Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Ariston,

 

Jeg tipper på at det er RAM det er problmet med. Den trenger ikke nødvendigvis å være ødelagt, er sikkert bare at den ikke klarer de timings du kjører den på.

 

Du kan for så vidt også prøve Memtest x86 og/eller Windows Memory Diagnostic.

 

Har i dag fått Opteron 146 med den gode CABYE 0540FPMW steppingen. Nå venter jeg bare på neste lønning 12.12 før jeg bestiller dette ASRock HK.

 

Det blir spennende :thumbup: .

 

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Det står bios 1.20 rev:1 i biosen. Og jeg får ikke til 1T her heller. Har til og med prøvd 2.5.3.3.6 med highvolt på vdimm. Boota med engang jeg starta hardware.no. Ingenting som funker her.

5193249[/snapback]

 

 

Mulig det er kommer bedre bios versjoner fremover. Har lest en del at REV E6 av AMDs cpuer har generelt problemer med T1.

 

Dette er en fin side for å sjekke om T1 virker eller ikke:

 

www.notteknekker.no

Lenke til kommentar
Er det ikke snakk om 5% toretisk mellom T1 og T2?

5192378[/snapback]

 

Med T2 får jeg 4760 MB/s, mens T1 gir 5803 MB/s med ellers samme innstillinger.

Forskjellen her blir vel over 21%.

 

Syns det er litt merkelig, kan kjøre både ram og cpu tester, spille, rendere i timevis med 3dsMax. Mens flash animasjone på en webside takles ikke med T1.

Lenke til kommentar
Er det ikke snakk om 5% toretisk mellom T1 og T2?

5192378[/snapback]

 

Med T2 får jeg 4760 MB/s, mens T1 gir 5803 MB/s med ellers samme innstillinger.

Forskjellen her blir vel over 21%.

 

Syns det er litt merkelig, kan kjøre både ram og cpu tester, spille, rendere i timevis med 3dsMax. Mens flash animasjone på en webside takles ikke med T1.

5195585[/snapback]

Ja, det er ganske rart. Men jeg tror ikke at det skal være så mye forskjell hvis du tester med sandra. Everest gir veldig unøyaktige verdier. Min score kan hoppe mellom 4500-6000 hver gang jeg restarter testen på everest.

Lenke til kommentar
Er det ikke snakk om 5% toretisk mellom T1 og T2?

5192378[/snapback]

 

Med T2 får jeg 4760 MB/s, mens T1 gir 5803 MB/s med ellers samme innstillinger.

Forskjellen her blir vel over 21%.

 

Syns det er litt merkelig, kan kjøre både ram og cpu tester, spille, rendere i timevis med 3dsMax. Mens flash animasjone på en webside takles ikke med T1.

5195585[/snapback]

Ja, det er ganske rart. Men jeg tror ikke at det skal være så mye forskjell hvis du tester med sandra. Everest gir veldig unøyaktige verdier. Min score kan hoppe mellom 4500-6000 hver gang jeg restarter testen på everest.

5195662[/snapback]

 

Tror kanskje at du burde vurdere å få byttet kortet ditt, har ikke ustabil memory test i everest (V2.20.425 beta).

Har også prøvd Twinmos 2x1Gb og 2x512Mb og disse sammen,kom like langt med klokkingen.

Foresten så har jeg REV1.00 hk. Det siste er vel Rev 1.04 ?

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Er det ikke snakk om 5% toretisk mellom T1 og T2?

5192378[/snapback]

 

Med T2 får jeg 4760 MB/s, mens T1 gir 5803 MB/s med ellers samme innstillinger.

Forskjellen her blir vel over 21%.

 

Syns det er litt merkelig, kan kjøre både ram og cpu tester, spille, rendere i timevis med 3dsMax. Mens flash animasjone på en webside takles ikke med T1.

5195585[/snapback]

Ja, det er ganske rart. Men jeg tror ikke at det skal være så mye forskjell hvis du tester med sandra. Everest gir veldig unøyaktige verdier. Min score kan hoppe mellom 4500-6000 hver gang jeg restarter testen på everest.

5195662[/snapback]

 

Tror kanskje at du burde vurdere å få byttet kortet ditt, har ikke ustabil memory test i everest (V2.20.425 beta).

Har også prøvd Twinmos 2x1Gb og 2x512Mb og disse sammen,kom like langt med klokkingen.

Foresten så har jeg REV1.00 hk. Det siste er vel Rev 1.04 ?

5195709[/snapback]

 

Mitt 939dual sata 2 kort er ganske nytt (ble levert med bios 1.3), og det er rev. 1.04.

 

Har du en link til den 425 beta versjonen av everest. Skulle gjerne hatt den.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Crap. Trodde jeg hadde bestillt HK og CPU vifte fra Databutikken forrige uke. Men ingenting har dukka opp og bestilingen er ikke registert. Flotte saker, spesielt nå som kortet har prismessig gått rett i taket. Ikke at 100,- er så mye å snakke om, men hvor typisk er ikke det akkura når jeg skal bestille.. :(

 

*edit*

Jeg vet shg har de rimeligste for tida, men de har selvfølelig ikke vifta jeg ville ha. Blir dyrere å splitte opp med dobbel frakt. Nå blir det uansett ikke noe før over helga.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Crap. Trodde jeg hadde bestillt HK og CPU vifte fra Databutikken forrige uke. Men ingenting har dukka opp og bestilingen er ikke registert. Flotte saker, spesielt nå som kortet har prismessig gått rett i taket. Ikke at 100,- er så mye å snakke om, men hvor typisk er ikke det akkura når jeg skal bestille.. :(

5195825[/snapback]

 

Har du sett prisen hos shg.no? 512 kr. mot 595 hos databutikken.com

 

Kjøp hos www.shg.no

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Crap. Trodde jeg hadde bestillt HK og CPU vifte fra Databutikken forrige uke. Men ingenting har dukka opp og bestilingen er ikke registert. Flotte saker, spesielt nå som kortet har prismessig gått rett i taket. Ikke at 100,- er så mye å snakke om, men hvor typisk er ikke det akkura når jeg skal bestille.. :(

5195825[/snapback]

 

Det går litt opp og ned i pris etter prisguiden.

Prisguiden

 

Edit: Dette ble bare tull jo :D Prisene har gått ned i oktober og er på vei opp igjen nå.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Tror kanskje at du burde vurdere å få byttet kortet ditt, har ikke ustabil memory test i everest (V2.20.425 beta).

Har også prøvd Twinmos 2x1Gb og 2x512Mb og disse sammen,kom like langt med klokkingen.

Foresten så har jeg REV1.00 hk. Det siste er vel Rev 1.04

Det er ikke klokkingen som er problemet, men å bruke 1T. Mange andre på forumet sliter akkurat som meg. Alt av spill og testing kan rambrikkene være fjellstabile, men med engang man laster flash animasjoner, så streiker maskinen. Tror kanskje en bios oppdatering kan fikse det problemet. Jeg vil nok tro at asrock er kjent med dette, siden andre internasjonale forumer også diskuterer angående 1T.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...