Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Funker nvidia Ti4200 på Asrock 939DUAL-SATAII?? :hmm:  får ikke skjerm.. og maskinen starter ikke å arbeide.? noen tips?

5169824[/snapback]

Du ser lett om det passer, AGP kort med spenning 3,3v passer ikke i 1,5v slotten om du ikke tvinger det ned.

Vanlig AGP universal har tre delt sokkel (som du trenger), mens 3,3v har 2 delt sokkel.

Mener alle GF4 kort var AGP universal (ikke helt sikker). Er nok noe galt med grafikk kortet ditt.

Edit: Fant en lenke med illustrasjoner/bilder:Lenke

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Har dere lagt inn siste chipset drivere? Går det ann å laste de ned her?:

http://www.uli.com.tw/eng/support/drivers.php

5169048[/snapback]

Hent driverne like godt fra asrock.com. Den ULI integrated 2.1 inneholder en eldre ethernet driver enn hos asrock.

Egentlig inneholder ULI 2.1 integrated kun AGP driver og ethernet driver (til 939 Dual SATA 2 hovedkortet). USB 2.0 driveren trenger man ikke hvis man har XP SP1 eller nyere.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Fant dette:

"Alle socket 939-prosessorer støtter DDR400-RAM i dual-channel, "Venice" og "San Diego" har i tillegg uoffisiell støtte for opp til DDR500-RAM i dual-channel. 2 dobbelsidige brikker (512 MB pr. brikke og oppover) går greit, men 3 og 4 brikker fører til at du enten må kjøre DDR333-hastighet, eller kjøre Command Rate på 2T."

Kan noen bekrefte dette med 2T og 1T, i såfall løser det problemet mange har.

Lenke til kommentar
Med asrock kortet sliter jeg å bruke 1t uansett. Får maskinen bare booter når jeg laster hardware.no. Grunnen kan være at det er så mye flashbilder på siden. Og ytelsestapet mellom 1t og 2t vil du neppe merke, kun ved benching.

5171259[/snapback]

Jeg kjører stabilt med 2x256 mb PC3200 (twinmos) på 2,5 3 3 8 1T. Det gir men en benchmark i sisoft sandra på 5700 mb/s. 2,5 3 3 8 2T gir meg i ca. 4700 mb/s i Sisoft sandra (memory read speed tror jeg det var)

Lenke til kommentar
jeg fikk kortet i posten i går og driver og installerer. noen synspunkter på om jeg bør bruke Corsair PC3500(BH5) 512x2 eller gå for hastighet og bruke Corsair PC4000 256x2 brikkene?

Har en Venice 3000+ og et C3D GTO kort jeg skal pare med kortet forresten...

5171331[/snapback]

Helt klart 2x512. Vet ikke hvor mye du merker hastighetsforskjellen, men forskjellen på 512 og 1024 merkes godt (særlig i spill)

Lenke til kommentar
jeg fikk kortet i posten i går og driver og installerer. noen synspunkter på om jeg bør bruke Corsair PC3500(BH5) 512x2 eller gå for hastighet og bruke Corsair PC4000 256x2 brikkene?

Har en Venice 3000+ og et C3D GTO kort jeg skal pare med kortet forresten...

5171331[/snapback]

Ikke finn på å sette 512 mb istedenfor 1024 mb ram. Jeg merka stor forskjell selv med spilling av hl2. Med 512 mb ram så jobber raptor disken min livet av seg, mens med 1024 mb ram så starter alt smertefritt :thumbup:

Lenke til kommentar

Har noen tid og lyst til å forklare forskjellen på T1 og T2?

Jeg kommer til å bruke mine 2x1024 GEIL PC3200 brikker + 2x256 PC3200 (billigste skiten).

Kan det hende de billige brikkene gjør at jeg må benytte T2? Jeg har strengt tatt ikke behov for mer enn 2GB ram, men bruker idag en 512MB ramdisk til alle temp-foldere.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...