vandrewal Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 Hmm, det er vel også nødvendig med ekstra drivere hvis du setter opp to S-ATA-disker i RAID? Uansett, hvis du er lei av å i det hele tatt måtte bruke disketter for å installere WinXP, vil jeg anbefale http://www.driverpacks.net/ og/eller http://unattended.msfn.org/ . Benyttet meg av Mass Storage-driverpacken på den første linken, og det fungerte for S-ATA-kontrolleren hvertfall (med RAID). Vet ikke om den har støtte for S-ATA2-kontrolleren også men det er vel ikke så usannsynlig. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Men jeg snakker om sata kontrollen, og ikke sata2. Når jeg booter winxp cd'en så finner den ikke harddisken. Det samme skjedde med msi hk'et som jeg hadde før. Jeg måtte installere sata driver separert. Edit: På side 16 sto det noe interessant. Tror jeg prøver jeg ut på denne fremgangsmåten Endret 11. november 2005 av samye83 Lenke til kommentar
slacker Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 Dette virket jo som et veldig interessant kort! Men er det noen som har testet å installere linux? Lurer på om linux har støtte for nettverkskortet, chipsettet og lydbrikken. Hvis du har hatt suksess med dette så gjerne post et reply med distro og hva som fungerte/ikke fungerte. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 Da var kortet installert, uten problemer og på eksisterende windows installasjon. Oppgraderte til Bios 1.41c, like stabil. Et spørsmål har jeg dog. Jeg kjører HTT på 240 mhz, og stiller rammen til 200 mhz. Den viser da i windows at rammen kjører på ca. 150 mhz. Blir det 150 + 40 = ca. 200 mhz? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 Dette virket jo som et veldig interessant kort! Men er det noen som har testet å installere linux? Lurer på om linux har støtte for nettverkskortet, chipsettet og lydbrikken. Hvis du har hatt suksess med dette så gjerne post et reply med distro og hva som fungerte/ikke fungerte. 5138606[/snapback] På ocworkbench forumet finner du mye om dette kortet. Her er en av trådene med Linux erfaringer: http://www.ocworkbench.com/ocwb/ultimatebb...876.html#000000 Lenke til kommentar
meeg Skrevet 11. november 2005 Rapporter Del Skrevet 11. november 2005 Da var kortet installert, uten problemer og på eksisterende windows installasjon.Oppgraderte til Bios 1.41c, like stabil. Et spørsmål har jeg dog. Jeg kjører HTT på 240 mhz, og stiller rammen til 200 mhz. Den viser da i windows at rammen kjører på ca. 150 mhz. Blir det 150 + 40 = ca. 200 mhz? 5138667[/snapback] Hvis du kjører HTT på 240, og med ram divider på 200 vil det si at minnet også kjører 240 MHz (noe som kan bli vanskelig hvis du har PC3200 ram). Hvis du setter divideren til 166, og HTT på 240 skal minnet kjøre 199,2 MHz. Dvs. 20% oveklokk på HTT, og minnet på stock hastighet. Hva sier CPU-Z og Everest om HTT og MHz? Ville ikke stolt på hastighetene "Windows" viser på dette hovedkortet da det har en litt annnen klokkegenerator. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) hei, har tenkt å kjøpe dette kortet da det virker bra og fremtidsrettet.. og mye for pengene men har et spørsmål, er det problemer med overklokking ved bruk av dette kortet? leste det nettopp i en annen tråd her. jeg har en X2 3800+ og har lyst til å prøve å presse ut litt ekstra krefter av den, fungerer det bra med dette kortet? og en ting til; må jeg virkelig kjøpe floppy hvis jeg trenger å oppdatere bios? er det ikke mulig å bruke cd \ usb stick? isåfall hvordan går jeg fram? Endret 12. november 2005 av 2mass Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 hei, har tenkt å kjøpe dette kortet da det virker bra og fremtidsrettet.. og mye for pengene men har et spørsmål, er det problemer med overklokking ved bruk av dette kortet? leste det nettopp i en annen tråd her. jeg har en X2 3800+ og har lyst til å prøve å presse ut litt ekstra krefter av den, fungerer det bra med dette kortet? og en ting til; må jeg virkelig kjøpe floppy hvis jeg trenger å oppdatere bios? er det ikke mulig å bruke cd \ usb stick? isåfall hvordan går jeg fram? 5141763[/snapback] dos caldera Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 hei, har tenkt å kjøpe dette kortet da det virker bra og fremtidsrettet.. og mye for pengene men har et spørsmål, er det problemer med overklokking ved bruk av dette kortet? leste det nettopp i en annen tråd her. jeg har en X2 3800+ og har lyst til å prøve å presse ut litt ekstra krefter av den, fungerer det bra med dette kortet? og en ting til; må jeg virkelig kjøpe floppy hvis jeg trenger å oppdatere bios? er det ikke mulig å bruke cd \ usb stick? isåfall hvordan går jeg fram? 5141763[/snapback] dos caldera 5141779[/snapback] ahaa... så det er bare å brenne det der + bios filene på en cd og da kan man legge det inn fra cden? genialt isåfall Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) tror du trenger 2 cder... en til å boote (må brennes images, så får vel ikke legge til bios filen) den andre med flash/biosfilen legger til et image vis noen trenger! drdos Endret 12. november 2005 av galaxee Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Bios boot CD Se innlegg side 10 i denne tråden av Carbonite. Glimrende beskrivelse på hvordan man lager en. 1 cd. Edit: Lenke Endret 12. november 2005 av heisann80 Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 Jeg har totalt fire sider i denne tråden. Hva med å linke til rett sted i stedet? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 Neida det går bra! Du har delvis tenkt det samme meg når det gjelder skjermkort... Har selv kommet fram til dette: http://www.asrock.com/product/product_939Dual-SATA2.htm http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308955&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309845&cks=PRL men vet ikke hvordan strømforsyning jeg skal ha... Hmm..ok. Men er litt skeptisk - er ikke akkurat et kjent hk merke dette her. Men samtidig, det er vel det eneste hk'et som kombinerer agp/pci-e , ihvertfall det eneste som har fått okey omtaler.. 4895076[/snapback] du vet at ASRock = Asus? det er Asus som produserer det.. det er "billig" merket til Asus. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Her har jeg lagt ut Boot ISO med mer eller mindre samtlige bioser til hovedkortet (939Dual SATA2). http://torkelom.nettbutikk.no/939Dual-SATA_Boot.iso Brenn denne isoen med f.eks. Nero burning rom. Brukes på følgende måte: Boot med CD og velg med CD støtte. Du vil nå være på a:\. Finn cd-stasjonen, hos meg blir det e:\ Skriv deretter asrflash + bios du vil flashe, f.eks: asrflash 939dm21.40 Da var du ferdig gitt. Ta kontakt hvis dere trenger hjelp. NB! Flash på eget ansvar. Endret 12. november 2005 av torkelma Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 Her har jeg lagt ut Boot ISO med mer eller mindre samtlige bioser til hovedkortet (939Dual SATA2). http://torkelom.nettbutikk.no/939Dual-SATA_Boot.iso 5144521[/snapback] Den var ikke dum, funker som den skal den Kommer du til å oppdatere den med nye bios filer etter hvert også? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Nydelig torkelma forresten hvor fant du 1.41c? meeg: du kan oppdatere den med nye bios filer selv med winiso \ utltraiso feks. Endret 12. november 2005 av 2mass Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 Fikk dette kortet klokken 2 idag og nå er jeg endelig ferdig med formatering++ Stod minst en time å klødde meg i hue hvorfor den ikke starta når jeg trykte på på-knappen, men det var selfølgelig en kabel som var koblet feil. Alt funker som det skal, har 2GB patriot ram og en AMD 3700+... Nå må jeg bare finne ut hvor kontaktene til power led og H.D.D led skal stå Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 Nydelig torkelma forresten hvor fant du 1.41c? meeg: du kan oppdatere den med nye bios filer selv med winiso \ utltraiso feks. 5144575[/snapback] Jeg bruker 1.41C adv. selv siden den retter booting prob med 3-4 brikker, samt Cool and quiet blir forbedret. Her har du en komplett oversikt over bioser til kortet (tysk side): http://www.pc-treiber.net/download-kategorie-3.html (2 sider) Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 Fikk dette kortet klokken 2 idag og nå er jeg endelig ferdig med formatering++ Stod minst en time å klødde meg i hue hvorfor den ikke starta når jeg trykte på på-knappen, men det var selfølgelig en kabel som var koblet feil. Alt funker som det skal, har 2GB patriot ram og en AMD 3700+... Nå må jeg bare finne ut hvor kontaktene til power led og H.D.D led skal stå 5144589[/snapback] Litt rart det kortet her siden det kun har to "kontakt-hull" til Power light, mens du sikkert har 3 kontakt-hull. Du må derfor flytte den ene ledningen. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 12. november 2005 Rapporter Del Skrevet 12. november 2005 Her har jeg lagt ut Boot ISO med mer eller mindre samtlige bioser til hovedkortet (939Dual SATA2). http://torkelom.nettbutikk.no/939Dual-SATA_Boot.iso 5144521[/snapback] Den var ikke dum, funker som den skal den Kommer du til å oppdatere den med nye bios filer etter hvert også? 5144560[/snapback] Hvis det ønsker for det, kan jeg oppdatere den med det dere vil. Tar kun 2 min. Har funnet en siden med sikkert 10 bioser til, men de er før versjon 1.20, så det er vel ikke interessant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå