Sjefern Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Velger selvfølgelig "save changes" Men CMOS har jeg ikke sjekket! Skal sjekke i morgen når jeg våkner. (Eller kanskje jeg orker det etter jobb i natt) Trodde slikt var standard fra fabrikken. Edit: har bare bios 1.0 da jeg ikke har diskettstasjon. Har prøvd å lage en bootbar cd med biosen og ASflash (var det ikke det det het?) på uten hell. Har sikkert kastet bort 15 cder før jeg gav opp. Endret 8. september 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
staljin Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Velger selvfølgelig "save changes" Men CMOS har jeg ikke sjekket! Skal sjekke i morgen når jeg våkner. (Eller kanskje jeg orker det etter jobb i natt) Trodde slikt var standard fra fabrikken. Edit: har bare bios 1.0 da jeg ikke har diskettstasjon. Har prøvd å lage en bootbar cd med biosen og ASflash (var det ikke det det het?) på uten hell. Har sikkert kastet bort 15 cder før jeg gav opp. Hei, Derfor er det lurt å bruke CD-RW. Staljin Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Nå har jeg sjekket ac CMOS står riktig. Det gjorde den men det er fremdeles umulig å overklokke. Jeg setter opp cpu fra 2.4ghz til 2.6ghz og saver med F10, men når jeg starter windows har ingenting skjedd i cpu-z Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Nå har jeg sjekket ac CMOS står riktig. Det gjorde den men det er fremdeles umulig å overklokke. Jeg setter opp cpu fra 2.4ghz til 2.6ghz og saver med F10, men når jeg starter windows har ingenting skjedd i cpu-z Ahh , nå forstår jeg hva du gjør galt. Først: Alle AMD sine CPU , med unntak av den dyre FX serien har kun justerbar multiplier nedover. Dvs hvis du har en Venice 3000 (200x9) , så kan du ikke sette den til x10 i Bios. Da skjer akkurat det du sier skjer. For å overklokke må du justere FSB på prosessoren som originalt er 200Mhz Dette er kun mulig i BIOS 1.00 / 1.15 / 1.20 For mere om overklokking av A64: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=12960 http://forums.anandtech.com/messageview.aspx? catid=28&threadid=1497607&enterthread=y http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...des/athlon64oc/ Dette var bare noen linker jeg fant ved å google etter A64 overclocking guide. Håper du er litt klokere nå! Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Hehe. Takk for det. Sånn er det å ha hatt Intel i alle år. Skal prøve igjen nå Edit: Prøver å finne ut hvor FSB instillinger er og hvordan jeg skal øke den, til ingen nytte. Noen som hadde giddi å forklare litt nærmere hvordan man overklokker med bios 1.0 på dette kortet? Hadde blitt veldig gla for hjelp Endret 9. september 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Edit: Prøver å finne ut hvor FSB instillinger er og hvordan jeg skal øke den, til ingen nytte. Noen som hadde giddi å forklare litt nærmere hvordan man overklokker med bios 1.0 på dette kortet? Her er bilde av BIOS. Du må øke CPU frequency fra 200Mhz og oppover. (rett under overclock mode) Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Jeg har nå løst mitt stabilitetsproblem med dette hovedkortet. Problemene mine (systemet kunne fryse totalt når som helst , gjerne etter flere timers heavy bruk!!) grunnet ut i et Gigabyte trådløst nettverkskort jeg brukte. Bytta til et D-dlink kort og alle mine problemer ble borte. Kjører nå på 267FSB som gir meg en CPU frekvens på 2403Mhz Jeg kan gå noen få mhz lengre på FSB , men så henger det seg. MEN , på ocworkbench er det 3stk som har fått prøve en Beta bios , og en av de har klart FSB på 300Mhz. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 nice overklokking KUTGW Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Noen som har fått testet med xp 64 bits os??? Har det gått problemfritt??? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Slik ser min bios ut. Har ikke funnet noe annet jeg kan øke enn voltage. Multiplier resetter seg jo bare. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) He he har samme problem, bare at jeg har et 939A8X-M biosen er helt lik. Men mulitplier er låst du må øke fsb, deter kun mulig i noen av de andre biosene Endret 11. september 2005 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Er det AGP slot på dette kortet også? Jaaa si at det er det! Jeg vil bli overlykkelig visst det er det for jeg har et AGP skjermkort nå men så kan jeg bare kjøpe meg et PCI-e senere (Men correct me if I`m wrong) Endret 11. september 2005 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Er det AGP slot på dette kortet også? Jaaa si at det er det! Jeg vil bli overlykkelig visst det er det for jeg har et AGP skjermkort nå men så kan jeg bare kjøpe meg et PCI-e senere (Men correct me if I`m wrong) ja det er både agp og pci-e. sats på agp kortet du har og kjøp et pci-e senere Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Så det du mener er at jeg burde kjøpe dette? Vil nødig kjøpe et hovedkort med AGP slot så et år senere finnes ikke AGP lengre... Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Du kan vel bruke det gamle AGP kortet du har? Men pass på at det ikke er for gammelt siden AGP porten godtar kun nyere AGP 3.0 grafikk kort. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Har Geforce 6600GT 256MB RAM så det skulle ikke være noe problem. Men hvordan blir det med strømmen? Og hvordan ram kan jeg ha på det? Endret 11. september 2005 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Slik ser min bios ut. Har ikke funnet noe annet jeg kan øke enn voltage. Multiplier resetter seg jo bare. oppdater bios, så kan du øke fsb Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Så det du mener er at jeg burde kjøpe dette? Vil nødig kjøpe et hovedkort med AGP slot så et år senere finnes ikke AGP lengre... Altså. Dette hovedkortet har AGP som er en utgående standard , men likevel langt ifra dårlig. Dette er bra hvis du har et gammelt AGP kort liggende , eller at du gjør som endel andre smartinger : Plukker opp et brukt AGP kort , f.eks 6800GT til en latterlig penge. Dette hovedkortet har også en Pciexpressx16 slot som muligjør for skjermkort av nyeste generasjon. Hovedkortet tillater også bruk av 3 skjermkort samtidig (NB! Ikke forveksle dette med SLI) for støtte opptil 6skjermer. (3 skjermkort støttes via bruk av AGP , PCIexpressX16 og standard PCI simultant) Slik ser min bios ut. Har ikke funnet noe annet jeg kan øke enn voltage. Multiplier resetter seg jo bare. Ditt skjermbilde av BIOS sier meg ganske enkelt at du har BIOS 1.10 installert. Denne støtter ikke overklokking. For å låse opp for overklokking installer BIOS 1.20 --BETA Bios-- Jeg mottok for noen timer siden en ny Beta bios til dette hovedkortet. Alt tyder på at kortet ble mere overklokkingsvennlig! Før jeg måtte dra hjemmefra kjørte jeg FSB på 280Mhz uten stab. problemer. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Jaja da går jeg for dette kortet. Burde passe bra det er jo AGP 8x så. Men hvordan blir det med volten f.eks? Og hvordan ram går på dette kortet? Endret 11. september 2005 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Jaja da går jeg for dette kortet. Burde passe bra det er jo AGP 8x så. Men hvordan blir det med volten f.eks? Og hvordan ram går på dette kortet? Med det skjermkortet du har blir det ingen problemer overhodet. Kortet bruker standard DDR PC3200 RAM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå