Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Hmmm, oppgraderte til ocw bios 3, men nå går ramhastighetn på 110 mhz istedenfor 200 mhz. Får da pc2200 istedenfor pc3200. Noen som kan løse dette problemet?

 

Har satt 200 mhz i biosen.

 

Edit: Har prøvd å sette til 133,166 mhz også uten å lykkes. I cpu-z står det 116 uansett. Testen av minnebredden har også gått ned drastisk. Skal ikke ocw bios være bedre? Maskinen er utabil også. Har jeg gjort noe galt

5190565[/snapback]

 

 

Kjenner problemet.

I ram menyen må du disable flexibility options, samt sett resten på auto (untatt hastigheten din til 200 mhz). Dette hjalp for meg.

 

Etter mye om og men har jeg gått tilbake til bios 1.21. Den er stein stabil, og overklokkevennlig (for de som trenger det)

5191228[/snapback]

 

Er enig med at 1.21 er den beste, kommer en smule lengre med denne.

OCW1 fikk jeg rett å slett ikke til.

OCW2 er grei nok. OCW3 var artig ustabil.

1.20, 1.30, 1.40, 1.40C 1.41C fungerte utmerket, klokker ikke så langt som 1.21

1.21 viser av en eller annen grunn 0.05volt mer i Everest o.l en de andre.

Holder meg til denne så lenge.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk også å skru av AMD cool and quiet i bios. Denne gjør at du ikke får mer enn

1.42 V til CPUen selvom du velger 1.45 V.

Skrur du av denne, får du fort 1.5 V med både OCW beta 3 og 1.21

 

Jeg prøver ut OCW beta 3 nå, for å se om den er usabil. Her er den visst fjellstabil, men jeg klokker ikke allverden (3200+ @ 3800+)

 

Følgende temperaturer (idle)

 

CPU: 32 oC

Kasse: 30 oC

HD1: 33 oC

HD2: 30 oC

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Hmmm, oppgraderte til ocw bios 3, men nå går ramhastighetn på 110 mhz istedenfor 200 mhz. Får da pc2200 istedenfor pc3200. Noen som kan løse dette problemet?

 

Har satt 200 mhz i biosen.

 

Edit: Har prøvd å sette til 133,166 mhz også uten å lykkes. I cpu-z står det 116 uansett. Testen av minnebredden har også gått ned drastisk. Skal ikke ocw bios være bedre? Maskinen er utabil også. Har jeg gjort noe galt

5190565[/snapback]

 

 

Kjenner problemet.

I ram menyen må du disable flexibility options, samt sett resten på auto (untatt hastigheten din til 200 mhz). Dette hjalp for meg.

 

Etter mye om og men har jeg gått tilbake til bios 1.21. Den er stein stabil, og overklokkevennlig (for de som trenger det)

5191228[/snapback]

 

Er enig med at 1.21 er den beste, kommer en smule lengre med denne.

OCW1 fikk jeg rett å slett ikke til.

OCW2 er grei nok. OCW3 var artig ustabil.

1.20, 1.30, 1.40, 1.40C 1.41C fungerte utmerket, klokker ikke så langt som 1.21

1.21 viser av en eller annen grunn 0.05volt mer i Everest o.l en de andre.

Holder meg til denne så lenge.

5191487[/snapback]

 

Som jeg forstod er OCW3 bygget på 1.42.

 

ser at X03/X04 biosen går til fsb = 400 mhz, kanskje ikke så dumt å prøve den?

 

Klokker du så voldsomt da? siden den kræsjer.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Det er når jeg setter 1T at maskinen blir ustabil og booter. Uansett om jeg overklokker eller ikke.

 

Når jeg zippa opp bios 1.21 var det kun en fil. De andre biosene hadde flere filer i seg. Er det riktig?

5191571[/snapback]

 

Ja, det er kun en fil, her har du en link til bios 1.21 som jeg vet virker, her er det bios fil + flash-program.

 

 

http://torkelom.nettbutikk.no/bios.zip

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Hei..  Noen hær som har fått noe trøbbel?. 

Hver gang jeg skrur på maskinen, kommer jeg inn i windows en liten stund, så får jeg blå skjerm. har prøvd å lagt inn xp på nytt men d hjelper ikke :cry: .  noen som har nå gode råd om va jeg burde gjøre? :roll:

5191666[/snapback]

 

Har du klokket? Kjør ned klokken litt og sjekk.

Sjekk samtidig at du kjører CPU/PCIe asynkron.

Lenke til kommentar
Hva slags bios brukte du da? Jeg har prøvd med 2 x 512 og 2x 1024 brikker. Ingen av dem gikk. 2 x 512 brikkene som være noe av det beste man får tak i markedet for øyeblikket, og de kjørte som gud i min shuttle på 1T. Men på asrock hk'et klarer jeg ikke det. Klin umulig. Er ganske oppgitt over det.

5191674[/snapback]

 

Kjøre 1.21 nå, men i alle biosene har jeg egentlig ikke hatt noe å utsette på rammen.Eller er ikke sikker på OCW1 da, om det var rammen den ikke likte :hmm:

Geil pc4000/500Mhz som går med denne klokkefrekvensen.

Cpu: 250/9X nå, har vært oppe 261/9x men ustabil i Prime95.

Har for dårlig cpu i forhold til de andre heldige på dette forumet :p

 

EDIT: Prøv med mer spenning på brikkene

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Har ikke klokket. mn skal sjekke cpu/pcie asynkron.

Hei..  Noen hær som har fått noe trøbbel?. 

Hver gang jeg skrur på maskinen, kommer jeg inn i windows en liten stund, så får jeg blå skjerm. har prøvd å lagt inn xp på nytt men d hjelper ikke :cry: .  noen som har nå gode råd om va jeg burde gjøre? :roll:

5191666[/snapback]

 

Har du klokket? Kjør ned klokken litt og sjekk.

Sjekk samtidig at du kjører CPU/PCIe asynkron.

5191681[/snapback]

Lenke til kommentar
Hva slags bios brukte du da? Jeg har prøvd med 2 x 512 og 2x 1024 brikker. Ingen av dem gikk. 2 x 512 brikkene som være noe av det beste man får tak i markedet for øyeblikket, og de kjørte som gud i min shuttle på 1T. Men på asrock hk'et klarer jeg ikke det. Klin umulig. Er ganske oppgitt over det.

5191674[/snapback]

 

Kjøre 1.21 nå, men i alle biosene har jeg egentlig ikke hatt noe å utsette på rammen.Eller er ikke sikker på OCW1 da, om det var rammen den ikke likte :hmm:

Geil pc4000/500Mhz som går med denne klokkefrekvensen.

Cpu: 250/9X nå, har vært oppe 261/9x men ustabil i Prime95.

Har for dårlig cpu i forhold til de andre heldige på dette forumet :p

 

EDIT: Prøv med mer spenning på brikkene

5191755[/snapback]

Hvor mye spenning tåler ocz platinum brikkene?

 

Edit: Klarte ikke å oppgradere til bios 1.21. Så rart, gjorde akkurat som det sto på sida til asrock. Men i dos sa den at den ikke fant filen.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Hva slags bios brukte du da? Jeg har prøvd med 2 x 512 og 2x 1024 brikker. Ingen av dem gikk. 2 x 512 brikkene som være noe av det beste man får tak i markedet for øyeblikket, og de kjørte som gud i min shuttle på 1T. Men på asrock hk'et klarer jeg ikke det. Klin umulig. Er ganske oppgitt over det.

5191674[/snapback]

 

Kjøre 1.21 nå, men i alle biosene har jeg egentlig ikke hatt noe å utsette på rammen.Eller er ikke sikker på OCW1 da, om det var rammen den ikke likte :hmm:

Geil pc4000/500Mhz som går med denne klokkefrekvensen.

Cpu: 250/9X nå, har vært oppe 261/9x men ustabil i Prime95.

Har for dårlig cpu i forhold til de andre heldige på dette forumet :p

 

EDIT: Prøv med mer spenning på brikkene

5191755[/snapback]

Hvor mye spenning tåler ocz platinum brikkene?

 

Edit: Klarte ikke å oppgradere til bios 1.21. Så rart, gjorde akkurat som det sto på sida til asrock. Men i dos sa den at den ikke fant filen.

5191812[/snapback]

 

I dos ser den vel ut som dette: asrflash 939dm21¨1.bin hvis jeg ikke husker feil.

Kjører du usa dos så ligger den krøllen/bølgen ' ~ 'på tasten til venstre for 1. altså denne ' § 'tasten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...