sablabra Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ny bios v1.60 http://www.asrock.com/support/download.asp...Dual-SATA2#bios 5567520[/snapback] Great stuff! Noen som har prøvd den enda? Er det noen forskjell? Er htt begrenset på 274 fortsatt? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ny bios v1.60http://www.asrock.com/support/download.asp...Dual-SATA2#bios 5567520[/snapback] Add one item "AGP P2P Deep Fifo" in BIOS setting. Lurer på hva det betyr? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ny bios v1.60http://www.asrock.com/support/download.asp...Dual-SATA2#bios 5567520[/snapback] Add one item "AGP P2P Deep Fifo" in BIOS setting. Lurer på hva det betyr? 5568118[/snapback] Så det var ikke bare jeg som lurte på den . Men er det den ENESTE forskjellen? Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hmm. Nå har jeg fire identiske OCZ 512 MB rambrikker på dette hovedkortet. Bios rapporterer alle fire brikkene, 2048 MB totalt, mens Windows XP rapporterer kun 1,5 GB. Noen som har vært borti samme problemet..? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ja, sleit med det i begynnelsen. Har du AGP kort i maskinen? og hvilken bios versjon kjører du med? Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Merkelig ,når jeg oppdaterer biosen i windows , blir ikke alle 3 linjene grønn under oppdateringen ,på nederste lije er det bare de 4 siste brikkene som blir grønne. Har alikevel restartet pcèn og merker ikke noe feil ennå.. Endret 9. februar 2006 av Daytona* Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ja, sleit med det i begynnelsen.Har du AGP kort i maskinen? og hvilken bios versjon kjører du med? 5576650[/snapback] Var det svar til meg? Jeg har i alle fall Bios v1.21 og bruker både AGP og PCI skjermkort. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Prøv å ta ut Agp kortet, tror det er det som stjeler ram. Har Pcie kort selv og ingen problemer. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Nappet nettopp ut AGP skjermkortet og testet systemet, men problemet var der desverre fortsatt... Det værste er at alle fire brikkene fungerer fint hver for seg, to og to eller tre av gangen. Det er kun når alle brikkene er i alle sammen at Windows rapporterer feil mengde ram. Og bios finner uansett alltid brikkene.. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Nappet nettopp ut AGP skjermkortet og testet systemet, men problemet var der desverre fortsatt... Det værste er at alle fire brikkene fungerer fint hver for seg, to og to eller tre av gangen. Det er kun når alle brikkene er i alle sammen at Windows rapporterer feil mengde ram. Og bios finner uansett alltid brikkene.. 5576907[/snapback] Hei, Kan det hende at dette har med bios/CMOS korrupsjon å gjøre? Det jeg oppdaget i Systool er at på mitt system blir slot 3 ofte slått av+ at minne Refresh Rate er satt ned til 100MHz 15.6ns. Se på den vedlagte bildet: Jeg har ikke noe løsning for dette problemet. Det jeg tror er at dette skjer ved mislykket overklokking når CMOS data blir korrupt. Jeg har flasha BIOS en del ganger og nå er endelig alt i orden. Bruk Systool og SLÅ PÅ den Minne Slott 3 og se om det hjelper. Jeg har merket det på bildet. Hilsen Staljin P.S. dette bildet er tatt på en Intel PC på jobb og det ser ut som om det er samme problemet her og, kan det egentlig være Systool feil?!?!?!? Endret 9. februar 2006 av staljin Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hmm. Systools viser at alle fire slottene er skrudd på. Refresh Rate er 200 Mhz. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hmm.. da vet jeg ikke. staljin Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Men har noen en anelse om hvorfor boot-problemer oppstår, slik at jeg må trykke reset hver gang maskinen skal skrus på? (Ja, jeg vet jeg bør kjøre 24/7, men nye kjølere må på først for å sikre nattesøvnen ) Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Er det noen andre enn meg som ser att ikke alle feltene blir grønn , når man oppdaterer bios fra windows xp? jeg tenker da på det nederste feltet der det er mest rødt hos meg Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det betyr vel at den informasjonen som lå der fra før ikke trengtes å bli oppdatert, for den var oppdatert fra før med den forrige biosen. Har aldri flashet fra windows, kun dos, men jeg antar det er slik det er. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Angående bios, har det i det hele tatt vært noen oppdateringer bortsett fra støtte for nye CPUer siden versjon 1.20? Og støtter de siste versjonene cool'n'quiet, dvs. at de både klokker ned OG setter ned spenningen på prosessoren når den er idle? Endret 9. februar 2006 av brannslange Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Det betyr vel at den informasjonen som lå der fra før ikke trengtes å bli oppdatert, for den var oppdatert fra før med den forrige biosen.Har aldri flashet fra windows, kun dos, men jeg antar det er slik det er. 5579602[/snapback] Du har sikkert rett i det , men jeg ble litt bekymret fordi , det kom noen rare lyder fra cd brenneren (smell) litt lignende lyder som kommer i fra floppy disker når jeg starter pcèn som ikke var der tidligere , jeg har nettopp flashet biosen igjen fra Dos og nå er lydene borte Endret 9. februar 2006 av Daytona* Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Du har sikkert rett i det , men jeg ble litt bekymret fordi , det kom noen rare lyder fra cd brenneren (smell) litt lignende lyder som kommer i fra floppy disker når jeg starter pcèn som ikke var der tidligere , jeg har nettopp flashet biosen igjen fra Dos og nå er lydene borte 5579767[/snapback] Hvilken BIOS versjon kjører du nå? 1.60? Kunne du (eller noen andre med BIOS versjon 1.60) lastet ned "AMD Power Monitor" herfra (direktelink) og lest av frekvensen og spenningen på prosessoren når den er i idle samt når den jobber hardt? Endret 10. februar 2006 av brannslange Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hmm. Systools viser at alle fire slottene er skrudd på. Refresh Rate er 200 Mhz. 5577978[/snapback] Kjører du med 1T eller 2T? Prøv 2T Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Skal prøve det ja. Sikkert teit spørsmål, men hva vil egentlig 1T og 2T si..? Ser det er mange som prater om det på forumet her, men har ikke lest hva det er for noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå