Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Har prøvd dette og , Nb-cpu link til 600 osv. Kommer ikke over 230HTT uansett ka jeg prøver. Er det virkelig mulig at kortet mitt er uegnet til overklokking?

5105120[/snapback]

 

Hovedkortet er ikke uegnet til overklokking, men kanskje din CPU ikke er egnet. Var det det du mente?

 

Har du prøvd å sette ned multiplieren? Bruker du 1.21 eller OCWbeta BIOS? (De som er best til klokking).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd det meste, men ingenting hjelper.Bios er 1.2, floppy'en virker ikke så eg kan ikke oppdatere bios heller. Det er ikke cpu nei, multiplayer på 5x hjelper ikke. Det er vel å regne som uegnet for overklokking hvis ikke HTT kommer over 230 hvis du sammenligner med andre kort , eller andres erfaringer med samme kort.

Lenke til kommentar

Synes det er bra at det lages så mange uoffisielle bios'er. Tyder på at det er mange entusiaster der ute som synes det er verdt å lage det til nettopp dette hovedkortet. I tillegg er det noen luringer som finner ut hvordan man voltmodder core og vdimm :woot:.

 

Det var det samme på mitt forrige hovedkort. Abit NF7-S. Der brukte jeg en uoffisiell MantarayXT bios med stort hell.

 

Håper det fortsetter slik, og at folk tester ut de forskjellige biosene og tweakene.

 

Ble litt fyllerør dette men... :sick:

Lenke til kommentar
Har prøvd det meste, men ingenting hjelper.Bios er 1.2, floppy'en virker ikke så eg kan ikke oppdatere bios heller.  Det er ikke cpu nei, multiplayer på 5x hjelper ikke. Det er vel å regne som uegnet for overklokking hvis ikke HTT kommer over 230 hvis du sammenligner med andre kort , eller andres erfaringer med samme kort.

5105268[/snapback]

 

Hva slags ram har du? Kjører du standard PC3200 ram på 230 mhz så sier det seg selv at ingenting fungerer. Sett ned hastigheten til 166 mhz i bios (333 mhz ddr), og sett HTT til 245. Da kjører du ramen din på 200 mhz (400 mhz ddr) +++ og en god overklokking.

 

Jeg ville prøvd en annen bios, siden jeg ser at du har prøvd det første rådet mitt.

 

En diskettstasjon koster under 70 kr.... På tide å oppgradere?

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Oj der var det en bios til, nå med navn 1.41C.

Fikser Cool & Quiet

Versjon 1.40C fikser Problemet som noen har med 4 ram brikker.

5107070[/snapback]

 

 

Det med cool and quiet... Er det nødvendig da? Jeg har bestilt en Arcitic Cooling Freezer 64 pro og den er lydløs.. Dessuten har jeg kun lydløse AC vifter i kabinettet fra før......

 

Ikke vet jeg?

Lenke til kommentar
Har prøvd det meste, men ingenting hjelper.Bios er 1.2, floppy'en virker ikke så eg kan ikke oppdatere bios heller.  Det er ikke cpu nei, multiplayer på 5x hjelper ikke. Det er vel å regne som uegnet for overklokking hvis ikke HTT kommer over 230 hvis du sammenligner med andre kort , eller andres erfaringer med samme kort.

5105268[/snapback]

 

Forstår det sånn at du har satt ned ram hastigheten, Nb-cpu link hastighet, og slått av Cool&Quiet.

 

Har du valgt [CPU,PCIe ASync] som overclock mode ?

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

vurderer å skaffe meg dette kortet sammen med en opteron 146, men da kommer mitt spørsmål: Denne prosessoren er jo kun støttet fra bios 1,4 etter det som står på hjemmesidene.

 

Vil jeg da være istand til å boote dette slik at jeg får lagt inn bios 1,4?? Mulig det bare er slik att cpu rapporteres feil......noen som har noe lurt å komme med her, evt egne erfaringer med denne cpu. :hmm:

Lenke til kommentar

Har prøvd det som går an prøve, så dette kortet går nok i retur. Minner er Corsair XMS4000 TWINX DDR500PRO, så det er ikke minne som lager trøbbel. Bios er nå oppdatert, har prøvd 0,21, ocwbeta2 og 1,41, dette hjelpel heller ikke.

 

Det å anbefale meg å sette HTT til 245 når eg ikke kommer over 230 er vel mildt sagt latterlig. Det er ingen grunn til å tro at alle er helt idiot. Har drevet med overklokking i flere år. Har prøvd alle tipsene jeg har fått før eg begynte å poste i denne tråden. Trenger råd som ikke går på de helt grunnleggende tingene i bios, hvi det er noen.

 

NB-CPU link - 600/800

CPU, PCIe ASync00

Cool&Quiet - Off

Minne - 166

Endret av Davram
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd om DDR Booster funker på dette kortet?

 

 

Does OCZ DDR Booster work on this board?

Yes, DDR Booster works with 939Dual-SATA2. DDR Booster takes up 2 slots space, you will have to insert the DDR Booster into slot#2 and have your memory modules in slot#3 and slot#4.

 

Note: Inserting DDR Booster in slot#4 is highly not recommended because there is not enough space between the sockets and the components on the DDR Booster will have contact (highly hazardous) with the memory module in slot#2.

 

What is the highest VDIMM can I get using OCZ DDR Booster?

I’ve gone as high as 3.5v personally.

 

 

Regner med jeg ikke er den eneste som lurte ;)

Lenke til kommentar

Davram prøv hvis du ikke har gjort det da.

Sette Disable på "flexibility options".

Bandwidth til 8bit eller auto på begge plassene.

CPU-NB NB-SB til 800Mhz

 

Hvis jeg ikke er helt på jordet så burde rammen din tåle å stå på 200Mhz DDR400 med HTT 250 og CPU-NB, 800Mhz.

 

Hadde litt trøbbel selv på Flexibility options og/eller bandwidth, er ikke helt sikker på hvilken av funksjonene som gjorde at jeg trøblet med boot av maskin.

 

Har du fire minne brikker?

Lenke til kommentar
Har prøvd det som går an prøve, så dette kortet går nok i retur. Minnet er Corsair XMS4000 TWINX DDR500PRO, så det er ikke minne som lager trøbbel. Bios er nå oppdatert, har prøvd 0,21, ocwbeta2 og 1,41, dette hjelpel heller ikke. 

5107744[/snapback]

Hvilken CPU har du og stepping? Athlon 64 X2 3800+?

CPU'en er tross alt solgt med den frekvensen som den kan kjøre på, det er jo ingen garantier for at den skal kunne overklokke så mye som andre CPU'er kan. du kan jo prøve OCworkbench forumet og se om de vet mer der, kanskje testa overklokkingen av CPU'en i et annet hovedkort og få stadfestet om det er CPU'en som er problemet. Det er jo CPU'en vi alle tror er problemet, men ikke vet om det er problemet.

Lenke til kommentar
Har prøvd det som går an prøve, så dette kortet går nok i retur. Minnet er Corsair XMS4000 TWINX DDR500PRO, så det er ikke minne som lager trøbbel. Bios er nå oppdatert, har prøvd 0,21, ocwbeta2 og 1,41, dette hjelpel heller ikke. 

5107744[/snapback]

Hvilken CPU har du og stepping? Athlon 64 X2 3800+?

CPU'en er tross alt solgt med den frekvensen som den kan kjøre på, det er jo ingen garantier for at den skal kunne overklokke så mye som andre CPU'er kan. du kan jo prøve OCworkbench forumet og se om de vet mer der, kanskje testa overklokkingen av CPU'en i et annet hovedkort og få stadfestet om det er CPU'en som er problemet. Det er jo CPU'en vi alle tror er problemet, men ikke vet om det er problemet.

5107932[/snapback]

 

 

Der er kanskje cpu ja. Men når andre har nådd HTT over 300 på dette og andre hovedkort er det rart et eg ikke kommer over 230 på mitt. Cpu er 3800+, bestilte feil , skulle hatt x2 3800+.

Lenke til kommentar
Har prøvd det som går an prøve, så dette kortet går nok i retur.

.....

5107744[/snapback]

Hvilken CPU har du og stepping? Athlon 64 X2 3800+?

.....

5107932[/snapback]

Der er kanskje cpu ja. Men når andre har nådd HTT over 300 på dette og andre hovedkort er det rart et eg ikke kommer over 230 på mitt. Cpu er 3800+, bestilte feil , skulle hatt x2 3800+.

5107998[/snapback]

Så du når 2760 MHz? Det er jo ikke dårlig for en Venice CPU (Uansett PR rating) visst den er stabil på den frekvensen. Men jeg tenker det store mysteriumet er 230 HTT selv med lavere multiplier. Det som jeg ser er uprøvd er å øke spenningen i CPUkjernen.

Lenke til kommentar
Har prøvd det som går an prøve, så dette kortet går nok i retur. Minner er Corsair XMS4000 TWINX DDR500PRO, så det er ikke minne som lager trøbbel. Bios er nå oppdatert, har prøvd 0,21, ocwbeta2 og 1,41, dette hjelpel heller ikke. 

 

Det å anbefale meg å sette HTT til 245 når eg ikke kommer over 230 er vel mildt sagt latterlig. Det er ingen grunn til å tro at alle er helt idiot. Har drevet med overklokking i flere år. Har prøvd alle tipsene jeg har fått før eg begynte å poste i denne tråden. Trenger råd som ikke går på de helt grunnleggende tingene i bios, hvi det er noen.

 

NB-CPU link - 600/800

CPU, PCIe ASync00

Cool&Quiet - Off

Minne - 166

5107744[/snapback]

 

Hva får deg til tro at vi gidder å bruke mer tid på deg når du skal gjøre narr av oss?

Kanskje på tide at du tar problemene dine et annet sted?

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
vurderer å skaffe meg dette kortet sammen med en opteron 146, men da kommer mitt spørsmål: Denne prosessoren er jo kun støttet fra bios 1,4 etter det som står på hjemmesidene.

 

Vil jeg da være istand til å boote dette slik at jeg får lagt inn bios 1,4?? Mulig det bare er slik att cpu rapporteres feil......noen som har noe lurt å komme med her, evt egne erfaringer med denne cpu.    :hmm:

5107628[/snapback]

 

CPUen vil mest sannsynlig bli funnet som en ukjent prosessor med gitt hastighet.

Det fulle navnet får du ikke før du bytter bios, enten via CD eller diskett.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...