samye83 Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 Kan du forklare nærmere på programmet. Skjønte ikke så mye av det. 5261952[/snapback] Tror du må ta bilde av feltet, og "lese" det inn i programmet Authscanner. 5262157[/snapback] Forklarte meg veldig lite, skjønner fortsatt ingenting, hehe. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 6. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2005 Enig med deg, prøvde å finne noe fornuftig å bruke programmet til, men ga opp. Eneste jeg fant ut var at det kunne lese feltet på prosessoren, og matche det mot en database. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 7. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2005 Enig med deg, prøvde å finne noe fornuftig å bruke programmet til, men ga opp. Eneste jeg fant ut var at det kunne lese feltet på prosessoren, og matche det mot en database. 5262320[/snapback] ja, hva fikk du ut av databasen. En tråd, hvor det står hva prosessoren egentlig heter. Programmet er vel selvforklarende? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Hei, Fant dette programmet til å redigere BIOS opsjon, men får det ikke til. Det er Windows program og fungerer fint, det finns en simulasjon mode som viser hvordan BIOS ser ut, men alle de forandringene jeg gjør ikke vises i den simulasjon mode. Vil noen andre prøve? Her er et bilde som viser BIOS 1.40 hvor Qool`n`Quiet er PÅ uten at brukeren har mulighet til å forandre på det siden den er RESERVED Staljin Endret 7. desember 2005 av staljin Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2005 Får feilmelding når jeg forsøker å åpne amibcp_windows_amibcp8.zip Bare meg? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2005 (endret) Hei, Sorry, glemte å nevne at det er RAR, bare skift extention på den fil til RAR. Staljin Edit: Nå har jeg konvertert BIOS edito fil til zip. Det var ikke mulig å laste den opp som RAR Endret 7. desember 2005 av staljin Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2005 Her er et bilde som viser BIOS 1.40 hvor Qool`n`Quiet er PÅ uten at brukeren har mulighet til å forandre på det siden den er RESERVED Staljin 5265328[/snapback] Jeg kan endre verdien i feltet til -> Superviser - User - Extended user - Reserved. Er det trygt å lagre og forsøke å flashe med en slik selv-konfigurert bios? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2005 Jeg kan endre verdien i feltet til -> Superviser - User - Extended user - Reserved.Er det trygt å lagre og forsøke å flashe med en slik selv-konfigurert bios? Hei, Jeg vet ikke om det fungerer. Har du prøvd den "START SIMULATION" knappen. Når du trykker på den så får du opp VIRUAL BIOS et speilbildet av den BIOS man jobber med. Der kan ikke jeg se at de forandringene jeg har gjort blir synlige, mao forandrer jeg på Cool`n`Quite fra Enabled til Disable, lagre, og kjører simulasjon så er Cool`n`Quite fortsatt ENABLE selv om jeg har slått den av. Staljin Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 7. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2005 Ser under memory clock at det er blanke felt noe som er interesant. Skulle gjerne redigert dette. 183Mhz har jo vært ypperlig. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Om jeg kjøper en Opteron 939 og dette hovedkortet, vil den poste - Altså, jeg må ikke oppdatere biosen for å få det til å fungere. (Hvis så, blir det litt vanskelig uten annen 939 cpu ...) Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Om jeg kjøper en Opteron 939 og dette hovedkortet, vil den poste - Altså, jeg må ikke oppdatere biosen for å få det til å fungere. (Hvis så, blir det litt vanskelig uten annen 939 cpu ...) 5269163[/snapback] Den vil poste på samtlige 939 prosessorer som man får kjøpt. For å få utnyttet prosessoren din maksimalt, anbefaler jeg at du oppdaterer bios over sikt. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Bios 1.5 ute. Endelig. Håper den hjelper til med T1 innstillingene. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Venter i spenning Håper den nye biosen fikser 1T problemet. Isåfall blir jeg utrolig glad. Oppdater så fort som mulig da torkelma Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Prøvde V.1.5 nå og den var lik OCW3beta. Dvs at biosen låser seg når jeg tukkler med cpu settings.Ikke vennlig ved grensen til for mye klokk. Med begge disse biosene får jeg noen rare tegn på skjermen, noen adresser og så låser alt seg under oppstart. Når biosen låser seg er den kul umulig å få gjort noe som helst. Noen ganger er menyene gode og andre ganger er menyene uleselig. Kan jo ha noe med at jeg kjører 4 ram brikker,har ikke prøvd med bare en på disse siden jeg ønsker at pc'en skal fungere med fire. Må jo nevne når jeg prøvde V.1.40 ville ikke pc'en boote i det hele tatt før jeg nappa ut rambrikkene. Det skulle vært ei kompatibel liste for ram. Førnøyd med V.1.21 jeg Edit: leste på andre fora at T1 og spenning ikke er fikset. Endret 8. desember 2005 av Vetlite Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Det er skuffende av asrock, syns det er ganske viktig at jeg får full utnyttelse av rambrikkene, for ellers er det like greit å ha 4x512 istedenfor 2x1024. Men krysser fingrene på at de vil fikse det i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Hei, Jeg tviler sterkt på at ASRock kommer til å fikse på noenting i framtiden. De har HK som fungerer greit og de vil ikke ha det kortet yte så godt at den blir seriøs konkurent med deres eieren Asus sine NF4 HK. Herregud, bare se på serveren deres. Får skjelden mer en 10kb/s med en 4500kb/s linje. Har sendt en e-mail til deres Euro support for 7 dager siden ang problemene med mitt Audigy lydkort, har ikke hørt noe ennå. Problemet er at kortet ikke kan instaleres i WinXP, må gjøre det manuelt for at det skal fungere. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Du har ganske rett der, kan ikke kreve pose og sekk av et hk som koster 600 kr. Får bare bite i det sure eplet og kjøre 2T. Får heller klokke rambrikkene høyere for å ta igjen det lille ytelsestapet. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Venter i spenning Håper den nye biosen fikser 1T problemet. Isåfall blir jeg utrolig glad. Oppdater så fort som mulig da torkelma 5269562[/snapback] Crap. T1 problemet er der fortsatt, men alt annet er stabilt. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Hei, Jeg tviler sterkt på at ASRock kommer til å fikse på noenting i framtiden. De har HK som fungerer greit og de vil ikke ha det kortet yte så godt at den blir seriøs konkurent med deres eieren Asus sine NF4 HK. Herregud, bare se på serveren deres. Får skjelden mer en 10kb/s med en 4500kb/s linje. Har sendt en e-mail til deres Euro support for 7 dager siden ang problemene med mitt Audigy lydkort, har ikke hørt noe ennå. Problemet er at kortet ikke kan instaleres i WinXP, må gjøre det manuelt for at det skal fungere. Hilsen Staljin 5270252[/snapback] Jeg har direkte mailadresse til en som sitter på innsiden. Han svarer som regel i løpet av 2 dager. Ta kontakt på pm så sender jeg deg. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2005 Så du ville ha anbefalt meg å oppgradere fra 1.41 til 1.5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå