Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ohhh, yes. AsRock 939A8X-M kortet mitt tok kvelden :D Får et Dual SATAII kort i retur :w00t:

 

Nå kjører jeg en Venice 3000+ på 2.45GHz, kommer ikke lengre pga AGP/PCI lock. Hva kan jeg forvente av dette koret da? har 2x512 cl:2-3-3-6 minne

5650918[/snapback]

 

Du må nok flashe med ocwb2 biosen for å komme lenger enn 2.45ghz i hvert fall...

Lenke til kommentar
Har problemer med å få igang USB2.0 på dette kortet. Har XP pro m/SP2 så jeg trodde installasjonen skulle gå automatisk, men har kun vanlig USB :(

5651688[/snapback]

 

Jeg tror det funker fint hos meg, men jeg får ikke koblet til ekstra usb-porter. Noen som vet hvordan jeg får det til å funke? Jeg har koblet de til, men det skjer ikke noe når jeg kobler til feks. musa. Funka helt fint med mitt gamle abit nf7-s...

Lenke til kommentar
Ohhh, yes. AsRock 939A8X-M kortet mitt tok kvelden :D Får et Dual SATAII kort i retur :w00t:

 

Nå kjører jeg en Venice 3000+ på 2.45GHz, kommer ikke lengre pga AGP/PCI lock. Hva kan jeg forvente av dette koret da? har 2x512 cl:2-3-3-6 minne

5650918[/snapback]

 

Du må nok flashe med ocwb2 biosen for å komme lenger enn 2.45ghz i hvert fall...

5650962[/snapback]

Joda, såpass har jeg fått med meg at det er 270HTT elns som er maks i standard bois.

 

Men 2.45 er jo engentlig en ganske ok klokk da, med tanke på at den der CPUen koster 1k og en tilsvarende på 2.4GHz koster 2.5k da.

 

Edit:

Er det noen som har hørt om tilfeller der IDE eller SATA kontrollenrne har tatt kvelden? Eller annet som ikke er logiskt?

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Dear Sir,

 

1. The SPEC of DDR is 2.5V. And the voltage is designed by hardware, it is not

bale to change it by BIOS,

2. The voltage setting is according the SPEC of each CPU.Some CPUs do not

support more than 1.45V.

BIOS cannot change it.

 

BR,

 

ASRock

 

greit å vite.

vill jeg ha problemer med ram2.8 volt hvis jeg kjører 415mhz?

 

Jeg forstod ram-modden var vanskelig iforhold til cpu modden.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
På asrock hk er det 2 sånne, du skal bare bruke en av dem til usb, den andre til firewire, eller hvis du har 4usb porter frontbay. så kan du bruke begge.

 

oioioi , nå må du være forsiktig med snakketøyet før du sørger for at noen ødelegger hovedkortene sine.

De fleste Asrock hovedkort har IKKE firewire , og hvis de har firewire så skal denne pluggen være merket firewire , de er ofte i en annen farge og for å gjøre forskjell på de.

 

Ved å plugge en firewire plugg inn i USb headeren kan du i verste fall ødelegge hovedkortet.

EDIT: eller den enheten du er så uheldig å plugge i den USB regga firewire porten!

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Har du XP SP2 eller lignende?

Skal visstnok fikse slik at USB 2.0 funker.

Kan også være at du må laste ned en spesiell driver fra asrock, har ikke sjekket det siden jeg ikke har bruk for USB 2.0

5655213[/snapback]

 

USB 2.0 skal fungere "out of the box"

Hvis du installerer USB 2.0 driverne fra Asrock(drivere beregnet for WIn ME / 98) vil du mest sannsynlig få et SVÆRT ustabilt system.

(mange har gjort denne tabben)

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

jeg har 939dual kortet og en a64 3500+ prosessor samt twinmos 2x1024 pc3200.

 

Jeg har aldri overklokka før og er ikke hypp på å stresse for å hente ut maks. jeg vil bare ha en liten økning. hvor langt kan man gå og være garantert stabilitet?

 

cpu 10x

ht 800

chipset 240

ram divider på 166?

 

er det ok? eller må jeg lenger ned?

 

er noob her så bær over med meg :)

 

ole

Lenke til kommentar
jeg har 939dual kortet og en a64 3500+ prosessor samt twinmos 2x1024 pc3200.

 

Jeg har aldri overklokka før og er ikke hypp på å stresse for å hente ut maks. jeg vil bare ha en liten økning. hvor langt kan man gå og være garantert stabilitet?

 

cpu 10x

ht 800

chipset 240

ram divider på 166?

 

er det ok? eller må jeg lenger ned?

 

er noob her så bær over med meg :)

 

ole

5658317[/snapback]

 

Du kan starte med å gå på cpu configuration og velge fsb pci-e async.

Deretter starter du med å øke fsben. Øk så langt til den blir stabil. Etter det er det en haug med instillinger du kan endre på for å komme lenger, som ram divider, htt(still den gjerne til 4x med en gang), Vcore, Vdimm. Men du kan begynne med det enkle :) . Jeg kom 500mhz opp kun ved å øke fsb uten noen andre instillinger.

 

EDIT: Ingen kan garantere deg stabilitet, men 2.5ghz pleier å gå helt fint :) . Ofte mye lenger da.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...