Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nappet nettopp ut AGP skjermkortet og testet systemet, men problemet var der desverre fortsatt... Det værste er at alle fire brikkene fungerer fint hver for seg, to og to eller tre av gangen. Det er kun når alle brikkene er i alle sammen at Windows rapporterer feil mengde ram. Og bios finner uansett alltid brikkene..

5576907[/snapback]

 

Hei,

 

Kan det hende at dette har med bios/CMOS korrupsjon å gjøre? Det jeg oppdaget i Systool er at på mitt system blir slot 3 ofte slått av+ at minne Refresh Rate er satt ned til 100MHz 15.6ns.

 

Se på den vedlagte bildet:

 

 

 

 

Jeg har ikke noe løsning for dette problemet. Det jeg tror er at dette skjer ved mislykket overklokking når CMOS data blir korrupt. Jeg har flasha BIOS en del ganger og nå er endelig alt i orden. Bruk Systool og SLÅ PÅ den Minne Slott 3 og se om det hjelper. Jeg har merket det på bildet.

 

Hilsen

Staljin

 

P.S. dette bildet er tatt på en Intel PC på jobb og det ser ut som om det er samme problemet her og, kan det egentlig være Systool feil?!?!?!?

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Det betyr vel at den informasjonen som lå der fra før ikke trengtes å bli oppdatert, for den var oppdatert fra før med den forrige biosen.

Har aldri flashet fra windows, kun dos, men jeg antar det er slik det er.

5579602[/snapback]

Du har sikkert rett i det , men jeg ble litt bekymret fordi , det kom noen rare lyder fra cd brenneren (smell) litt lignende lyder som kommer i fra floppy disker når jeg starter pcèn som ikke var der tidligere , jeg har nettopp flashet biosen igjen fra Dos og nå er lydene borte :)

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Du har sikkert rett i det , men jeg ble litt bekymret fordi , det kom noen rare lyder fra cd brenneren (smell) litt lignende lyder som kommer i fra floppy disker  når jeg starter pcèn som ikke var der tidligere , jeg har nettopp flashet biosen igjen fra Dos og nå er lydene borte  :)

5579767[/snapback]

Hvilken BIOS versjon kjører du nå? 1.60? Kunne du (eller noen andre med BIOS versjon 1.60) lastet ned "AMD Power Monitor" herfra (direktelink) og lest av frekvensen og spenningen på prosessoren når den er i idle samt når den jobber hardt?

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...