Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Hmmm... var jo litt morsomt å finne denne tråden etter å ha kjøpt kortet. Tok meg litt tid å lese gjennom den, men dog. Mye nyttig informasjon. Har ikke problemer med kortet btw! :D

Men det jeg lurer på er som følger:

Får ikke hd eller power lys til å virke. Har et Lian Li PC-7. Reset og powerknappen funker. Har ikke sett så mye på det. Men er det noe hokus pokus med det? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm... var jo litt morsomt å finne denne tråden etter å ha kjøpt kortet. Tok meg litt tid å lese gjennom den, men dog. Mye nyttig informasjon. Har ikke problemer med kortet btw! :D

Får ikke hd eller power lys til å virke. Har et Lian Li PC-7. Reset og powerknappen funker. Har ikke sett så mye på det. Men er det noe hokus pokus med det?  :blush:

5112840[/snapback]

Har du prøvd å snu kontakten til lysene. Det kan hende du har satt pluss på minus og vers visa.

Lenke til kommentar

Får ikke hd eller power lys til å virke. Har et Lian Li PC-7. Reset og powerknappen funker. Har ikke sett så mye på det. Men er det noe hokus pokus med det?  :blush:

5112840[/snapback]

Har du prøvd å snu kontakten til lysene. Det kan hende du har satt pluss på minus og vers visa.

5112982[/snapback]

Måtte flytte på ledningene inne i selve "power" lys pluggen. Var 3 "hull" der, men skal jo bare bruke 2. Og den andre var bare å snu. :blush:

Men må nå si at jeg kun har positive erfaringer så langt med kortet. Har ikke prøvd å klokke noe med det. Men har nå denne "tråden" tål når jeg skal gjøre det. :)

Noen som ahr en link til hvor de selger 120mm zalman vifta billig btw? Har en boxed vifte nå, og den bråker som en gresshoppe...! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Forstår ikke så mye tysk, men her har vel noen startet en underskrifts-liste hvor de ønsker mulighet for høyere Vcore og Vdimm i bios.

ASRock 939Dual-SATAII mehr Vcore und Vdimm - Unterschriften

Kunne kanskje vært en ide å gjort noe lignende, eller skrevet seg på deres liste.

5113088[/snapback]

Babelfish er en kjekk oversetter,bare å hive inn en url eller en tekst og velge tysk til engelsk.

Blir dårlig oversatt men man forstår :D

Og beklager off topic, ment for å hjelpe :)

Lenke til kommentar

logo_sm.gif Language Tools er også en fin oversetter.

En liten OBS til dem som tror de har et mandagskort når de ikke får klokket FSB til ønsket hastighet. Det kan være CPU som stopper. Drev selv å jokket med dette, helt til jeg fant ut at kortet driter i hvilken multiplier jeg setter. Det kjører på default uansett. Bios viser 8 men Everest og CPUz viser 9. (Bios 1.20, OCWB1 og 1.30)

Hadde også det problemet, men løste seg i bios 1.21. Har ikke forsøkt OCWB1.

Endret av meeg
Lenke til kommentar

Ser ut til at multiplier er åpen i OCWB2 også, men mitt kort er ikke stabilt på HTT300 allikevel. Tror jeg får satse på noe annet enn ValueRAM neste gang for å komme over HTT275.

2433MHz ser ut til å være min stopp. Rapporter sier at Venice E6 stepping ikke nødvendigvis liker disse volt-moddene, men det hadde jo hvert fett å koble en regulerbar motstand opp på Rebel Heaven's vcore-mod....

Lenke til kommentar
Jaja da var det trøbbel her igjen. Nå rebooter maskinen hver gang jeg har trafikk over nettverkskortet.

Maskinen kjører Prime95 i timehvis uten problemer. Men er jeg så dum at jeg går på internett fra den så rebooter den..... morro  :wallbash:

5123972[/snapback]

har no lignende prob.. kan kjøre occt og prime i timesvis, men plages av at pc'n fryser fra tid til anen den låser seg kjeldnere når den ikke er klokka men er der fordet...

har du testet med et annet nic for å se om den kresjer mindre da ?

K4F

Lenke til kommentar
Jaja da var det trøbbel her igjen. Nå rebooter maskinen hver gang jeg har trafikk over nettverkskortet.

Maskinen kjører Prime95 i timehvis uten problemer. Men er jeg så dum at jeg går på internett fra den så rebooter den..... morro  :wallbash:

5123972[/snapback]

har no lignende prob.. kan kjøre occt og prime i timesvis, men plages av at pc'n fryser fra tid til anen den låser seg kjeldnere når den ikke er klokka men er der fordet...

K4F

5131331[/snapback]

Ja, prøvde å sette i ett PCI nettverkskort. Noe som ikke var så lurt da det førte til at skjermen ble svart uansett hva jeg fant på av merkelige ting (prøvd annet PSU, reset cmos, ta ut batteriet i 10 minutter uten strøm til power + reset cmos osv). I mitt tilfelle virker det som det er uavhengig av OC. Har også prøvd å sette i ett PCI basert TVkort med samme resultat.

Har en magefølelse på at det kan være noe som kortslutter kortet fra baksiden på ett av PCI sporene eller noe slikt (mao feilen befinner seg mellom stol og tastatur :whistle: ). Skal dra kortet ut av maskinen i morgen. Om det ikke er noe der er det nok en RMA sak.

Edit: Rebootene er ikke logget, tror ikke maskinen får tid til å skrive noe i loggen.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

5123972[/snapback]

K4F

5131331[/snapback]

Ja, prøvde å sette i ett PCI nettverkskort. Noe som ikke var så lurt da det førte til at skjermen ble svart uansett hva jeg fant på av merkelige ting (prøvd annet PSU, reset cmos, ta ut batteriet i 10 minutter uten strøm til power + reset cmos osv). I mitt tilfelle virker det som det er uavhengig av OC. Har også prøvd å sette i ett PCI basert TVkort med samme resultat.

Har en magefølelse på at det kan være noe som kortslutter kortet fra baksiden på ett av PCI sporene eller noe slikt (mao feilen befinner seg mellom stol og tastatur :whistle: ). Skal dra kortet ut av maskinen i morgen. Om det ikke er noe der er det nok en RMA sak.

Edit: Rebootene er ikke logget, tror ikke maskinen får tid til å skrive noe i loggen.

5131539[/snapback]

Skrudd på pci-lock?

Prøvd å gå på internett når du bruker bios defaults?

Lenke til kommentar

Hva med å sette alt på standard instillinger? Synes å lese at den kræsjer mer jo høyere du klokker.

Ta ut alt av kassa, demonter alt.

Sett det så sammen og boot med minimalt med komponenter (skjermkort, 1 x ram, cpu og kjøler, 1 x hd) (underforstått: utenfor kassa)

Hvis dette går bra

legg på flere og flere komponenter, og finn ut hva som kræsjer.

Du har vel ikke Enermax kabinettvifte?? Jeg har sikkert kasta 10 sånne etter at de fører til ustabil PC (både med Asus, Abit og MSI hovedkort).

Hvis ingenting hjelper -> RMA

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...