkort som jeg ikke gidder å bytte i morra, men neste uke. er dette er ett bra hk som funker uten for mye feil, og som overklokker bra? (mitt klokker veldig ok, +25%)

5681429[/snapback]

 

tja, både ja og nei.

det har ikke mer en 1.45 Volt

cpu bruker 1.4000, men med enkel voltmod, så 1.55

går til 274 fsb med vanlig bios maks. etter det sånn custom greie.

lydkort er 7.1

har sata-2

følger med ledninger.ide.floppy.sata.cd-driver.og sånn bracket til case for utgang.

bracketen til cpu har ikke bakplate, så et lite problem for noen, jeg måtte skaffe sånnuteom for å feste kjøleren. dvs. jeg bruker ikke boxed.

den er stiplet med plast bolter med ingenting på undersiden.

 

så har den sånn oppdatering for ny cpu greie.

 

det er verdt pengene ingenting å si på det., sliter med å kjøre T1 for noen, ikke for alle.

virker som det er et veldig ja nei brett, men så koster det ikke 1700 heller.

 

for meg så virker det som et alt mulig kort hvor en kan leke seg litt på uten å risikere å tape for mye penger i verste fall, pluss denne support siden. som gjør det verdt å skaffe.men har moddet det.

 

jeg synes biosen var forholdsvis enkel å bruke til OC

 

jeg tror det er et bra brett for folk som vill lære litt om oc og modding.

rammen går til maks 2.7, ellers vanlig 2.6 kunne vært 2.8, f.eks DFI har jeg lest går opp til 4 volt men jeg kan ta feil her. vanlig value er 2.5 volt

 

 

rar den 1.075 som skal være 1.475 den vil ikke boote hos meg på 2.4ghz

men på 1.100 så kjører den stabilt occt mange timer uten stop

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
har skrevet det før, litt lenger oppe tror jeg.

biff knif var best egnet. spiss, ikke brødkniv eller allround kniv.

så skrap mal med fett, smelt tinnet så det sitter på lodde, bort til punkene så blir det en liten bridge. der veldig bra ut her iallefall. ikke så mye tinn som på bildet.

 

så brukte jeg biff kniven mellom de andre punktene, i tilfelle.

5680664[/snapback]

 

Utrolig dumt at jeg ikke sjekka her för jeg satte det sammen igjen da :( . Men male med fett? Skal man ha på fett mellom punktene??

5680718[/snapback]

 

loddefett. ellers vil det ikke feste seg, lurer på om det heter harpiks

5681904[/snapback]

 

Trodde det het fluss eller noe sånt jeg? Det skal visstnok hjelpe veldig på små loddepunkter, men jeg har dessverre ikke noe :(

Lenke til kommentar

Det heter nok flussmiddel, veldig fint middel det, inneholder visst syre og er sterkt etsende :hrm:

Skal taes på loddepunktet og så tar man loddebolt bort på punktet, da freser det litt og det blir lett å lodde, tinnet smelter veldig lett og slikt, samt at det fester seg veldig bra til kortet (tinnet altså).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...