Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Skal installere en Zalman CNPS7000B kjøler på dette kortet nå, hvordan fjerner jeg festeanordningen for cpu-kjøler som står på kortet, uten å risikere å ødelegge/skrape opp noe ? Tang på knottene som stikker ut bak på hvoedkortet virker som en dårlig ide.

5663230[/snapback]

 

veldig enkelt, du trykker ut disse 4 boltene, så skal bracketen fortsatt hengefast. deretter presser du bracketen ut som du gjorde med boltene.

 

HUSK, å fa tak i amd 939 metalplate for backsiden. det skal være standard på 939, men ikke på dette hovedkort. så ta deg en tur innom databutikk og spør om å få en sånn, eller hvis du ikke har bestiltt vifta, si du vill ha med 1 stk sånn backplate, evt få med overbracketen også.

 

Sånn gjorde jeg, fikk den til og med gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal installere en Zalman CNPS7000B kjøler på dette kortet nå, hvordan fjerner jeg festeanordningen for cpu-kjøler som står på kortet, uten å risikere å ødelegge/skrape opp noe ? Tang på knottene som stikker ut bak på hvoedkortet virker som en dårlig ide.

5663230[/snapback]

 

veldig enkelt, du trykker ut disse 4 boltene, så skal bracketen fortsatt hengefast. deretter presser du bracketen ut som du gjorde med boltene.

 

HUSK, å fa tak i amd 939 metalplate for backsiden. det skal være standard på 939, men ikke på dette hovedkort. så ta deg en tur innom databutikk og spør om å få en sånn, eller hvis du ikke har bestiltt vifta, si du vill ha med 1 stk sånn backplate, evt få med overbracketen også.

 

Sånn gjorde jeg, fikk den til og med gratis.

5663327[/snapback]

 

Jeg trodde slikt pleide å følge med kjøleren jeg? Det gjorde i hvert fall det på min scythe ninja...

Lenke til kommentar
HUSK, å fa tak i amd 939 metalplate for backsiden. det skal være standard på 939 [..]

5663327[/snapback]

Nå aner jeg ikke hva du mener med "backsiden", men er det baksiden du mener så følger det da med en festeplate til Zalmankjølerne. Ikke noe vits å gjøre ting mer tungvindt enn det faktisk er.

5663365[/snapback]

 

såpass, jeg fikk kun metalbracket til 478 og ikke til 939, der fikk jeg kun overdelen, ikke bakplaten, som skulle være standard i xp-90c thermalright. hadde ingen aning om at zm leverte 939 jernbakplate. I butikken sa de det var uvanlig med asrock sin løsning på festeanordning uten noe bak.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
pizzafordi: Klokker virkelig din 3500+ så dårlig?

Sikker på at det ikke er andre ting som stopper deg opp enn CPU? :hmm:

5665009[/snapback]

 

nå kjører jeg T1 2-2-2-10

prøvte med T2 3-5-5-5- eller noe sånt, og 133 mhz 600 htt, går ikke så 260 tar den kvelden og må fram med saks for å boote bios.

 

det sier litt om hvor mye volt den trekker på 2.5, kansje hvis jeg hadde hatt mer volt på 2.5 kunne den vart litt lenger i occt enn 3 min. async, disable på en del.

 

by the they way, bridged nvidia agp ? enable,

er det noe som ligger i ordet eller noe annet

 

 

jeg har også volt moddet til 1.55

har 2.4 stabilt i 40 min, før volt modd maks 15 min, så det ser ut til å kunne være varig 2.4 med 4 volt steps.

Lenke til kommentar

LEAF:

det følger med

1 stk IDE kabel =2 ide disker

1 stk SATA kabel

1 stk floppy kabel

1 stk metal case for mobo

1 stk mini manual

1 stk driver cd - disse skal installeres

skaff disse thermaltake eller revoltec ata kablene, i forskjellige farger, kan klippe litt av pvc og hindrer ikke luftstrøm. veldig flexible skal ligge rundt 50 kr stykke.

presse mellom vegger.

_______________________________

Kremt jeg har 3200 ikke 3500

så jeg får 2.5 ghz men stabilt 3 min

men 2.4 ghz får jeg stabilt så lenge jeg har prøvt occt. timesvis nonstop.

får mer igjen for pengene hvis du kjøper 3000 enn 3200 skulle en trodd.

Iallefall etter responsen her inne, men skaffet den brukt da.

 

240HTT

2 hd. 1 combo, 2x120. 1x92cpu+1.500V, 6800le 16/6/400/800, 1 lydkort

2 usb frontcase, 2x512 2.8 volt

max 300 watt macron

3.3-14A

5-30A

12-15A

 

http://www.jscustompcs.com/power_supply/

hehe recommended 320 watt

hadde også pci-fan og floppy midlertidig, tatt ut.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Glad jeg har Opteron jeg :cool:

5667179[/snapback]

 

mye igjen.

men hvorfor opteron?

jeg spør egentlig fordi jeg vet lite om opteron annet enn at det brukes mye i server, har det mer minnekontroller enn athlon? er 1.8 like god som en athlon. De koster vel litt mer? Hvorfor opteron på 939, siden 939 ikke er beregnet for server eller både og?

 

wow observerte nettop 25 grader Idle på cpu.

ja jeg åpnet vinduet i 10 min.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Håper noen kan hjelpe meg litt..

 

Jeg holder på å bygge ny data, og har litt problemer med dette hovedkortet.

 

Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal koble LED'ene på hovedkortet, noen som har et bilde med en oversikt hvordan det skal kobles?  :hmm:

5668055[/snapback]

Står i manualen vel.....

Gjorde hvertfall det til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...