staljin Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Den funker fint for meg. Venice 3000+ stabil på 2700MHz (300MHz HTT). 5275264[/snapback] Hei, Du er nok en i en million. For meg vil den ikke boote på 274MHz Staljin Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Mye rare innlegg her om hvorvidt der er mangler eller ei i forhold til langt dyrere kort. Dette kortet er ganske unik med muligheter til AGP/PCIe samt IDE/S-ATAI-II. Til rundt 500,-!! I tillegg yter det ganske så bra i følge resultatene til en rekke innlegg i tråden. Hva mer kan man vente seg? Kortet er ment som et nisjeprodukt og er etter min mening genialt teknisk sett og nesten latterlig billig. God helg 5271780[/snapback] Enig med deg. Det virker som de fleste her er litt for mye opptatt av overklokking. Jeg ville være godt fornøyd om det gikk bra på standard hastighet. Måtte allikevel prøve litt overklokking og lastet ned 1.3 bios og måtte prøve litt en kveld. Jeg kjører min 3200+ prosessor 20% overklokket og har ikke engang prøvd å få noe mer ut av kortet. Er strålende fornøyd, og kortet har vært stabilt og fint. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hei, Jo da, enig med deg, jeg og, Og ja, vi er alle opptatt av overklokking. Er det noe gale i det? De som ikke klokker trenger nesten ikke hjelp, og har nesten ingeting i denne tråden å gjøre. Syns det er GØY å få tynt ut ALT fra dette kortet. Staljin Lenke til kommentar
ting1 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Agp setting tror jeg ikke du skal bry deg om, for sikkerhets skyld disable fastwrite.Kjører 250X10=2500Mhz med 4 stk 500Mhz brikker(2,5.2.2.7), går jettebra her. Cpuen min tåler ikke mer en 255X10. Bios V.1.2 og V.1.21Beta funker best her, stabil som F... Som sakt tidligere får jeg ikke til OCW3 V.1.40 V.1.41 og V1.50, biosen fryser ved for høy/nesten for mye klokk. Disable spreadspectrum og compatible tingen for rammen, det hjelper. Hypertransporten setter du til auto hvis du kjører opp til HTT250, over dette må du vel ned på 600/400. OCCT og Prime95 er et gode program for testing. 5274636[/snapback] Jeg skal dille litt med agp instillingene, når jeg flykter fra lesingen i små(store ) stunder. Ser på profilen din at du har geil, jeg har corsair twinx4000. De har ikke så gode timings, så det er kanskje ikke det beste kjøpet jeg har gjort , men det er jo en diskusjon om det er høy frekvens eller lave timings som er best. Når jeg kjøpte dem i fjord, hadde jeg inntrykk av at det var høy frekvens som er tingen. i 200 mhz, kan jeg kjøre 2.5, 3,3,6. så de er ikke all verden. Det er i allefall ganske imponerende at du kan klokke så mye med 4 brikker Jeg har ikke testa cpuen så mye, at jeg vet hvor mye den tåler enda. Jeg synes foreløpig de beste biosene er 1.21 og ocw3, men jeg har ikke testa de andre noe særlig. Grunnen til at jeg har på spreadspektrum og alle de andre rare greiene (kompatible timing tror jeg er av foresten), som fornuften sier at du skal skru av har følgende årsak: OCW er lagd for overklokking. Når du vet at noe skal overklokkes, sørger du for at default instillingene er mest mulig optimale, ergo gjør minst mulig ut over det som er ytterst nødvendig i biosen atter at defaults er loadet. Jeg skal teste litt mer med "fornuftige" endringer etterhvert for å se. Jeg skal teste occt litt Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Kan kjøre brikkene på 2.2.2.7 (timingsen står i auto) og det har hendt at maskinen booter med disse timings, merker ikke store forskjellen på 2,5.3.3.9(manuelt innstilt).Virker som dem er bedre en på papiret. Så det er ikke ikke brikkene som stopper her. Har volt modda for å få cpuen stabil (vid3). Merka meg det at når OCCT og Prime95 stopper kan jeg fortsatt spille BF2 helt greit. Får bluescreen ved for høy HTT, så cpu sier klart i fra når det er nokk Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hei, Jo da, enig med deg, jeg og, Og ja, vi er alle opptatt av overklokking. Er det noe gale i det? De som ikke klokker trenger nesten ikke hjelp, og har nesten ingeting i denne tråden å gjøre. Syns det er GØY å få tynt ut ALT fra dette kortet. Staljin 5276121[/snapback] Ikke noe galt i å klokke. Du er heller ikke av de som klager mest her Det er forskjell på å klokke etter de forusettingene kortet gir og det å klage over hva det ikke har. Har selv ikke begynt klokkinga, har igrunn ikke peiling i det hele tatt og skyver det litt foran meg inntil videre. Jeg leser i alle fall tråden daglig for å se hva jeg ikke må finne på å gjøre, samt som en liten trygghet for at jeg får hjelp når ting går til h***e, noe det som regel gjør med amatørklokkere.. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Ikke noe galt i å klokke. Du er heller ikke av de som klager mest her Det er forskjell på å klokke etter de forusettingene kortet gir og det å klage over hva det ikke har. Har selv ikke begynt klokkinga, har igrunn ikke peiling i det hele tatt og skyver det litt foran meg inntil videre. Jeg leser i alle fall tråden daglig for å se hva jeg ikke må finne på å gjøre, samt som en liten trygghet for at jeg får hjelp når ting går til h***e, noe det som regel gjør med amatørklokkere.. 5277565[/snapback] Hei, Du Mozze, jeg er også amatør i klokking på 939 platform. kommer selv fra Socket A, så det er MANGE ting jeg ikke helt skjønner ennå. Jeg klarte jo fint å å blande HTT med den Intelsin Hypertrading greien, og så skjønte jeg det ikke da Vetlite påpekte det. EDIT: Det viste seg at jeg hadde alikevel rett ang Hyper-Threading post i BIOS. Den biten har jeg redigert bort fra min tidligere post (syns det var pinlig ). Det er jo bare å prøve seg fram, og se hva som skjer. For å slippe all den "CLEAR CMOS" jobben har jeg tenkt å lage en CLEAR CMOS bryter. Vi får se hva det blir av det. Det er en ting jeg fortsatt ikke klarer å forstå. Hva er forskjell i "FSB" mellom ene kjerne Opteron (800MHz) og dual kjerne Opteron (1000MHz). Har det noe med minne å gjøre? Det eneste jeg klager i forhold til dette HK er BIOS. Det er del funskjonalitet i BIOS som ikke brukes. F. eks. hvis man tar den BIOS edit program jeg postet på side 45 og ser på en av de tilgengelige biosene, så kan man se at det finne f.eks RAM divider, 150 i eldre og 150 og 183 i den siste 1.50 BIOS, som ikke er i bruk. Det er det som iriterer meg når ASRock ikke vill la oss utnytte all OC funksjonalitet dette kortet har. Disse "divider" kan sees hvis man går til "BIOS STRING" hvor det finnes settninger og tekst dette HK bruker. Det som også er mulig (har gjort det selv) er å REDIGERE den teksten, og få BIOS på norsk f. eks. Takker. Staljin Endret 10. desember 2005 av staljin Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Fikk kortet mitt i dag, sammen med Hiper R-480W(tror jeg bestilte en 420W, men det spiller ingen rolle) og 2x1024MB OCZ Platinum 2-3-2-5. Har montert dette i det gamle kabinettet(pengemangel). Jeg kommer, som flere andre, rett fra gode gamle socket A. Men var en ting jeg stusset på under oppsettning, "Power Switch"-ledningen hadde ingen plass(?), ikke etter det jeg kunne se på hk, manualen eller ASrock sine sider. Har ikke fått testet om det virker sånn jeg koblet det, siden prosessoreren(Opteron 144) ikke dukker opp før tidligst mandag. Noen som kunne sagt hvor Power SW skal, eventuelt et bilde? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Men var en ting jeg stusset på under oppsettning, "Power Switch"-ledningen hadde ingen plass(?), ikke etter det jeg kunne se på hk, manualen eller ASrock sine sider. Har ikke fått testet om det virker sånn jeg koblet det, siden prosessoreren(Opteron 144) ikke dukker opp før tidligst mandag. Noen som kunne sagt hvor Power SW skal, eventuelt et bilde? 5278051[/snapback] Power Switch skal på de jeg har merket rødt (PWRBTN/GND). På mitt kabinett hadde ledningen til Power LED (PLED) en plugg med tre posisjoner, så den måtte modifiseres litt for å passe. Endret 10. desember 2005 av Mythos Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Men var en ting jeg stusset på under oppsettning, "Power Switch"-ledningen hadde ingen plass(?), ikke etter det jeg kunne se på hk, manualen eller ASrock sine sider. Har ikke fått testet om det virker sånn jeg koblet det, siden prosessoreren(Opteron 144) ikke dukker opp før tidligst mandag. Noen som kunne sagt hvor Power SW skal, eventuelt et bilde? 5278051[/snapback] Power Switch skal på de jeg har merket rødt (PWRBTN/GND). På mitt kabinett hadde ledningen til Power LED (PLED) en plugg med tre posisjoner, så den måtte modifiseres litt for å passe. 5278146[/snapback] gammelt nytt? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hyper Trading Technology er hastigheten mellom cpu/NB og SB/NB som er 1000mhz (2X1000Mhz) max.Er det noe lurt å slå av dette? 5273713[/snapback] Hei, Nå føler jeg meg dum. Jeg hadde RETT ang Hyper-Threading Technology på dette bildet. Det er INTELSIN vurtualiserings teknologi, så den har definitivt ikke noe i en AMD bios å gjøre. Det kan hende at den har ikke noe virkning på CPU/HK siden ingen av de har noe støtt for den teknologi. Dette viser bare hvor mye energi disse firmaene bruker på BIOS utvikling. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Power Switch skal på de jeg har merket rødt (PWRBTN/GND). På mitt kabinett hadde ledningen til Power LED (PLED) en plugg med tre posisjoner, så den måtte modifiseres litt for å passe. 5278146[/snapback] gammelt nytt? 5278312[/snapback] Sikkert gammelt nytt for mange, men i en tråd på 47 sider er det vanskelig å unngå et par gjentakelser og det er kanskje nyttig for nye lesere så de slipper å finne det ut selv? Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Power Switch skal på de jeg har merket rødt (PWRBTN/GND). På mitt kabinett hadde ledningen til Power LED (PLED) en plugg med tre posisjoner, så den måtte modifiseres litt for å passe. 5278146[/snapback] gammelt nytt? 5278312[/snapback] Sikkert gammelt nytt for mange, men i en tråd på 47 sider er det vanskelig å unngå et par gjentakelser og det er kanskje nyttig for nye lesere så de slipper å finne det ut selv? 5278650[/snapback] Jeg tar på meg skylden for den. Men blir litt drøyt å lese 47 sider, beklager! Men tusen takk, har nappa ut Power LED, var festa til et heller glorete blått neonlys i front, med HDD LED med en flott rødfarge rundt. "Jeeeej! RAIDMAX!" Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Hvordan i ******* får man stilt minne frekvensen på dette kortet? Har BIOS 1.20 og kan bare velge mellom AUTO, 266MHz, 333MHz og 200MHz minne frekvens. Når jeg bruker AUTO instillingen og 240MHz FSB blir minnet automatisk satt på 333MHz. Minne volten står på HIGH og jeg bruker Corsiar XMS PC4400 minne. Plz help! UPDATE: Yihaa:woot: fikk det til. Hemmeligheten var visst å sette minne frekvensen på 200MHz. Da er den egentlige minne frekvensen lik FSB frekvensen til tross for at det bare står 200MHz i BIOS'en. Logisk?...I think not Endret 11. desember 2005 av Asmodae Lenke til kommentar
meeg Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hvus du setter minnet til 333 (divideren 5/6), og kjører HT på 240 vil det resultere i at minnet kjører 200 MHz. Setter du minnet til 266 (2/3), og HT til 300 kjører minnet også 200 MHz. 240 x 5/6 = 200 300 x 2/3 = 200 Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Puh, da va det gjort. lang tråd, med mye go info. Spennende kort, passer meg egentlig perfekt da jeg vil bruke mitt AGP kort en stund til. Nytt etter reklamasjon. Har ikke sata disker, og har 2 Apacer 512MB PC-400 DDR PC3200 og Hiper Type-R strømforsyning 580W. Tenkte litt på denne cpu'en Athlon64 3500+, 2.2 GHz, 512kb Cache, Venice CG (E4 Stepping), Socket 939, BOX og hk pluss en zalman kjøler fra SHG.NO. Noen som har eller vet noe om den cpu'en. Burde jeg gå for noe bedre minne, bør vel ha 2 GB snart. Blir vel kansje før jul eller værtfall på ny året å få tak i noe nytt, finnes vel bedre cpu'er men satt meg en teoretisk grense på 3000 før hk og cpu med kjøler. tenkte å prøve litt overklokking og, så da er det jo greit å ha denne tråden å støtte seg på. PS: Vært greit å fått oppdatert den første posten i tråden, litt utdatert Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Puh, da va det gjort. lang tråd, med mye go info. Spennende kort, passer meg egentlig perfekt da jeg vil bruke mitt AGP kort en stund til. Nytt etter reklamasjon. Har ikke sata disker, og har 2 Apacer 512MB PC-400 DDR PC3200 og Hiper Type-R strømforsyning 580W. Tenkte litt på denne cpu'en Athlon64 3500+, 2.2 GHz, 512kb Cache, Venice CG (E4 Stepping), Socket 939, BOX og hk pluss en zalman kjøler fra SHG.NO. Noen som har eller vet noe om den cpu'en. Burde jeg gå for noe bedre minne, bør vel ha 2 GB snart. Blir vel kansje før jul eller værtfall på ny året å få tak i noe nytt, finnes vel bedre cpu'er men satt meg en teoretisk grense på 3000 før hk og cpu med kjøler. tenkte å prøve litt overklokking og, så da er det jo greit å ha denne tråden å støtte seg på. PS: Vært greit å fått oppdatert den første posten i tråden, litt utdatert 5279990[/snapback] Skal du likevel overklokke kan du liksågodt gå for en Venice 3200+ (2.0GHz) sparer deg noen hundrelapper og ender nok opp med omtrent samme frekvens. (I snitt vil alle processorer i samme familie havne på omtrent samme maksimale frekvens, kjøper derfor selv bare lavest rated CPU i hver familie) Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Puh, da va det gjort. lang tråd, med mye go info. Spennende kort, passer meg egentlig perfekt da jeg vil bruke mitt AGP kort en stund til. Nytt etter reklamasjon. Har ikke sata disker, og har 2 Apacer 512MB PC-400 DDR PC3200 og Hiper Type-R strømforsyning 580W. Tenkte litt på denne cpu'en Athlon64 3500+, 2.2 GHz, 512kb Cache, Venice CG (E4 Stepping), Socket 939, BOX og hk pluss en zalman kjøler fra SHG.NO. Noen som har eller vet noe om den cpu'en. Burde jeg gå for noe bedre minne, bør vel ha 2 GB snart. Blir vel kansje før jul eller værtfall på ny året å få tak i noe nytt, finnes vel bedre cpu'er men satt meg en teoretisk grense på 3000 før hk og cpu med kjøler. tenkte å prøve litt overklokking og, så da er det jo greit å ha denne tråden å støtte seg på. PS: Vært greit å fått oppdatert den første posten i tråden, litt utdatert 5279990[/snapback] Skal du likevel overklokke kan du liksågodt gå for en Venice 3200+ (2.0GHz) sparer deg noen hundrelapper og ender nok opp med omtrent samme frekvens. (I snitt vil alle processorer i samme familie havne på omtrent samme maksimale frekvens, kjøper derfor selv bare lavest rated CPU i hver familie) 5280200[/snapback] Min venice 3200+ går ikke høyere enn 3800+. Den er ustabil på alt over 2400 mhz. Uansett. Har også fått 1T stabil, også på denne siden: www.notteknekker.no kjører ramen på 242 mhz ddr = 484 mhz. Endret 11. desember 2005 av torkelma Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Så bør heller gå for 3200 isteden? og heller legge i litt mer på minne brikkene? torkelma Postet i dag, 11:06 QUOTE(Asmodae @ 11/12-2005 : 10:33) QUOTE(curtiis @ 11/12-2005 : 07:59) Puh, da va det gjort. lang tråd, med mye go info. Spennende kort, passer meg egentlig perfekt da jeg vil bruke mitt AGP kort en stund til. Nytt etter reklamasjon. Har ikke sata disker, og har 2 Apacer 512MB PC-400 DDR PC3200 og Hiper Type-R strømforsyning 580W. Tenkte litt på denne cpu'en Athlon64 3500+, 2.2 GHz, 512kb Cache, Venice CG (E4 Stepping), Socket 939, BOX og hk pluss en zalman kjøler fra SHG.NO. Noen som har eller vet noe om den cpu'en. Burde jeg gå for noe bedre minne, bør vel ha 2 GB snart. Blir vel kansje før jul eller værtfall på ny året å få tak i noe nytt, finnes vel bedre cpu'er men satt meg en teoretisk grense på 3000 før hk og cpu med kjøler. tenkte å prøve litt overklokking og, så da er det jo greit å ha denne tråden å støtte seg på. PS: Vært greit å fått oppdatert den første posten i tråden, litt utdatert Skal du likevel overklokke kan du liksågodt gå for en Venice 3200+ (2.0GHz) sparer deg noen hundrelapper og ender nok opp med omtrent samme frekvens. (I snitt vil alle processorer i samme familie havne på omtrent samme maksimale frekvens, kjøper derfor selv bare lavest rated CPU i hver familie) Min venice 3200+ går ikke høyere enn 3800+. Den er ustabil på alt over 2400 mhz. Uansett. Har også fått 1T stabil, også på denne siden: www.notteknekker.no kjører ramen på 242 mhz ddr = 484 mhz. Så bør heller gå for 3200 isteden? og heller legge i litt mer på minne brikkene? Noen bra brikker som funker godt til kortet og er vilige til litt oc, lurte på å få meg 2GB eller kansje 1gb til å begynne med. Endret 11. desember 2005 av curtiis Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Håper jeg kan få et råd uten å lese gjennom side på side.. Skal bygge en ny billig, enkel pc, uten store krav, det skal bare fungere.. Jeg vurderer ASRock 939Dual-SATA2, pga at jeg har et AGP kort fra før. Men nå koster en nytt grafikkort strengt tatt ikke mye, ca kr 500. Er det da egentlig bare "tull" å kjøpe ASRock kortet? Skal jeg heller kjøpe et hovedkort med bare Pci-e? Men et annet ok hovedkort koster vel ca 400 mere + nytt grafikkort, gir en ekstrakostnad på ca kr 1000. Hvilket råd vil dere gi? Er ASRock 939Dual-SATA2 stabil og bra uten overklokket ol? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå