Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Nå er kortet bestillt! Gleder meg hvordan det går sammen med en AMD 3700+ og Patriot 2048mb ram :dribble:

5087208[/snapback]

Patriot 2048 MB RAM har jeg på gjeldene hovedkort, går som det skal :)

5089404[/snapback]

Syns de røde ramkjølerne ser feeete ut :thumbup:

Tar sjansen på å spørre uten å ha løst gjennom samtlige sider i denne threaden.

Asus reklamerer med at dette kortet vil kunne støtte den nye sokkelen M2 som er på vei i 2006. Vil dette si at kortet vil støtte DDR2 RAM, med tilhørende høy busshastighet på minne ?

5091055[/snapback]

Er vel snakk om et ekspansjonskort med cpu soket og spor for nye minnebrikker evt. (DDR2).

Noe i retningen dette:939 cpu board

Men for M2.

Busshastighet mellom minne og Cpu bør ikke lide da dette vil være å finne på samme kort.

5091369[/snapback]

Blir vel å se litt klommsete inni kabinettet med en slik...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar sjansen på å spørre uten å ha løst gjennom samtlige sider i denne threaden.

Asus reklamerer med at dette kortet vil kunne støtte den nye sokkelen M2 som er på vei i 2006. Vil dette si at kortet vil støtte DDR2 RAM, med tilhørende høy busshastighet på minne ?

5091055[/snapback]

Vil du bruke M2 oppgraderingen etterhvert så bør du være obs på noe som kan være negativt. PCstats gjorde en review på ECS PF88, et hovedkort med LGA775, men som på ASrock hovedkortet, kan ta oppgraderingskort i seg til S479, S754 og S939. Det er trangt til kjølevifter på slike oppgraderingskort, mest sannsynlig bare 2 DDR2 slotter. Nordbroa som er på hovedkortet vårt nå vil kanskje produsere varme selv om den ikke er i bruk.

Busshastighet på minne blir ikke lett å si noe om siden AMD ikke har gitt oss noen detaljer. Skal ikke se bort ifra at AMD kun støtter de lavere hastighetene til og begynne med, for å kunne ta nytten av lavere timings.

Les mer om ECS PF88 reviewen her.

Er generelt sett meget fornøyd med dette kortet, men noe ekstremt kjipt skjedde med meg for noen uker siden: Jeg skulle ta av cpu-kjøleren og cpuen "fulgte med", til tross for at den skulle ha vært låst fast i socketen sin. Er ikke morro å sitte og rette ut pinner på cpuen....

5091161[/snapback]

Dette er et kjent problem med alle S754 og S939 (kanskje t.o.m LGA775 og S478/479) og jeg har lest en kreativ løsning på dette. Visst du tar hovedkortet inne i en stekeovn på 50 grader så vil kjølepastaen være litt mer bløtere og løsne lettere mellom ribba og CPU.. Men først må risikoen for skade på hovedkortet vurderes. Tåler hovedkortet 50 grader?

Kanskje det er enklere å faktisk stresse CPU'en slik at den blir oppe imot 50 grader, bare det skjer på en fornuftig måte, også fjerne kjøleribba etter PC'en er skrudd av. Er dette et stort problem så kan det være lurt å prøve, har hatt utrolig flaks på min "gamle" S754 PC :wee:

Lenke til kommentar

Har kjøpt kortet..men driverene er litt rare... :dontgetit:

dr.JPG

Lyden virker ikke...ok har pci-kort alikevel, men "pci-indataenhet" mangler..

hjelp noen? :blush:

har sjekka hele cden men finner ikke noen drivere?

usb-kontroller finner den heller ikke (EDIT: fant ME_98(1.60))

drivere:

AGP

Audio (virker ikke) mangler lydkontroler?

Cpu

Lan

Sata

Sata2

Usb2.0 (som er en link i)

kjører xp pro (32bit

Endret av galaxee
Lenke til kommentar
Har kjøpt kortet..men driverene er litt rare... :dontgetit:

dr.JPG

Lyden virker ikke...ok har pci-kort alikevel, men "pci-indataenhet" mangler..

hjelp noen?  :blush:

har sjekka hele cden men finner ikke noen drivere?

usb-kontroller finner den heller ikke (EDIT: fant ME_98(1.60))

drivere:

AGP

Audio (virker ikke) mangler lydkontroler?

Cpu

Lan

Sata

Sata2

Usb2.0 (som er en link i)

kjører xp pro (32bit

5094794[/snapback]

Her er de siste driverne til kortet ditt:

http://www.asrock.com/support/Download/dl_939Dual-SATA2.htm

Håper det hjelper

:)

Lenke til kommentar

Jeg installerte alle driverne fra www.asrock.com, og det fungerer utmerket her. Synd ikke disse er samlet i én driver-pakke.

5094922[/snapback]

Forsåvidt, men de fleste driverne man trenger ligger jo på CD'en som følger med kortet. De fleste har ikke behov for å laste ned fra AsRock med mindre det er oppdateringer, så jeg foretrekker at de ligger enkeltvis på nettet.

Lenke til kommentar

får ikke til "pci input device" og "multimedia audio controller"

har et Creative Ls pci kort i pcen! skal prøve å deakivere onboard kortet og motsatt og sjekke om det er noe rart der :roll:

pci Kortet blir ikke registrert i enhetsbehandling, har vel noe med pci input device?

Edit: kjører Xp64 nå

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Bruker selv et gammalt Live512-kort da jeg er så naiv at jeg tror jeg tjener litt fps på det. Synes lyden på den innebygde lyd-chippen faktisk var litt bedre enn Creative-kortet mitt, men den innebygde lydkretsen har jeg deaktivert i bios. Om full styrke høres ut som halv, sjekk om det er brukt line-out i stedet for headsett-utgang kanskje.

Noen som har prøvd noen nye bios etter OCWB1 ? jeg hadde denne inne en stund, men måtte tilbake til 1.30 grunnet ustabilitet i spesielt BF2 (BSOD)

Lenke til kommentar

Skal montere en pc i morgen med 939Dual-sataII kortet. AMD X2 3800+ og 4x512MB med et 6600GT AGP skjermkort. Ellers skal det inn 1 WD 300 hdd og 1 dvd brenner i første omgang.

Er det noe spesielt jeg bør huske på(har skummet igjennom det meste av tråden, men har nok ikke fått med meg allt :blush: )?

Har lastet ned alle oppdaterte drivere fra asrock's hjemmeside, og BIOS 1.30. Regner med at det skal gå greit å få den igang, men man vet jo aldri om man har Dataguden på sin side...

Lenke til kommentar

Noen små-bugger er det vel. Bruk sata-I kontakten til disken, og deaktiver raid og sata-II i bios. Sparer mye boot-tid. Ser ut til at kortet har en tendens til å "surre" litt etter endring i bios. Av og til hender det at jeg må nappe ut strømmen og holde inne start-knappen til alle kondensatorene er ladet ut, slå på strømmen igjen, for så å starte kortet etter endringer. En skikkelig kald-start altså.

Lenke til kommentar

kjøpte dette for min samboer men har litt problemer med det

1. får ikke kjørt rammen på 1T

2. får ikke klokket i det hele tatt, prøvd det meste av deviders ( ram, htt osv) (bruker OCCT til å sjekke stabilitet)

3. lyden blir hakkete når dvd'romen spinner, samt når man ser på filmer

er AsusRock+3200 stepping E6+ Gainward 6800LE hun har

noen som har forsklag til hva som kan hver galt ?.. har prøvd Bios 1.20 og 1.30 ( beta bios er uaktuelt)

K4F

Lenke til kommentar
kjøpte dette for min samboer men har litt problemer med det

1. får ikke kjørt rammen på 1T

2. får ikke klokket i det hele tatt, prøvd det meste av deviders ( ram, htt osv) (bruker OCCT til å sjekke stabilitet)

3. lyden blir hakkete når dvd'romen spinner, samt når man ser på filmer

er AsusRock+3200 stepping E6+ Gainward 6800LE hun har

noen som har forsklag til hva som kan hver galt ?.. har prøvd Bios 1.20 og 1.30 ( beta bios er uaktuelt)

K4F

5097601[/snapback]

Prøv å sette verdiene manuelt, det hjalp for meg.

Hyper transport til 1000 på begge plassene og rammen til den verdien du skal ha.

Ellers alt på auto.

Kjører selv med V.1.21 som fungerer utmerket.(Stabilt)

EDIT: Ikke ved overklokk

Ved overklokk satte jeg hyper transport på auto og rammen ned et hakk(333Mhz), og kjørte HTT opp til 240/245.

Ser ut som ikke hovedkortet liker auto funksjonen på rammen?.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
[Prøv å sette verdiene manuelt, det hjalp for meg.

Hyper transport til 1000 på begge plassene og rammen til den verdien du skal ha.

Ellers alt på auto.

Kjører selv med V.1.21 som fungerer utmerket.(Stabilt)

5097718[/snapback]

alt prøvd å setter verdiene manualt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...