Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

¨så blir det å teste, må flashe bios fra ocwb2 til 1.60, fikk ikke kjøre 2.5 i ocwb2 på 250 fsb.....

ser ikke ut som denne cpu egentlig klarer 2.5ghz, jeg gikk opp fra (1.400) 1.45 til 1.55 og akkurat likt, men med mye mer varme. (3200)

prøvte det med timmings T2 2.5.5.5

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
kom til 222 før det crasha (med cpux11 som står fast). det gir 2420. ok nok?

5659995[/snapback]

er det en 3700. har du voltmoddet?

fortell hva kjøler du har,

jeg kjører 240x10 2ghz til 2.4ghz. jeg klarer 250x10 2.5 ghz både med 1.45 og 1.55 volt, men ikke stabilt i det heletatt, men for mer jeg øker volten, jo mer stabilt blir det, 1 min på 1.45. 2min på 1.500 og 3 min på 1.550.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Faris

http://www.techpowerup.com/articles/130/im...vcore_after.jpg

biltema

loddebolt15w 40 spenn, loddetråd 20, loddefett, lupe/forstørrelsesglass 20 kr, og smørefett.

skrap disse 2 punkter for isolerende lakk. smør på fett, varm loddetinn på loddebolt. beveg loddebolt til disse to kjerner mellom midten, svai 1mm til høyre og venstre.

så danner det seg en strek mellom disse to, ser ut som det er bare 1 punkt i midten, derfor det er så smått. etter dette vent 1 min, så sjekk med lupen om det ligger løse tinnbiter, skrap lett med biffkniv rundt punkter for,evt sammenkoplinger av uheldig lodding, men allikevel så skal disse andre punktene være isolert. så tinnet skal ikke feste seg her. Da må en være forsiktig med kniv så en ikke risper opp Hk, bare lett med lupen.

1.150=1.550 VOLT ble vel 2 grader varmere for hver økning,

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
2442 mhz er ikke spesielt imponerende, er vel ikke mer enn rundt 10 % overklokk det når din cpu har 2.2 ghz stock.

Har klokket 818 mhz jeg uten voltmodd :cool:

5662299[/snapback]

?

cpu streiker på 260 HTT her, så tror 2.4 er det den har å gi, samme hva jeg gjør. på en 3200

bruker opteron mindre strøm, derfor mindre sannsynlighet for du trenger voltmodde?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Skal installere en Zalman CNPS7000B kjøler på dette kortet nå, hvordan fjerner jeg festeanordningen for cpu-kjøler som står på kortet, uten å risikere å ødelegge/skrape opp noe ? Tang på knottene som stikker ut bak på hvoedkortet virker som en dårlig ide.

5663230[/snapback]

Jeg tror det var tang jeg brukte :ermm: ...

Men jeg lurer på om det går ann å trykke de ned fra toppen, da er det lettere å klemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...