Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Dette ordner seg. Hvilken bios har du? og hvilet utstyr ellers.

5224660[/snapback]

Hehe, beroligende ord :)

 

For å begynne med det opplagte:

ASRock Dualblabla ;)

AMD 64 4000+ Clawhammer

2x 1GB Geil PC3200 (billigste parvise settet jeg fant..)

AGP ATI X850XT PE 256MB

Creative X-FI extreme music

250Gb Maxtor MaxLine

200Gb Seagate Barracuda 7

60Gb Seagate etellerannet. Kun til backup

 

Går fra et nForce2 HK og Athlon 3000+ så jeg håper og tror på en reell forskjell i hverdagen. Ram-brikkene vil i alle fall få kjørt seg litt mer enn tidligere. Bør vel i alle fall få en dobling i minnebåndbredde. Neste prosjekt blir vel en SATA disk med NCQ og en PhysX prosessor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre enn meg som har problemer med nettverkskortet på dette hovedkortet? Får stadig meldinger om "Connection timed out". Internet Explorer henger seg ofte når en trykker på en link i en side, men Firefox er mer normal. Spesielt nye oppkoblinger mot andre maskiner tar lang tid, med en mengde "Connection timed out" meldinger først.

 

Har ikke hatt disse problemene på nettet før jeg byttet hovedkort. Kunne selvsagt puttet inn et annet nettverkskort, men desverre har jeg ikke fler ledige PCI porter på hovedkortet (et spark i siden på PCIe løsningen).

Lenke til kommentar

Hei,

 

Nå har jeg fått HK, men jeg får den ikke til å boote :cry: . HK ble levert på dør, og det snør ute, så i all den hu og hast (45 min før jeg skulle på jobb) var det kommet en ganske stor dråpe vann (smeltet snø) på CPU socket. OK, tenkte jeg :whistle: , tørker det bort og tar hårføner og tørker det godt med den. Slik har jeg gjort, satt all sammen og nå får jeg ikke HK til å boote :cry: . Måtte på jobb så jeg hadde ikke så mye tid til å se bedre på det.

 

Kan det være at jeg har klart å ødelegge (kortsluttet) min kjære Opteron 146 CABYA... ?:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

 

Ikke bare har jeg ødelagt hele driten, nå har jeg også fått vondt i ryggen, da det bordet jeg jobbet på var veldig lav, og jeg sto bøyd hele tiden.

 

F.... det er ikke min dag i dag.

 

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden klarte du å få snø på kortet når det er pakket inn i plast, retailpapp, bobleplast og 'norgespakke-papp'?! Bare den bragden er nok til at du bør få en RMA spør du meg ;)

 

Det kan uansett være en rekke faktorer som spiller inn som resulterer ikke at det ikke booter. Bare å sjekke alt av koblinger og kontakter først. Stripp ned til det absolutt nødvendige og sats på at du har gjort noe annet galt. Noe ikke-fatale greier. :)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om den nye sata2 driveren V.2.0.7

Er denne bedre en V.2.00Beta performence driver? :hmm:

Fryktelig dårlig info om akkurat dette

5225390[/snapback]

 

Hei,

 

Det er vel bare å prøve den og teste, hvorfor er det ikke lengre noen som tør prøve seg frem?

 

Hilsen

Staljin

5225398[/snapback]

 

Hæ! jo skal jo prøve den selfølgelig. Hva er det enkleste programet som dere tester disk hastighetene/overføringen med?

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Hvordan i all verden klarte du å få snø på kortet når det er pakket inn i plast, retailpapp, bobleplast og 'norgespakke-papp'?!  Bare den bragden er nok til at du bør få en RMA spør du meg ;)

 

Det kan uansett være en rekke faktorer som spiller inn som resulterer ikke at det ikke booter. Bare å sjekke alt av koblinger og kontakter først. Stripp ned til det absolutt nødvendige og sats på at du har gjort noe annet galt. Noe ikke-fatale greier. :)

5225395[/snapback]

 

Hei,

 

Det var litt snø på pakken, skjønner ikke det helt selv :no:, heller. Skal se hva jeg får til nå jeg kommer hjem i kveld. Har fortsatt den NF7-S V2.0 og XP-M 2400, så jeg kan teste komponentene i det HK.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Hei,

 

Tror ikke du får mer enn 1.45. Det er en link til 1.55V VCPU mod som er veldig enkelt å gjennomføre.

 

Staljin

5225663[/snapback]

 

Tenker du på den modden i linken under, har du isåfall mulighet til å justere spenningen etter på eller er den låst til 1,5v??

 

Just connect Pin 28 (VID4) to Pin 31 (SGND) or only Pin 28 to Pin 29, because Pin 29 is already bridged to Pin 31.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...ighlight=asrock

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om den nye sata2 driveren V.2.0.7

Er denne bedre en V.2.00Beta performence driver? :hmm:

Fryktelig dårlig info om akkurat dette

5225390[/snapback]

 

 

jeg prøvde begge to. Med V2.00Beta har jeg en burst på 144 mb/s, med den nye driveren sank dette til 99 mb/s. Jeg bruker V2.00Beta.

 

Har også prøvd 2.06 fra www.pc-treiber.net, men denne gir også lavere resultat enn v2.00Beta

Lenke til kommentar
Hva blir laveste spenning etter denne modden?

 

Hei,

Så vidt jeg vet er det slik:

 

Now, if the BIOS sets a voltage of 1.100V (VID Code 10010), the resulting VID code would be 00010, which is 1.500V.

 

VID codes which already have a 0 for VID4 will be unaffected. So if you select from 1.175V to 1.450V in the BIOS, you get exactly that voltage. But if you select below that, you will get selected voltage + 0.4V.

 

Les hele guide her.

 

staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...