Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har moddet Vcore til 1.55V. Strengt tatt bruker jeg kun 1.475, men uten den hadde jeg vært 150-200MHz lavere. Hos meg overvolter kortet med 0.025V, noe som vil si at jeg kjører 1.5V på kjernen.

 

Jeg regner med du har sett guiden, så jeg forteller bare løst hvordan jeg gjorde det. Mellom de punktene som skal kobles sammen, skrapte jeg bort lakken med en tapetkniv. Deretter brukte jeg en loddebolt og loddet de to punktene sammen med ekstra tinn. Jeg synes maskinloddetinnen hadde et ganske lav smeltepunkt når jeg holdt på, så man kan prøve å koble punktene sammen med den tinnen som er på kortet fra før.

 

Er det forresten noen her som har dette kortet og opteron singlecore. Akkurat nå kjører jeg 302*10 helt stabilt, men noe over dette er helt umulig. Jeg har prøvd det meste, inkludert command rate 2T, 100MHz minne divider, HTT multi på 2, Vcore på 1.55V, ekstra kjøling på northbridge, southbridge og cpu, ingen forskjell. Jeg kan boote opp mot 310*10, men jeg får blåskjerm når jeg kjører superpi 32M. Jeg kjører beta ocw1 nå, og vurderer å teste ocw2, men har hørt den skal være veldig ustabil. Ocw3 klarte bare 279, noe som er for lite. :no:

 

Hvis noen lurer kjører jeg med HTT multi på 3, north-southbridge på auto(har testet det meste der også), memory divider på 2/3.

Lenke til kommentar

Opplevde noe rart ved hovedkortet i går. Det sluttet å finne harddiskene som var koblet på S-ATA. Tar jeg harddisken og kobler over på SATA II kontakten, går alt som en drøm. Etter å ha lest litt, har jeg funnet ut at SATA II kontakten er skjermet, mens SATA kontakten er ikke det. Det anbefaler at man ikke legger ATA 133 kabler i nærheten av kontakten osv.

 

Etter litt frem og tilbake, og litt prøving og feiling, fant plutselig hovedkortet diskene igjen. Noen som kjenner til dette? eller har opplevd lignende.

Lenke til kommentar

Løst problemet.

 

SATA kablene var kveilet sammen med en strikk. Ikke sjakktrekk. Dessuten lå IDE kabelen til CD-rom og DVD brenner over SATA kontaktene. Når denne ble lagt litt lenger unna, samt SATA kablene strekt ut (er stive som et uvær), kom begge diskene opp i bios. Kontaktene sitter veldig løst, sett at det kun er Western digital som har en løsning for dette (ekstra fester for spesielle kabler).

 

Dette Asrock hovedkortet overrakser på alle fronter, også denne :)

 

NB! Dette kortet liker ikke Single Channel DDR 400 med 1 x 512 + 1 x 256.

Har også prøvd 3 brikker i single channel ddr 400. Veldig lite stabilt.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Har lurt litt på dette kortet sammen med en Opteron 144/146.

Hva tror folka om den komboen? Er kansje nevnt tidligere i tråden, men 33 sider er mye å lese :hrm: . Og dette kortet overklokker greit? Ser sånn ut...

5189665[/snapback]

 

 

Ser på andre forumer at man har hatt det på HTT = 400 mhz, så det er i orden slik sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg bil bare tilføye her at Asrock virkelig har klart å lage noen billige gode HK.

Kjøpte selv nettopp dette som en erstatning for ett feilflashet K8N Neo Platinum demokort(gidder ikke å tukle med det nå).

HK'et funker aldeles glimrende.. Virker mer stabilt enn det K8N Neo Platinum det erstattet.. og klokker minst like langt..

Kjører pt. 270x9 (Athlon 2800+) med default VCore.. Og det skal bli morsomt å seinere prøve ut dette(Oppgradering til S939).

Lenke til kommentar
Har lurt litt på dette kortet sammen med en Opteron 144/146.

Hva tror folka om den komboen? Er kansje nevnt tidligere i tråden, men 33 sider er mye å lese :hrm: . Og dette kortet overklokker greit? Ser sånn ut...

5189665[/snapback]

 

 

Ser på andre forumer at man har hatt det på HTT = 400 mhz, så det er i orden slik sett.

5189730[/snapback]

Ser at StigK har klart noen glimrende resultater med en 146 :thumbup: .

Lenke til kommentar
Maskinen booter når jeg setter 1T i bios når jeg laster nettsider med mye flash. Som f.eks hardware.no. Finnes det en måte å fikse det problemet på? Noen innstillinger eller noen bios som kan hjelpe?

5187533[/snapback]

 

 

Ser folk har stabile systmer med OCW beta 3 biosen. Du har kun 2 brikker ikke sant?

5189620[/snapback]

Ja, jeg har kun 2 brikker. Hadde 2x 512 mb før, men hadde det samme problemet. Og med 2 x 1024 mb rambrikker ble det ingen forandring. Blir litt frustrert til tider, hehe.

Lenke til kommentar

Har et litt rart problem, med løsning. Opplevde at under kjøring av futuremark 2005 så var bildet bare flimrete og sort.

Tenkte jeg skulle installere AGP driveren på nytt, men får beskjed om at den ikke skal installeres på 64 bit systemer (har windows XP 32 bit). Etter at jeg avinstallerte den gamle ULI AGP driveren er alt som normalt. Mange sier at man får dårlige resultater uten denne driveren, men jeg får det jeg alltid har fått (godt over 8000 poeng i 3dmarks 2003)

Konklusjonen, trenger man egentlig denne ULI AGP driveren?

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Hmmm, oppgraderte til ocw bios 3, men nå går ramhastighetn på 110 mhz istedenfor 200 mhz. Får da pc2200 istedenfor pc3200. Noen som kan løse dette problemet?

 

Har satt 200 mhz i biosen.

 

Edit: Har prøvd å sette til 133,166 mhz også uten å lykkes. I cpu-z står det 116 uansett. Testen av minnebredden har også gått ned drastisk. Skal ikke ocw bios være bedre? Maskinen er utabil også. Har jeg gjort noe galt

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Hmmm, oppgraderte til ocw bios 3, men nå går ramhastighetn på 110 mhz istedenfor 200 mhz. Får da pc2200 istedenfor pc3200. Noen som kan løse dette problemet?

 

Har satt 200 mhz i biosen.

 

Edit: Har prøvd å sette til 133,166 mhz også uten å lykkes. I cpu-z står det 116 uansett. Testen av minnebredden har også gått ned drastisk. Skal ikke ocw bios være bedre? Maskinen er utabil også. Har jeg gjort noe galt

5190565[/snapback]

 

 

Kjenner problemet.

I ram menyen må du disable flexibility options, samt sett resten på auto (untatt hastigheten din til 200 mhz). Dette hjalp for meg.

 

Etter mye om og men har jeg gått tilbake til bios 1.21. Den er stein stabil, og overklokkevennlig (for de som trenger det)

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...