Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

alt prøvd å setter verdiene manualt

5097764[/snapback]

Høres nesten ut som strømforsyningen ikke leverer nok strøm.

Hva slags ram sitter i maskinen?

5097818[/snapback]

Kinsgton Hyper X 2 x 512 brikker ( tccd )

psu er en Fortron/Source 350w ( er vist nermere 400 i følge tester)

har ram inst osv på manuelt. har og prøvd auto

Endret av K4F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper dette hjelper deg

5097991[/snapback]

takk for hjelp så langt

men rart jeg ikke får klokket noe i det hele tatt selv med T2 og alle mulige divider kombinasjoner

vifta jeg bruker er TT BT så varme burde ikke vere noeproblem

umm satte volten på full pupp nå .. virker som det er det som skulle til

nettop kjørt en runde med OCCT og ser ut som den er stabil gitt :)

240x10på cpu htt var på 960 rammen på 200 volt 1.45

Endret av K4F
Lenke til kommentar

kjører en Venice 3000+ på 2700MHz (300x9) i WinXP pro. Har ikke gjort noen volt mod, men systemet virker helt stabilt. (mange timer med memtest, 3dmark05, og Quake4).

Men dersom jeg prøver å boote win x64 med 2700MHz, fryser maskinen under velkomst skjermen. Må klokke ned en hel del før det blir stabilt i x64 også.

Trenger cpu'en mer strøm når den kjører 64bit ??

Føler ikke behov for voltmodding kun for å kjøre win x64....(foreløpig :D )

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Vurderer å skaffe meg et slikt kort, lurer på om AMD Athlon X2 cpu'er støttet? (står ikke på hjemmesiden, etter hva jeg har sett) Fint om noen har erfaringer med X2 cpu på dette hovedkortet, og om det fungerer stabilt?

5097644[/snapback]

Har gjeldene hovedkort med Athlon 64 X2 3800+, går som den skal. Har ikke merket noen problemer og X2 er støttet i release BIOS.

Men dersom jeg prøver å boote win x64 med 2700MHz, fryser maskinen under velkomst skjermen. Må klokke ned en hel del før det blir stabilt i x64 også.

5098431[/snapback]

Kanskje 64-bit delen på CPU'en ikke tåler slike frekvenser :hmm: Dette er jo ikke noe folk har fått erfart så mye av, de fleste har Windows XP Pro og de som har XP64-bit OG overklokker er det sikkert enda mindre av.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden tror jeg det blit nytt HK på en tidlig julepresent til meg selv. Kan beholde all tidligere HW + har egen supportavdelig her på forumet. :) Dette er jo nødt til å bli en ubetinget suksess. Hvis kortet i tillegg klarer å starte på gammel Xp-installasjon blir dette som en tur i parken :)

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Har nettopp fått installert mitt system (x2 3800+, Asrock 939DUAL-SATAII, 4 x 512 MB, winfast 6600GT AGP, WD 300 GB sata). Insatllasjon og oppsett gikk helt fint til jeg oppgraderte BIOS'en til 1.30 fra en DOS diskett. Oppdateringen gikk helt normalt, og jeg restartet etter at jeg fikk beskjed om det, men får nå ikke signal til skjermen. Virker som maskina booter normalt, men jeg er ikke sikker uten skjerm. Prøvde å resette CMOS settingene med CLRTC1 jumperen. Det hjalp ikke :(. Er litt deppa nå, men håper på hjelp...

EDIT: Maskina booter nok ikke. Skal vel få et BEEEP fra den interne høytalern etter at post er ferdig?

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar

PUH! biosoppdateringer har alltid gått greit helt til i dag, men fra nå av er nok nervene i høyspenn... Gruer meg allerede til neste gang, men det ORDNA seg (JUBEL)!

Tok ut cmos batteri, resatte med CLTRTC1 jumperen, tok ut skjermkortet og tre av fire minnebrikker, restarta, og fikk ei lang regle med pip fra biosen... (Må være fint å være lege å få piping på hjertemonitoren etter å ha kjørt restart på mennesker (tror jeg hadde litt samme følelsen)). Plugga inn grafikk-kort, og starta på nytt; F2; og vips, inne i biosoppsett.. HURRA DEN LEVER :D

Vet ikke helt hvorfor det ble sånn, men så lenge allt virker ok så er jeg happy...

Takk for linken "Vetlite", syns du visste akkurat passe mye jeg...

:love:

Lenke til kommentar

Allt er i skjønneste orden her også nå... Fått roet ned litt, og driver å installerer drivere og software... Har ikke helt fått til de rett innstillingene på allt enda (prøvde bl.a. spillet vietcong, og det hakket fælt). Skal gå igjennom det jeg vet om og komme tilbake med spørsmål om jeg ikke får opp farten.

EDIT: systool cpu benchmark:

Allocating memory, guess is 120 MB...

Calculating 8388608 digits of pi...

Thread 1: Finished.

Finished. Calculation took 183.594 secs

Vet ikke helt om dette er greit eller ikke. Alle innstillimger i bios er default bortsett fra at sataII og raid er disablet.

Endret av uggabugga
Lenke til kommentar
Jeg kjører windows XP og x64 dualboot med dette hovedkortet og en X2 3800 prosessor. Prosessoren kjører på 2.4 GHz, altså moderat overklokket. Merker ingen stabilitetsproblemer på x64 kontra XP.

5099441[/snapback]

Når jeg klokker ned til 2.4 GHz er både XP og x64 helt stabilt her også.

Men når jeg klokker opp til 2.7 Ghz er XP forsatt helt stabilt, men x64 vil ikke engang boote. (Venice 3000+ E3)

Googlet litt, og fant ut at jeg ikke er alene.

Overclocking and WindowsXP x64 Edition

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...