Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Hei Jim Pec,

 

Send en PM til Torkelma. Han sier han har en boot CD med ALLE BIOS for dette HK. Kunne godt tenge meg den jeg og, selv om jeg har Floppy Disc.

 

OCWB1 og OCWB2 har ikke 274MHz "sperre". Kansje er det noen andre og, men jeg vet ikke helt. Har enda ikke fullt oversikt jeg.

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Jim Pec,

 

Send en PM til Torkelma. Han sier han har en boot CD med ALLE BIOS for dette HK. Kunne godt tenge meg den jeg og, selv om jeg har Floppy Disc.

 

OCWB1 og OCWB2 har ikke 274MHz "sperre". Kansje er det noen andre og, men jeg vet ikke helt. Har enda ikke fullt oversikt jeg.

 

Hilsen

Staljin

5250591[/snapback]

 

Her er Isoen:

 

http://torkelom.nettbutikk.no/939Dual-SATA2_bios.iso

Lenke til kommentar

Hei,

 

Nei, jeg har ikke opplevd de problemene du nevner. Tester akkurat nå 10x295MHz, Får se hvordan det blir. Det jeg opplever er tilfedige reboots, uten noe å sette fingeren på.

 

Etter BIOS flash må laste inn "Optimised Defaults" først, lagre, reboote og så prøve videre.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Min er stabil på ocwbeta 3

5257210[/snapback]

 

Prøv deg på 275MHz og over, så ser du hvor stabilt er den.

 

staljin

5258325[/snapback]

 

 

Hva skal jeg på 275 mhz å gjøre?

Jeg kjører min på 240 og det holder.

 

Fant forresten et program som leser hva prosessoren opprinnelig var tenkt å brukes som.

Min 64 3200+ var opprinnelig fra AMD som en 4000+. Ikke rart den går så fint på 3800+ da.

 

Se denne siden for oversikt over mulighet for høy fsb. Noen av biosene klarer opp mot 400 mhz = 800 mhz ddr.

 

http://www.pc-treiber.net/artikel/artikel.php?id=31&page=73

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Hei,

 

Vet ikke, syns det er mye rart med disse BIOS-ene. Skjermkort crasher, cold/warm boot bug, 1/2 T RAM timings problem. Tror ASRock må jobbe litt til med den BIOS, noe de neppe vil gjøre pga Asus personlig mening.

Kortet fungerer ganske fint på default. Om noen kunne modde(mixe og trikse) disse BIOSene slik BIOS for NF7-S V2.0 var modda, da hadde det vært noe.

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Hei,

 

Vet ikke, syns det er mye rart med disse BIOS-ene. Skjermkort crasher, cold/warm boot bug, 1/2 T RAM timings problem. Tror ASRock må jobbe litt til med den BIOS, noe de (neppe) vil gjøre pga Asus(personlig mening).

Kortet fungerer ganske fint på default. Om noen kunne modde(mixe og trikse) disse BIOSene slik BIOS for NF7-S V2.0 var modda, da hadde det vært noe.

 

Hilsen

Staljin

5258592[/snapback]

 

Har prøvd å få frem alle skjulte innstillinger, men biosprogrammet klarer ikke åpne fila.

Lenke til kommentar

Fant forresten et program som leser hva prosessoren opprinnelig var tenkt å brukes som.

Min 64 3200+ var opprinnelig fra AMD som en 4000+. Ikke rart den går så fint på 3800+ da.

5258562[/snapback]

 

hva slags program? ble nyskjerrig! :dribble:

5258615[/snapback]

 

Skal legge ut en link i løpet av dagen.

5258701[/snapback]

 

Her er link til programet:

 

http://torkelom.nettbutikk.no/authscan.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...