Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig du har samme problem som jeg har ved oppstart, jeg må starte og vente noen sekunder, så trykke på reset.

Da starter den på vanlig måte.

Prøv det du også :thumbup:

5624812[/snapback]

 

Takker, skal teste det. Er ikke hjemme akkurat nå, men skal sjekke det.

 

Har også hørt at det kan forekomme en kortslutning ved skruefestene på hovedkortet. Da skjer det samme som jeg har erfart. Skal også teste om det hjelper å isolere skruene.

Lenke til kommentar

Blir det litt mye å spørre om en oppsummering av dette hovedkortet?

Ser ut som det er mange positive erfaringer med det og noen negative.

 

Slenger på noen spørsmål med det samme :

 

Sata2 kontrolleren er den en sinke eller fungerer den greit? Full støtte for Smart og NCQ?

Trenger hovedkortet noe ekstra kjøling for mosfletene ved overklokking?

Er dere som har kjøpt dette hovedkortet fornøyd og har dere anbefalt det i dag med tanke på Agp og pci-e støtte?

Lenke til kommentar

Obs spekulasjoner fra div forum fant ingen klare svar.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Har forsøkt å finne forskjellen. Finner ingen gode forklaringer.

Blir antydet at E6 kom ved overgangen til Venice og er en toledo kjerne (som man finner i x2 4400 og x2 4800) med halvparten av cache deaktivert. Skal være en nyere minne kontroller. Synes sannsynlig da CPUen min blir identifisert som en Toledo i Everest osv

E4 baserer seg på Manchester kjernen.

 

Er vel ikke mulig ennå å si at E4/E6 avgjør om du kan kjøre 1t på dette hk, men om noen andre med samme konfigurasjon kunne forsøke så ville det vært fint.

2x minne brikker helst 2x1Gb brikker

X2 3800 E4/E6

og andre x2..

Lenke til kommentar

Huff, da gikk det med hvertfall en halvtime med bios-fundering her i kveld. :yucky:

Det hele startet med at jeg skulle koble cpu-vifte på viftestyringen, så gikk jeg samtidig inn i bios og skulle klokke cpu opp til 295 htt, kjørte 290 før.

Nektet å boote, bios-skjerm kom frem, men ingen boot.

Prøvde litt forskjellige innstillinger, og kortet nekter plent å boote med ram på 1T :realmad:

Dette var med cpu og ram på original klokk, 200htt.

Ved 290 htt og ram-divider slik at ram kom seg på 186, kjørte 1T helt fint.

Det ser også ut til å nekte å boote hvis jeg enabler bare primary ide controller, altså secondary disabled.

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd den Vmoden? Jeg vil så gjerne øke Vcore mer, fordi jeg tror jeg kan komme helt opp mot 2.8ghz med litt flaks... :hm:

Det ser jo ut som en veldig enkel mod(jeg har kun sett bilde av de to punktene som skal loddes sammen). Jeg er ganske erfaren med lodding i hvert fall, så det er kanskje ikke så utrolig vanskelig? Jeg regner med at det er en del mindre punkter i xboxen min? :) (d0-punktet feks.)

 

EDIT: Jeg kjører forresten 2.65ghz nå på 1.4V(noe ustabil), så jeg tror 2.8ghz kan gå med ca. 1.5V :yes:

 

Jeg fant den guiden her btw: http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/rev...remodguide2.htm

Men er den kun for Venice kjerner? Jeg har manchester...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Hei

Har fått tak i denne "bomben" av ett hovedkort, og leket meg litt. Men det har seg slik, etter at jeg la i ocwb2 nekter kortet å la seg overklokke, i bios står det at innstillingene er forandret, men ikke i oppstartsbildet. Der er det standar innstillingene som gjelder, selv om de i bios er forandret.

Hva er problemet mitt?

 

 

 

Mvh Hw.no fan

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd den Vmoden? ...

5628052[/snapback]

Hør med Vetlite. Han har dette hovedkortet, og har voltmoddet.

 

  Hei

Har fått tak i denne "bomben" av ett hovedkort, og leket meg litt. Men det har seg slik, etter at jeg la i ocwb2 nekter kortet å la seg overklokke, i bios står det at innstillingene er forandret, men ikke i oppstartsbildet. Der er det standar innstillingene som gjelder, selv om de i bios er forandret.

Hva er problemet mitt?

 

 

Mvh Hw.no fan

Med OCWB2 biosen vises feil klokkehastighet i POST vinduet. Sjekk hastigheten i Windows (eller det operativsystemet du bruker).

Lenke til kommentar
  Hei

Har fått tak i denne "bomben" av ett hovedkort, og leket meg litt. Men det har seg slik, etter at jeg la i ocwb2 nekter kortet å la seg overklokke, i bios står det at innstillingene er forandret, men ikke i oppstartsbildet. Der er det standar innstillingene som gjelder, selv om de i bios er forandret.

Hva er problemet mitt?

 

 

Mvh Hw.no fan

 

Med OCWB2 biosen vises feil klokkehastighet i POST vinduet. Sjekk hastigheten i Windows (eller det operativsystemet du bruker).

5628386[/snapback]

 

Hei

Har sjekket i Cpu-z, her viser den en FSB/RAM divder på CPU/18. Frekvensen på ramen er 117 mhz? Virker som den ikke reagere på hva jeg gjør i bios. HTT-en er på 235.

 

 

Mvh Hw.no fan

Endret av Hw.no fan
Lenke til kommentar

HTT senket jeg fra 1000 til 800 som gir 200fsbx4=800 med 50fsbx4 og gå på i OC, dvs

250fsbx4 gir 1000HTT som er max og ved ram 166mhz gir normal verdi på 240fsb og ved 250 gir den lite extra som de fleste ram klarer og gir en ytelse økning 25%.

Jeg testet 30 min occt med 250 fsb, gikk ok. men 1 min test stoppet det, går bedre på 240, fordi 2 voltstepp er for lite. til 1.45. Hvilken bios var det som ga muligheten og gå videre en 1.45?

 

Den voltmodden trenger jeg loddeapparat, elektroniske kretser? eller bare lodde en dråpe på 2 små brikker så det blir en bru? Hvis jeg lodder så blir hovedkortet akkurat som før, bare en klarer 4 volt steps mer? så en kan kjøre 2.5 ghz stabilt med en 2ghz

eller mer

Lenke til kommentar
Ingen bios har mer enn 1.45, da må du voltmodde.

5629311[/snapback]

 

da er 20% OC maks uten voltmod

 

noen som har voltmoddet, har alldri gjort det før, synes det var en link til det her inne.

var det samme hovedkort, skal en lodde kun en plass. hva trenger en for å gjøre denne operasjonen?

fra 1.45 til 1.55 er det 2 eller 4 hakk med volt, dvs, en kan nå 2.8 med med 1.55volt?

 

ellers kjører jeg 2x512 400 mhz, så hvis jeg kjører 4x512 så stiller den seg på 333mhz, men kan en ikke da bare øke fsben så vill disse 333mhz gå til 400mhz eller noe sånt, så gjør det ingenting eller funker det ikke sånn med minnekontroller osv.

Lenke til kommentar

sån nå har jeg testet 3200 på 250 virker 1 min i occt, 240 virker 15 min, 230 fsb virker 15 timer +++ kansje uker for alt det jeg vet.

 

så 1.45 volt, gir meg maks 300 mhz. Jeg må nok voltmodde,

 

er en amd 3200 2ghz,

med

Crucial PC3200 BallistiX DDR 1024MB CL2 Kit w/two matched,2.8V,64Meg x 64,184pin

 

hvor høyt kan disse klokkes før jeg må voltmodde ramm, tenkte å voltmodde kun til cpu, og få prøve rammen og lige rundt 400-420mhs uten voltmodd.

 

dere snakket om problemer med 4x512 ram? hva var det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...