Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med USB og LAN går på PCI bus. Det samme gjelder vel SATA. Det er vel bare SATA2 kontrolleren som kjøres via PCIe bussen av de integrerte tingene på dette kortet. IDE, SATA, LAN, Audio og USB er vel alle tilknyttet PCI bussen? (det ser hvertfall slik ut i device manager - devices by connection).

Lenke til kommentar

Har kjøpt dette kortet også og skal fikse det senere ikveld. Men det er et spørsmål som jeg vil gjerne få klarert. Må man innstallere sata driver under xp installasjon, eller trenger man det ikke? Hadde et msi hk før, og der måtte man innstallere sata raid driver før sata kontrollene på hk'et funka. Brukte rimelig mye tid for å finne det ut hehe.

Lenke til kommentar
Har kjøpt dette kortet også og skal fikse det senere ikveld. Men det er et spørsmål som jeg vil gjerne få klarert. Må man innstallere sata driver under xp installasjon, eller trenger man det ikke? Hadde et msi hk før, og der måtte man innstallere sata raid driver før sata kontrollene på hk'et funka. Brukte rimelig mye tid for å finne det ut hehe.

5134856[/snapback]

Så lenge du ikke bruker S-ata II kontakten trenger du ikke trykke F6 under installasjon (med mindre du skal kjøre raid da).

Lenke til kommentar
Det var godt å høre. Disketstasjonen ligger på loftet og gidder ikke å hente den når jeg kommer hjem etter jobben. Har lest gjennom innleggene og har hørt folk som har hatt problemer med de tidligere biosene. Må jeg oppdatere bios for å få et stabilt system?

5135156[/snapback]

bare vist du skal overklokke ;) *(tror jeg)

Lenke til kommentar
orker ikke lese alle sidene her så spør i stede.

er det plass til å ha ram med kjørlig på eller blir det trangt? det er bare vanlige heat spreders eller hva det heter:p

noen som har fått klokka en 3200 + veice opp mot 2,5 ghz?

5135581[/snapback]

Får orke jeg å svare jeg da, på en måte. Har hatt 2.5 GHz på min Atlhon 64 X2 3800+, uten å ta noen stabilitetstester. Har faktisk hatt den på 2.34 GHz en stund nå uten å merke noen problemer. Men husk, overklokkinga er ikke nødvendigvis mulig på alle CPU'er (samme hvilken core du har, men selvfølgelig, noen coreversjoner er mer villige), selv om noen kommer opp i 2.9 GHz osv. Det er rett og slett uflaks som kan hindre deg i å nå 2.5 GHz stabilt. Dette gjelder alle CPU'er.

Med RAM'en så får du stripse fast en 8x8cm vifte inne i kabinettet, slik at den er litt over RAM-brikkene og kjøler dem. En grei løsning.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Jeg kjører vannkjøling på cpu og gpu, og fant en fin ting med dette hk i den sammenhengen da jeg tok av CPU-rammen for å sette på blokka. Det er fire hull rundt CPU socket som ikke er i bruk. Så de av dere som er "galne" nok til å kjøre høye spenninger på minnet deres har ett veldig greit sted å feste vifter over både mosfets (strømdelen av hk) og rammen. Bare kjøp noe patentbånd (ikke store...) og klipp en remse på 5 hull, bøy av endene så de står 90grader og skru de fast i de fire hullene rundt cpu-socket. Der har dere festepunkt for 80mm vifter :)

Lenke til kommentar
Jeg må lage en bootdisk med sata driver før jeg installerer winxp. For hk'et finner ikke harddisken min. Den på 2 mb kan jeg neppe putte inni en disket på 1.44 mb.

5138023[/snapback]

Det Står på side 17 avsnitt 2.11 i manualen hvordan du gjør dette. :thumbup:

Det er kun driverne du skal ha og de passer på en diskett. Disse driverne finne på cdromen.(Hvis du har en pc i nærheten kan du bare kopiere dem over.

Det er kun nødvendig hvis du skal ha windows inn på SATAII disken i "SATA" mode.

Eller du kan kan kjøre SATAII disken i "IDE"mode, da trenger du ikke driverne.

Men om det går å gjøre det om til "SATA" mode i ettertid ved å innstalere driverne etter windows er innstalert, har jeg ingen anelse om :hmm:

Mener jeg har lest dette en plass, på OCW eller PC-Treiber.

Hvis det er vanlig SATA så støtter windows dette.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...