Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Da har jeg testa safemode uten spesielt mye hell. Kom inn der og installerte COU-drivere osv, men ved oppstart kommer det feilmelding. Formatterte og prøvde på nytt, men nå kommer det feilmelding uner installasjonen. En lang sak på blå bakgrunn som jeg ikke har sjans til å lese. Dette virker ikke helt bra.. ;)

Nå er i alle fall en ny XPCD med SP laget på nlite så nå krysser jeg fingra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siste forsøk:

 

*Ta ut kortet av kassa

*Reset CMOS

*Kjør kort utenfor kassen

med minimalt av komponenter (skjermkort, cpu, 1 rambrikke, ingen HD eller DVD)

*Legg deretter på ett og ett komponent til du finner feilen.

 

Hvis ikke dette hjelper -> RMA

5229477[/snapback]

 

hehe... Har gjort allt dette og mere til...men ikke'no hjalp. Tok med kortet på butikken der jeg kjøpte det, og de tok det med inn på bakrommet og kom ut etter ti minutter. Fikk beskjed om at jeg hadde satt reset cmos switchen feil, og når de flytta den så virka det. Jeg tenkte at dette bør jeg holde hemmelig for å ikke bli ledd av resten av livet, og hatet meg selv fordi jeg hadde vært så teit, men skjønte egentlig ikke hvordan switchen kunne stå feil. PC'en hadde jo fungert helt normalt frem til den slutta å virke, og jeg hadde jo ikke flytta på den før jeg prøvde å få orden på maskina igjen.

Stemmer det at når reset cmos switchen står til høyre(reset cmos) så booter maskina bios med noen pip, og varsler om at den ikke finner noe å boote fra, og deretter ber om å bli restartet? [F2] for å komme inn i bios funker ikke? Det skjer hvertfall hos meg nå. Men ikke f**n om det skjer noe når jeg setter switchen tilbake i normalposisjon til venstre (iflg. manualen). Har også fått testa med to forskjellige pciexpress gpu-kort.

Nei jeg gir opp. Skal hente nytt kort på mandag. Har ikke bestemt meg for om det blir asrock eller ikke. Liker kortet og alle mulighetene, men har for min del vært i overkant mye prakk.

 

EDIT: btw. hva betyr ->RMA? Rettsak Med Advokat?

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar

Har du dytta rett kabel i 4 pins kontakten og har du strøm til skjermkortet.

Prøvde selv uten strøm til skjermkortet, det var ikke hver gang fikk melding om at det var strømproblemer(måtte jo prøve :innocent: ).

Tagan har to typer 4pins kontakter og det er ikke noe problem å presse på den som ikke skal inn.

 

Har foresten voltmodda Vid3 og nå får jeg cpu'en til å gå stabilt i 250X10 :D

Skal kjøre teoretisk 1.525Volt men everest viser 1.57Volt og den er faktisk stabil.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Hei,

 

Som sagt uggabugga, jeg har også hatt min del problemer med dette HK (og er ikke ferdig enda). Kortet ville ikke boote og jeg skjekka alt, og alle ledninger og ting, og så fant jeg ut at en skrue strechet seg farlig nær en USB power kontakt (se bilde). Fjernet skrue, bootet uten problem.

 

 

 

 

 

Jeg vet ikke. Ta ut alt sammet og sett det sammen på nytt igjen.

 

Hilsen

staljin

Lenke til kommentar
Har du dytta rett kabel i 4 pins kontakten og har du strøm til skjermkortet.

Prøvde selv uten strøm til skjermkortet, det var ikke hver gang fikk melding om at det var strømproblemer(måtte jo prøve :innocent: ).

Tagan har to typer 4pins kontakter og det er ikke noe problem å presse på den som ikke skal inn

 

Må da være riktig, for maskina har funket utmerket i to uker... For så plutselig å nekte å starte... har ikke klokket, ikke gjort noe opp i mot bios ingenting, Kun bf2 og rendring... Skjønner ikke'no... :hmm:

 

EDIT:

Jeg vet ikke. Ta ut alt sammet og sett det sammen på nytt igjen.

 

Hilsen

staljin

 

Har vært ute med rubb og rake i formiddag. Det eneste jeg ikke har demontert er cpu. HK ute av kabinett, og satt opp til test hos forhandler i trondhjæm.

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar
Siste forsøk:

 

*Ta ut kortet av kassa

*Reset CMOS

*Kjør kort utenfor kassen

med minimalt av komponenter (skjermkort, cpu, 1 rambrikke, ingen HD eller DVD)

*Legg deretter på ett og ett komponent til du finner feilen.

 

Hvis ikke dette hjelper -> RMA

5229477[/snapback]

 

hehe... Har gjort allt dette og mere til...men ikke'no hjalp. Tok med kortet på butikken der jeg kjøpte det, og de tok det med inn på bakrommet og kom ut etter ti minutter. Fikk beskjed om at jeg hadde satt reset cmos switchen feil, og når de flytta den så virka det. Jeg tenkte at dette bør jeg holde hemmelig for å ikke bli ledd av resten av livet, og hatet meg selv fordi jeg hadde vært så teit, men skjønte egentlig ikke hvordan switchen kunne stå feil. PC'en hadde jo fungert helt normalt frem til den slutta å virke, og jeg hadde jo ikke flytta på den før jeg prøvde å få orden på maskina igjen.

Stemmer det at når reset cmos switchen står til høyre(reset cmos) så booter maskina bios med noen pip, og varsler om at den ikke finner noe å boote fra, og deretter ber om å bli restartet? [F2] for å komme inn i bios funker ikke? Det skjer hvertfall hos meg nå. Men ikke f**n om det skjer noe når jeg setter switchen tilbake i normalposisjon til venstre (iflg. manualen). Har også fått testa med to forskjellige pciexpress gpu-kort.

Nei jeg gir opp. Skal hente nytt kort på mandag. Har ikke bestemt meg for om det blir asrock eller ikke. Liker kortet og alle mulighetene, men har for min del vært i overkant mye prakk.

 

EDIT: btw. hva betyr ->RMA? Rettsak Med Advokat?

5233361[/snapback]

 

Som sagt det er ikke noe nybegynner kort. Jeg har lite til ingen prakk, men jeg har skrudd PC siden WaxMate (hvis noe kjenner denne... ja, du hørte riktig, før 8086 sitt inntåg)

 

Mitt kort går steinstabbilt og har følgende temp:

 

Idle:

CPU: 30

HD1: 30

HD2: 30

Case: 28

GPU: 45

 

Load:

CPU: 40

HD1: 32

HD2: 30

Case: 30

GPU: 55

 

Hvis du ikke ønsker mye prakk med hovedkort og CPU, anbefaler jeg å få butikken til å sette det sammen for deg (og du kan glemme overklokking).

 

Asus sine kort pleier å "være rett ut av boksen", noe mitt Asrock også var.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Da har jeg testa safemode uten spesielt mye hell. Kom inn der og installerte COU-drivere osv, men ved oppstart kommer det feilmelding. Formatterte og prøvde på nytt, men nå kommer det feilmelding uner installasjonen. En lang sak på blå bakgrunn som jeg ikke har sjans til å lese. Dette virker ikke helt bra.. ;)

Nå er i alle fall en ny XPCD med SP laget på nlite så nå krysser jeg fingra..

5233311[/snapback]

 

høres ut som ram problemer, prøv å innstaller med 1 brikke.

Lenke til kommentar
høres ut som ram problemer, prøv å innstaller med 1 brikke.

5235044[/snapback]

Endelig har jeg funnet ut av problemet, i alle fall intill noe nytt dukker opp. Jeg vil klassifisere det som brukerfeil, men i alle fall 'avanser brukerfeil' ;)

Jeg hadde på mitt tidligere oppsett tre HD. Kabinettet mitt er av en slik oppbygning at avstanden til strikkopphenget ikke akkurat tilrettelegger for to disker på samme kabel. Derfor måtte hoveddisken stå på slaveposisjon og kabelen var dermed strukket maksimalt ut for å rekke frem til backupdisken. Master/backupdisken var den som gjorde at jeg ikke fikk reboota her om dagen og jeg hadde tatt strømkabelen ut. Da stod den ene disken igjen alene på slaveposisjon og med jumperen på 'cable'. Da jeg satt masterenden i disken gikk alt problemfritt. (hvis noen skjønte det så er det mer enn jeg forventer ;) )

 

Nå er jeg imidlertid i Xp med SP2 etter å ha brukt nlite. Men en fiffig liten ting er at når jeg instalerer drivere, f.eks Catalyst så kommer det melding om 'filbeskyttelse. vennligst sett inn XP SP2 cd'n for å gjenopprette siste etellerannet'. Aldri vært borti før. Hvordan får jeg skrudd av den funksjonsaliteten? Dette spørsmålet hører egentlig hjemme i softwaredelen av forumet så svar meg evt PM for ikke å dra dette off-topic innlegget enda mer ut :)

Lenke til kommentar
Det tilsvarer prosessor til ca. 8000 kr. Gullegod den klokkinga der.

5236202[/snapback]

 

 

Hei,

 

Det er faktisk BEDRE enn FX-57 fordi jeg kjører HTT på 280MHz, mens FX-57 har 200MHz.

 

Det ser ut som om jeg må gi den max med strøm for å få kjøre 2900MHz. Det merkelige er at bildet på skjermen forsviner plutselig, når ikke jeg kjører CPU på 1.45V. Bruker den AGP driver fra ASRock sin side, kan det være årsaken, siden det er visst noen som har problemer med akkurat den driveren?

 

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Det tilsvarer prosessor til ca. 8000 kr. Gullegod den klokkinga der.

5236202[/snapback]

 

 

Hei,

 

Det er faktisk BEDRE enn FX-57 fordi jeg kjører HTT på 280MHz, mens FX-57 har 200MHz.

 

Det ser ut som om jeg må gi den max med strøm for å få kjøre 2900MHz. Det merkelige er at bildet på skjermen forsviner plutselig, når ikke jeg kjører CPU på 1.45V. Bruker den AGP driver fra ASRock sin side, kan det være årsaken, siden det er visst noen som har problemer med akkurat den driveren?

 

 

Hilsen

Staljin

5238043[/snapback]

 

Svaret er nok heller at prosessoren er ustabil på de hastighetene uten nok spenning. Windows har innebygd det utroligste av fiffige funksjoner for å ikke vise blue Screen of death. Pcen booter som regel i stedet.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Fasongen er at det blir ikke en reboot, men som sagt bare bilde forsvinner. Har litt problemer med det der 1T og 2T. Er satt på 1T i BIOS, men Sandra viser 2T (CMD2). Bruker OCWB1, skal prøve med OCWB2.

 

Hilsen

Staljin

 

Edit: OCWB2 BIOS gir også T2, selv om det er satt på 1T i BIOS

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...