Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Gidder dere stikke innom NRK å streame ett eller annet prog. Har nettop installert siste LAN-driver, men mitt kort klarer ikke streaming. Det er stabilt ved vanlig nedlastning, og de andre maskinene klarer streaming helt fint.

Dette er skikkelig rart, men jeg lurer på om det rett og slett er Uli sin nettverkskontroller som er ustabil.

post-3875-1133113926_thumb.jpg

Endret av RulleRimfrost
Lenke til kommentar
Hei

Gidder dere stikke innom NRK å streame ett eller annet prog. Har nettop installert siste LAN-driver, men mitt kort klarer ikke streaming. Det er stabilt ved vanlig nedlastning, og de andre maskinene klarer streaming helt fint.

Dette er skikkelig rart, men jeg lurer på om det rett og slett er Uli sin nettverkskontroller som er ustabil.

post-3875-1133113926_thumb.jpg

5215953[/snapback]

 

Ikke noe prob. å streame autofil

Lenke til kommentar
Hadde sikkert kjøpt dette hvis det var mer en kun 2 sata tilkoblinger. siden jeg bruker 3 sata hdd.

 

sig.png

5218935[/snapback]

 

Hei,

 

Det er faktisk 3 S-ATA tilkoblinger. 2xS-ATA 150 og 1xS-ATA 300

 

Fra ASRocksin produktbeskrivelse

 

Connector

 

- 2 x SerialATA connectors support RAID,0,1,JBOD

- 1 x SATA2 connector (based on PCI E SATA2 controller JMB360)

- 2 x ATA 133/100/66 IDE connectors (supports 4 x IDE devices)

- 1 x Floppy connector

- CPU/Chassis FAN connectors

- 20 pin ATX power connector

- 4 pin ATX 12V power connector

- Power LED connector

- CD audio in header

- Front panel audio connector

- 2 x USB 2.0 port pin headers (to support extra 4 USB2.0 ports) 

 

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Hadde sikkert kjøpt dette hvis det var mer en kun 2 sata tilkoblinger. siden jeg bruker 3 sata hdd.

 

sig.png

5218935[/snapback]

 

Hei,

 

Det er faktisk 3 S-ATA tilkoblinger. 2xS-ATA 150 og 1xS-ATA 300

 

Fra ASRocksin produktbeskrivelse

 

Connector

 

- 2 x SerialATA connectors support RAID,0,1,JBOD

- 1 x SATA2 connector (based on PCI E SATA2 controller JMB360)

- 2 x ATA 133/100/66 IDE connectors (supports 4 x IDE devices)

- 1 x Floppy connector

- CPU/Chassis FAN connectors

- 20 pin ATX power connector

- 4 pin ATX 12V power connector

- Power LED connector

- CD audio in header

- Front panel audio connector

- 2 x USB 2.0 port pin headers (to support extra 4 USB2.0 ports) 

 

 

Hilsen

Staljin

5219194[/snapback]

 

Ja akkurat. 2 x SATA 150 + 1 X SATA 300.

Jeg bruker 3 stk. SATA disker til tider.

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe meg dette kortet...

 

Er det noen som har prøvd dette kortet med Opteron CPU. Ser at man må oppdatere til bios 1.4 for å kjøre Opteron. Men da må man jo flashe bios før man setter i CPU...og det går jo ikke..??

 

Noen som har Opteron? Tenkte jeg ville gå for den da den skal klokke noe bedre enn winchesterne.

 

Takknemlig for alle innspill og tips. :dribble:

 

Jim

Lenke til kommentar

jeg har en opteron 165 på dette hovedkortet, ikkeno problemer med biosen som fulgte med ( 1.21 ) blir gjenkjent i bios og windows.

 

klokket lett opp til 274mhz, der har denne biosen en utrolig irriterende sperre. det vil si at begge kjernene mine går på 2480mhz på standar volt og boxed kjøling :)

 

hyl ut hvis noen vet om denne overklokkingssperra på 275 er fjernet i noen senere offisielle bioser.

Endret av juleribba
Lenke til kommentar
Det jeg kunne tenke meg er en OC guide, fra A til Å. Kommer selv fra scoket A og det blir en god del nye ting å forholde seg til, og selv om jeg har lest mye i denne tråden (og mange andre) så tror jeg at det blir ikke lett for meg å holde styp på alle låser og divider.

 

Hadde satt STORT PRIS på om noen kunne skrive en OC guide for dette HK.

5203675[/snapback]

 

Stiller i samme båt som Staljin, men ser selvfølgelig at det er en stor og kjedelig oppgave for de som sitter inne med denne infoen. ;)

Uansett, har noen tid og motivasjon til å skrive i alle fall en grunnleggende ASRock overklokkeguide så kan vi sikkert få den redigert inn i trådens første post. Jeg har lest alle 39sidene og er tørr i øya, mye bra info men ikke like lett å sammenstille når man trenger det.

 

Ikveld blir det montering av HK for min del. Jeg ser at flere har klart å få opp systemet uten å reinstallere XP. Jeg kommer fra NForce2 og kan etter hva jeg har sett tidligere avinstallere alt av HK-drivere. Håper dette holder så jeg slipper å kjøre inn XP på nytt. Har noen erfaringer som tilsier at dette bare lager ball og krøll så tar jeg gjerne inspill.

Har hentet ned alle driverfilene fra ASRock sidene, håper dette holder så jeg kommer meg på nett og opp å gå. Ser ut til at det er BIOS 1.20 som fulgte med så det skulle vel holde til min Clawhammer 4000+ uten større problemer..?

Lenke til kommentar
hehe.opps..en linje som jeg vist nok overså.hmm.takk staljin.

Men det kunne gått ha vært 4 sata tilkoblinger.skal ha meg en sata disk til senere.

5219297[/snapback]

 

Enig, den kunne hatt en ATA300 RAID, det hadde vært noe, det, men det blir alikeve veldig mye musikk for pengene (selv uten ATA300 raid)

 

Dessuten, så går det jo fint å ha et par IDE HDD i tilleg, så for min del er det greit nok det med 3 S-ATA.

 

HK mitt er på vei, venter i spenning som et lite barn.

 

Staljin

Lenke til kommentar

Har nettopp hevet inn en billig SpinPoint NCQ "sataII" disk på sataII-kontrolleren til dette kortet, og kjørt noe hdtach. Er ganske imponert faktisk. Disken i seg selv er jo treigere enn min gamle sataI Barracuda (53 mot 48 kontinuerlig og bittelitt høyere søketid), men burst..... SataI disken gir 92MB/s mens Samsungen på sataII med NCQ gir over 281.

Det blir jo en genial løsning å plassere swap på en controller med NCQ.

Lenke til kommentar

jaja, da har jeg installert ASRock HK, og det gikk etter litt knoting, men jeg fikk selvfølgelig et par problemer:

- Nettverkskortet blir funnet men det hjelper ikke å installere drivere. Bobla med 'ny maskinvare' dukker opp etter hver oppstart og jeg kommer ikke på nett.

- Maskinen vil ikke restarte(!). Jeg får skrudd av og på men ved restart legges XP ned og det blir svart skjerm som vanlig, men så blir bare HD lampa stående å lyse og den starter ikke opp igjen.

- RAM'en måles av Everest til PC2100, noe som er feil, det er PC3200. Sjekkes i BIOS og der stod ramen på DDR333 og jeg endret til DDR400 uten endring i Everest.

- Everest mener også jeg ikke benytter AGP(?). Noe jeg nesten er nødt til i og med at jeg bruker AGP-kort og har bilde på skjermen ;) Ved installasjon av AGP-driverne fikk jeg imidlertid beskjed om at den er installert og at jeg skal bruke 'the special patch!'. Hva nå enn det er..

 

Det bør vel også sies at jeg bruker gammel XP og ikke har reinstallert på nytt. Alle drivere ble avinstallert og jeg brukte Driver Cleaner og RegMech før jeg byttet HK.

Jeg er mest bekymra over nettverkskortet, håper jeg slipper en RMA og demontering. Er det noe jeg bør prøve før jeg evt starter på den kjipe jobben med å reinstallere XP? Ikke noe garanti i seg selv for at ting skal fungere..

Lenke til kommentar
jaja, da har jeg installert ASRock HK, og det gikk etter litt knoting, men jeg fikk selvfølgelig et par problemer:

- Nettverkskortet blir funnet men det hjelper ikke å installere drivere. Bobla med 'ny maskinvare' dukker opp etter hver oppstart og jeg kommer ikke på nett.

- Maskinen vil ikke restarte(!). Jeg får skrudd av og på men ved restart legges XP ned og det blir svart skjerm som vanlig, men så blir bare HD lampa stående å lyse og den starter ikke opp igjen.

- RAM'en måles av Everest til PC2100, noe som er feil, det er PC3200. Sjekkes i BIOS og der stod ramen på DDR333 og jeg endret til DDR400 uten endring i Everest.

- Everest mener også jeg ikke benytter AGP(?). Noe jeg nesten er nødt til i og med at jeg bruker AGP-kort og har bilde på skjermen ;) Ved installasjon av AGP-driverne fikk jeg imidlertid beskjed om at den er installert og at jeg skal bruke 'the special patch!'. Hva nå enn det er..

 

Det bør vel også sies at jeg bruker gammel XP og ikke har reinstallert på nytt. Alle drivere ble avinstallert og jeg brukte Driver Cleaner og RegMech før jeg byttet HK.

Jeg er mest bekymra over nettverkskortet, håper jeg slipper en RMA og demontering. Er det noe jeg bør prøve før jeg evt starter på den kjipe jobben med å reinstallere XP? Ikke noe garanti i seg selv for at ting skal fungere..

5223762[/snapback]

 

 

Det meste av feilene ligger i at du har en gammel windows versjon. Det med AGP patch kommer av at det allerede er drivere i windowsen, så du trenger de ikke. Jeg får heller ikke installert driveren, men får over 9000 poeng i 3dmarks 2003.

Sjekk også i bios at du har AGP som init display (ikke PCI eller PCI-E)

 

Når det gjelder ramen din, gå inn i bios og gjør en endring der på at du har ddr 400 (du har sikkert gjort dette), samt skru av flexibility options (disable).

 

At maskinen ikke restarter er software (retter seg etter ny installasjon av windows). Jeg ville gjort følgende.

 

*Oppdater til nyere bios (f.eks. 1.41C)

*Legg inn ny windows

*Legg inn drivere fra Asrock sine sider (du trenger ikke agp driver)

 

og det er vel det.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Takker torkelma.

Jeg rettet RAMen i BIOS men skrudde PÅ fleksibility for sikkerhets skyld :p Når jeg tenker etter har vel det problemet blitt omtalt for en 15-20sider siden ;)

 

Da blir det ren og pen XP ikveld så håper jeg at nettverksproblematikken retter seg samtidig. Satt igår og lurte på i all verden jeg skulle finne på når jeg ikke hadde nett. Er nok mer avhengig av bredbåndet enn man selv vil innrømme.

Lenke til kommentar
Takker torkelma.

Jeg rettet RAMen i BIOS men skrudde PÅ fleksibility for sikkerhets skyld :p Når jeg tenker etter har vel det problemet blitt omtalt for en 15-20sider siden ;)

 

Da blir det ren og pen XP ikveld så håper jeg at nettverksproblematikken retter seg samtidig. Satt igår og lurte på i all verden jeg skulle finne på når jeg ikke hadde nett. Er nok mer avhengig av bredbåndet enn man selv vil innrømme.

5224432[/snapback]

 

Dette ordner seg. Hvilken bios har du? og hvilet utstyr ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...