Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper noen kan hjelpe meg litt..

 

Jeg holder på å bygge ny data, og har litt problemer med dette hovedkortet.

 

Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal koble LED'ene på hovedkortet, noen som har et bilde med en oversikt hvordan det skal kobles?  :hmm:

5668055[/snapback]

 

har du lupe eller briller, forstørrelsesglass, sterkt lys så kan du se hvor som skal hvor.

liten skrift

Lenke til kommentar
Håper noen kan hjelpe meg litt..

 

Jeg holder på å bygge ny data, og har litt problemer med dette hovedkortet.

 

Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal koble LED'ene på hovedkortet, noen som har et bilde med en oversikt hvordan det skal kobles?  :hmm:

5668055[/snapback]

 

har du lupe eller briller, forstørrelsesglass, sterkt lys så kan du se hvor som skal hvor.

liten skrift

5669651[/snapback]

 

jeg er ikke så veldig flink. leste i manualen på side 14, men forstod ikke helt.

 

har jo disse 4 ledningene. men finnes der ingen plass på internett med et bilde av hovedkortet hvor de skal kobles?

 

ikke meningen å mase på noen av dere, men jeg har aldri gjort dette før, så det er litt nytt og vanskelig for meg! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

jeg er ikke så veldig flink. leste i manualen på side 14, men forstod ikke helt.

 

har jo disse 4 ledningene. men finnes der ingen plass på internett med et bilde av hovedkortet hvor de skal kobles?

 

ikke meningen å mase på noen av dere, men jeg har aldri gjort dette før, så det er litt nytt og vanskelig for meg!  :dontgetit:

5671698[/snapback]

 

Det fulgte med manual med hk'et.. det er det samme du finner som en "nedlastbar .pdf fra AsRock's "donwload-sider" for dette hk...

Dersom du ikke skjønner hvordan du skal koble jp10-kontaken så er jeg redd du bør tilkalle hjelp..

Ja.. det er litt vrient førte gangen.

LED'ene kan du ikke gjøre annen feil enn å montere de "feil vei" på pinnene..

Pwr-LED og Ide-LED står gjerne helt til venstre på hk (JP10).. Pwr-LED står øverst, Ide-LED nederst (mot kant av HK). Power-LED kan være litt "ekkel" da den på noen kabinett er "2-pins" og på andre "3-pins" (men alltid med kun 2 pinner.. 3-pins versjon har da mellomrom). En del HK støtter begge typer..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det var da rart. Tror du bør gå over både koblingene av reset- og powerknappene fra kabinettet til hovedkortet samt innstillingene i BIOS. Det skal definitivt ikke være slikt...

 

Det er mange som plages av noe som kalles Coldboot issues på dette hovedkortet.

Det berører først og fremst de som har overklokket.

 

Det som skjer er at du slår på pc'n med powerknappen , pc'n starter , men den booter ikke , skjermen forblir svart. Men i de fleste tilfeller er det bare å trykke på reset knappen i en slik situasjon , og vips , maskinen starter.

 

Nå har ikke jeg dette hovedkortet lengre , men da jeg hadde kortet var det Ok overklokket(300HTTx9) , og jeg hadde coldboot problemer.

Men , jeg mener bestemt at engang koblet jeg ut alle IDE enhetene , og vips problemet var borte.

Mulig jeg tar feil , men det kan være noe i IDE kontrolleren som fører til disse coldboot problemene.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg vurderer å skaffe meg et Asrock 939DUAL og har et par spørsmål:

 

1) Er det vanskelig å komme over 274mhz FSB/HTT med riktig bios? Jeg har en Opteron 144 jeg gjerne skulle ha skvisa litt. 300mhz hadde vært fint.

 

2) Passer en Scythe Ninja på dette kortet? Jeg leste en post som antydet at den gjorde det, men jeg spør for å være på den sikre siden.

 

3) Er kvaliteten og ytelsen grei? Jeg ble tipset om å styre unna dette kortet fordi kvaliteten var dårlig. Hva mener dere?

 

Takker for hjelpen,

 

Henning

Lenke til kommentar

Kortet er helt greit det, men litt få bios-valg og slikt kan være frustrerende.

Samt noen sære problemer da :hrm:

Jeg kjører 291 HTT på min 144 nå, funker greit. OCWB2 biosen.

Men hvis jeg ikke har coldboot issues, hva er det da?

Dette problemet mitt forekommer enten CPU er overklokket eller ikke altså :roll:

Lenke til kommentar

Det er jo en del som sier at coldboot skal være fikset etter en eller annen bios-update, men det kan altså hende dette ikke er fikset likevel?

 

sablabra: Jeg skjønner ikke at ikke hovedkortet brekker i to med en sånn koloss av en kjøler, men jeg skal søren meg prøve :-) Takk fir tipset !

 

Peace

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...