Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva standard klokk er det er jo forskjellig. 146 har 2 ghz, 144 har 1.8.

5555158[/snapback]

 

Nei, tuller du eller? Jeg trodde alle cpuer hadde samme klokkehastighet jeg! :roll:

 

Han skriver jo lenger opp at han har x2 3800+, gjør han ikke? :)

 

 

Forresten, jeg har et lite spørsmål selv. Jeg har funnet ut at minnebrikkene mine klarer ca. 230mhz med 2.5-3-2-5 timings. Men jeg må jo kjøre divider hvis jeg skal ha fsben på 250mhz. Da må jeg ha på 166 under memory clock, men da kjører de bare 208mhz. Jeg kunne trengt en mellomting mellom 166 og 200. Finnes det en måte å få det på? Eventuelt en annen bios jeg kan gjøre det med?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Vi er visst i det humoristiske hjørnet i dag, er vi ikke? :)

5556139[/snapback]

 

Det er klart :p .

 

Men nå fant jeg et program som heter A64 Tweaker. Der kan jeg endre 183-divider, men hver gang jeg restarter pcen så går den tilbake til 166 igjen :( . Er det noen annen måte å fikse det på? Eller få det til å lagre seg?

 

EDIT: Også har jeg et annet problem. Når jeg øker htt over 270, så går den ned til 267 av seg selv. Hvis jeg går over 274 booter den ikke, men det gjelder for alle bioser over og til og med 1.2. Jeg tror cpuen enkelt klarer 278x9, noe som skal gi ca. 2.5ghz.

Må jeg da flashe med ocwb2? Det virker jo litt skummelt å flashe med beta-bios, men det går kanskje greit?

 

Også hvordan kan jeg flashe med ocwb2 biosen ifra windows? Jeg gidder ikke flashe fra dos...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
[Må jeg da flashe med ocwb2? Det virker jo litt skummelt å flashe med beta-bios, men det går kanskje greit?

 

Også hvordan kan jeg flashe med ocwb2 biosen ifra windows? Jeg gidder ikke flashe fra dos...

5556345[/snapback]

 

Hvis du vil over 274 så MÅ du flshe OCWB2 eller 1 bios. Du kan ikke flashe det fra Windows, men jeg har en ferdig bios flash ISO image med alle bioser tilgengelige for dette kortet. Fant den på PC-Trieber et eller annet.

 

Flash bios image kan lastes ned her.

 

Har ikke brukt den selv, Kremt har brukt den, så hvis det er noe du lurer på spør han.

 

Staljin

Lenke til kommentar

Hadde en litt skremmende opplevelse i går kveld :whistle: Skulle montere en Zalman CU7000. Alt så ut til å gå greit. Var litt skeptisk til den bakplata som måtte monteres, men den måtte jo være der. Ferdig montert og klart til testkjøring.

Trykker på powerkanppen. Pc'n starter, men ingen oppstarts-pip. Begynner å bli skeptisk nå. Stikker nesa bort til pc'n for å lukte etter mistenkelige lukter. Å £@$€@{ Det lukter brent !! Arghhh. Prøver å slå av pc'n med bryter'n på PSU, men ingenting skjer (sjokk). Må nappe ut strømledningen i full panikk.

Lukten henger litt i luften mens jeg bærer pc'n bort på "operasjonsbordet".

Begynner å demontere kjøler og hovedkort igjen. Setter på stock-kjøleren igjen og håper på det beste. klar for take-off igjen etter en kort stund. Er rimelig nærvøs når jeg trykker på powerknappen merker jeg. Men pc'n starter og gir fra seg et nydelig pip og jeg kan se BIOS-bildet på skjermen. Den har riktignok havnet på default, men det gjør absolutt ingenting. Puuh. Alt virker som det skal. :thumbup:

 

Men jeg vet ikke om jeg tørr å prøve å bytte en gang til :no: Tips ?

Endret av JarleW
Lenke til kommentar
[Må jeg da flashe med ocwb2? Det virker jo litt skummelt å flashe med beta-bios, men det går kanskje greit?

 

Også hvordan kan jeg flashe med ocwb2 biosen ifra windows? Jeg gidder ikke flashe fra dos...

5556345[/snapback]

 

Hvis du vil over 274 så MÅ du flshe OCWB2 eller 1 bios. Du kan ikke flashe det fra Windows, men jeg har en ferdig bios flash ISO image med alle bioser tilgengelige for dette kortet. Fant den på PC-Trieber et eller annet.

 

Flash bios image kan lastes ned her.

 

Har ikke brukt den selv, Kremt har brukt den, så hvis det er noe du lurer på spør han.

 

Staljin

5559612[/snapback]

 

Never mind, det er ikke så farlig da jeg fikk cpuen stabil på [email protected] :yes:

Så høyt klarer jeg helt sikkert ikke med 9x multiplier uansett så ;)

Lenke til kommentar
Det hørtes ikke helt bra ut med den Zalman-kjøleren din, JarleW.

Har du funnet ut hva du gjorde feil, eller er det fortsatt et mysterie?

5561805[/snapback]

Har ikke lyst til å prøve igjen, i så fall isolerer jeg bakplata 100%. Var jo et belegg med papir eller.no som skulle ligge inn mot hovedkortet. På forsiden av hovedkortet var det vel såvidt jeg vet ikke noe galt jeg kunne gjøre. Fjerna den orginale plastramma til stock-kjøleren og monterte messingskruene/mutterne (med paipirskive) i de to hullene som passet til bakplata. Zalman-kjøleren satt som et skudd den og alt så greit ut før jeg fyra opp (bokstavelig talt). focus.gif

Endret av JarleW
Lenke til kommentar

Så det var isolasjonen til skruene som ikke var god nok?

Kun papirskive var vel litt for tamt, plast skiver er vel å foretrekke.

Men jeg har fortsatt et irriterende problem med dette hovedkortet, ved startup av maskinen (ikke ved restart, da er ikke problemet der), får jeg opp en feilmelding om wrong boot device eller no, men når jeg trykker reset fyrer den som vanlig.

Har en [email protected] og OCWB2 bios.

Lenke til kommentar
Så det var isolasjonen til skruene som ikke var god nok?

Kun papirskive var vel litt for tamt, plast skiver er vel å foretrekke.

Men jeg har fortsatt et irriterende problem med dette hovedkortet, ved startup av maskinen (ikke ved restart, da er ikke problemet der), får jeg opp en feilmelding om wrong boot device eller no, men når jeg trykker reset fyrer den som vanlig.

Har en [email protected] og OCWB2 bios.

5562670[/snapback]

 

Mekka en PC til en kompis.

Akkurat samme problem! :nei:

Hvilke komponenter bruker du(kjekt å vite for sammenligning)

 

Bygde hans med

 

Venice 3000 CPU

1xElixir DDR400 512MB

Seagate 7200.7 160GB 8MB P-ATA

Aopen 6600 Pci-express

NEC 3540A DVD brenner

Lenke til kommentar
Så det var isolasjonen til skruene som ikke var god nok?

Kun papirskive var vel litt for tamt, plast skiver er vel å foretrekke.

Men jeg har fortsatt et irriterende problem med dette hovedkortet, ved startup av maskinen (ikke ved restart, da er ikke problemet der), får jeg opp en feilmelding om wrong boot device eller no, men når jeg trykker reset fyrer den som vanlig.

Har en [email protected] og OCWB2 bios.

5562670[/snapback]

 

Mekka en PC til en kompis.

Akkurat samme problem! :nei:

Hvilke komponenter bruker du(kjekt å vite for sammenligning)

 

Bygde hans med

 

Venice 3000 CPU

1xElixir DDR400 512MB

Seagate 7200.7 160GB 8MB P-ATA

Aopen 6600 Pci-express

NEC 3540A DVD brenner

5562834[/snapback]

 

Prøv å flashe med 1.5 bios, det skal funke ;)

Lenke til kommentar
Hva standard klokk er det er jo forskjellig. 146 har 2 ghz, 144 har 1.8.

5555158[/snapback]

 

Nei, tuller du eller? Jeg trodde alle cpuer hadde samme klokkehastighet jeg! :roll:

 

Han skriver jo lenger opp at han har x2 3800+, gjør han ikke? :)

 

 

Forresten, jeg har et lite spørsmål selv. Jeg har funnet ut at minnebrikkene mine klarer ca. 230mhz med 2.5-3-2-5 timings. Men jeg må jo kjøre divider hvis jeg skal ha fsben på 250mhz. Da må jeg ha på 166 under memory clock, men da kjører de bare 208mhz. Jeg kunne trengt en mellomting mellom 166 og 200. Finnes det en måte å få det på? Eventuelt en annen bios jeg kan gjøre det med?

5555838[/snapback]

Last ned a64 tweaker, og sett 183MHz divider i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...