meeg Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 AGP kortplassen er brun med lilla klistremerke. Et skjermkort som tar 2 kortplasser vil bygge langt nedover i kabinettet, men de 2 nederste PCI sporene vil fortsatt være tilgjengelig. Blir vanskelig å komme frem til BIOS reset, men det er det eneste problemet jeg kan se. Lenke til kommentar
Downy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) AGP kortplassen er brun med lilla klistremerke. Et skjermkort som tar 2 kortplasser vil bygge langt nedover i kabinettet, men de 2 nederste PCI sporene vil fortsatt være tilgjengelig. Blir vanskelig å komme frem til BIOS reset, men det er det eneste problemet jeg kan se. 5451329[/snapback] Kommer det noen oppgradering til dette hovedkortet, eller finnes det noen andre hovedkort som bruker AGP mulighetene like efektivt. Eller kan det lønne seg å kjøpe ett rent AGP basert skjermkort nå. Og heller kjøpe cpu som har den muligheten at man kan bruke den på ett pci-e basert hovedkort senere. Selve hovedkortene er jo ikke så dyre. Skulle jo gjerne att litt flere pci porter en 2 stk. Endret 17. januar 2006 av Downy Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg skal kansje kjøpe meg dette hovedkortet Men jeg har en Thermaltake sonic tower cpu-kjøler, jeg gjerne skulle ha brukt... Hva må til for at jeg kan bruke den?? hørt at man ikke kan bruke slike cpu-kjølere Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Vurderer å kjøpe dette kortet og orker rett og slett ikke å lese igjennom 68 sider for å finne svar på mitt spørsmål: Er dette verdt å kjøpe? Hva er de store fordelene og ulempene? Synes prisen så hyggelig ut og fikk et greit inntrykk av hovedkortet.. Skal mest sannsynlig kjøre det med den billigste AMD 64bits Opteron-CPUen! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg kommer med enda et spørsmål jeg. Er det noen som har erfaring med de minnebrikkene her sammen med dette hovedkortet? http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 Vil det være noen kompatibilitetsproblemer?(ble det riktig? ) Trenger raskt svar. Eventuelt om det finne en liste over støttede minnbrikker? Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Går det ann å bruke thermaltake hammer525 på dette hovedkortet uten problemer?? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg kommer med enda et spørsmål jeg. Er det noen som har erfaring med de minnebrikkene her sammen med dette hovedkortet? http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151Vil det være noen kompatibilitetsproblemer?(ble det riktig? ) Trenger raskt svar. Eventuelt om det finne en liste over støttede minnbrikker? 5454866[/snapback] Jeg bumper meg selv her, da jeg MÅ finne det ut veldig fort. Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal funke da... Kan noen bare bekrefte at de passer? På lista til OCZ så har de ikke lagt til ASRock Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg kommer med enda et spørsmål jeg. Er det noen som har erfaring med de minnebrikkene her sammen med dette hovedkortet? http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151Vil det være noen kompatibilitetsproblemer?(ble det riktig? ) Trenger raskt svar. Eventuelt om det finne en liste over støttede minnbrikker? 5454866[/snapback] Jeg bumper meg selv her, da jeg MÅ finne det ut veldig fort. Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal funke da... Kan noen bare bekrefte at de passer? På lista til OCZ så har de ikke lagt til ASRock 5458509[/snapback] Virker ikke hos meg. Har sett at de virker hos en annen på forumet. De virker, men Windows og CPU-z osv viser at det er 1024 MB, ikke 2048MB. Har ingen løsning på dette enda heller. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Ocz funker bra til asrock kortet, funka iallfall fint for meg da jeg hadde det. Edit: Hadde nøyaktig samme rambrikkene også. Men solgte dem på grunn av dårlig overklokkings potensiall... Den sugde rett og slett Endret 18. januar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ocz funker bra til asrock kortet, funka iallfall fint for meg da jeg hadde det. Edit: Hadde nøyaktig samme rambrikkene også. Men solgte dem på grunn av dårlig overklokkings potensiall... Den sugde rett og slett 5458557[/snapback] Nå har jeg allerede bestilt de, men det er vel ikke verre enn å sette på divider slik at kun cpuen blir klokket men ikke rammen?? Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Går det ann å bruke thermaltake hammer525 på dette hovedkortet uten problemer?? 5457023[/snapback] Ingen som vet noe om dette?? Eller har et forslag på en cpu-kjøler til rundt 200kr på shg.no?? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ocz funker bra til asrock kortet, funka iallfall fint for meg da jeg hadde det. Edit: Hadde nøyaktig samme rambrikkene også. Men solgte dem på grunn av dårlig overklokkings potensiall... Den sugde rett og slett 5458557[/snapback] Nå har jeg allerede bestilt de, men det er vel ikke verre enn å sette på divider slik at kun cpuen blir klokket men ikke rammen?? 5458833[/snapback] Jeg liker ikke å sette divider, blir jo mindre ytelse ikke sant. Når jeg kjøper så dyre rambrikker, så forventer jeg en viss overklokkings potensiell. Men de var en stor skuffelse. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ocz funker bra til asrock kortet, funka iallfall fint for meg da jeg hadde det. Edit: Hadde nøyaktig samme rambrikkene også. Men solgte dem på grunn av dårlig overklokkings potensiall... Den sugde rett og slett 5458557[/snapback] Nå har jeg allerede bestilt de, men det er vel ikke verre enn å sette på divider slik at kun cpuen blir klokket men ikke rammen?? 5458833[/snapback] Jeg liker ikke å sette divider, blir jo mindre ytelse ikke sant. Når jeg kjøper så dyre rambrikker, så forventer jeg en viss overklokkings potensiell. Men de var en stor skuffelse. 5459121[/snapback] Jaja, jeg håper på det beste da . Jeg fikk de billig. Hvor mye fikk du økt da? Jeg vet jeg taper noe ytelse med divider, men det er cpu-ytelsen som er det viktigste vel? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg sleit som f med å komme over 215mhz... Åååå blir så sinna av å tenke på det. Måtte selge dem med stort tap Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg sleit som f med å komme over 215mhz... Åååå blir så sinna av å tenke på det. Måtte selge dem med stort tap 5459549[/snapback] De fleste jeg har lest om har kommet over det i hvert fall... Så jeg gjorde et dårlig kjøp? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Da er spørsmålet om du har like uflaks som meg, og får de verste brikkene i historien. Om du skal sette divider er de nok noe av de beste du får tak i. Tanken på timings. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Da er spørsmålet om du har like uflaks som meg, og får de verste brikkene i historien. Om du skal sette divider er de nok noe av de beste du får tak i. Tanken på timings. 5459778[/snapback] Hehe, jeg håper på flaks! Timingsene er det ingenting å si på. Egentlig hadde jeg bestilt corsair twinx2048 4000pt (ddr 500), men shg fikk aldri en drit på lager, så da betalte jeg heller litt mer og kjøpte alt fra netshop(som hadde alt på lager ). Corsair brikkene solgte de ikke hos netshop. Håper jeg får alt på fredag! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Driver med å speider på ebay nå. Enten kjøper jeg noe mushkin extreme brikker, eller blir det corsair twinx2048 4000pt. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Sikkert ikke dumt, samye83 . Uansett, jeg bestilte en scythe ninja samtidig. Vil det være noen problemer med det? Det ser ut som om den kan dekke over den ene minneslotten, men det er vel ikke noe problem da jeg kun har 2 brikker? Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Crazyfool Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Har tenkt til å kjøpe ny cpu-kjøler. Valget står mellom Thermalright Xp-90 og Xp-120. Er det noen som har erfaring med en av disse og dette hovedkortet? Må jeg skaffe meg en sånn "K8 motherboard backplate" som Thermalright skriver om på hjemmesida si eller fulgte det med hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå