ATI vs GeForce Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Stikker den mye ut over hovedkortet? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Stikker den mye ut over hovedkortet? 5051844[/snapback] Hvis du går inn på zalman sine sider vil du finne at 7700 vifta er 67mm høy. Jeg har bestilt den litt mindre 7000B Cu vifta som er 5mm lavere. Regner med at det er høyden over CPU'en som regnes. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvorfor bestillte du ikke 120mm vifta? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Hvorfor bestillte du ikke 120mm vifta? 5054035[/snapback] Tja, si det. Etter det jeg har lest er 7000b Cu bra nok i massevis. Kanskje jeg heller ville ha en vifte med bare kobber enn 7700 AlCu til samme pris. Har tross alt bare bestilt en 3200+ CPU og har ikke planer om å overklokke noe særlig. Venter den på posten om et par dager, så får jeg se hvordan det virker... Edit: Nå som jeg har fått vifta kan jeg bare si meg kjempefornøyd med den. Temperaturen er lav og den er nesten lydløs. Endret 26. oktober 2005 av Mythos Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 forside oppdatert med link til BIOS 1.30 , BETA BIOS2 og Lavalys everest home edition. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 forside oppdatert med link til BIOS 1.30 , BETA BIOS2 og Lavalys everest home edition. 5058011[/snapback] Sikker på at everest støtter hovedkortet? Den var ikke sikkerlig støttet før og såvidt jeg vet kom everest 2.20 i august. Jeg linket tidligere i tråden til en betaversjon jeg fikk av lavasys som skulle støtte 939dual sikkerlig. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Du har selvsagt helt rett. Har du den linken enda? Når jeg var oppe på nettsidene deres trodde jeg det var en ny versjon som lå ute. Skal oppdatere det så snart jeg finner link. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Installerte akkurat Everest 2.20,,og får en melding under installasjonen. Everest kjenner igjen hovedkortet og ULi brikken, men sier (som Sjefern nevner) at denne versjonen ikke ikke støtter hovedkortet fullt ut. Kan dog ikke finne noen feil eller mangler . Lenke til kommentar
ds.nitram Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har zalman 7700cu på dette kortet og det funker fett. Det som er genialt er at kjøleren også kjøler chipsetet Idle temp ligger på ca 30C og load på opp til 37C cpu`n er en [email protected]. og vifta går på laveste turtall Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Noen som har prøvd Bios v1.30? Senkes voltstyrken sammen med klokkefrekvensen når prosessoren er i idle? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Dette hovedkoret, *1gb ram, *6800LE og en amd X2 3800 +. Fin og velbalansert kombo? Oppgavene jeg ønsker mer futt i er hovedsakelig bilde og film redigering... Pluss generel multitasking. * Dette har jeg ifra før. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Noen som har prøvd Bios v1.30? Senkes voltstyrken sammen med klokkefrekvensen når prosessoren er i idle? 5058944[/snapback] Jeg bruker Bios 1.30. Cool'n Quite funger ikke her. Volt er konstant. Lenke til kommentar
flabben Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg bruker og 1.30. Men hos meg vingler volten opp og ned hele tida. Den vingler faktisk så mye at jeg mistenker at det er nettopp det som hærper for meg når jeg spiller CS:S. Derfor har jeg skrudd av C'n'Q. Er ikke sikker på om voltendringene er skyld i cs-krasjinga for det blir betraktelig bedre uten msn.... (Det burde jo ikke han noe å si om jeg kjører msn da? ) Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Noen som har prøvd Bios v1.30? Senkes voltstyrken sammen med klokkefrekvensen når prosessoren er i idle? 5058944[/snapback] Voltstyrke, Hva er det? Lurer på når dagens ungdom skal lære seg at det heter spenning. Er så lei av "Hvor høy er volten" etc. Beklager gutter, måtte bare få det ut Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Her kommer everest med full støtte for 939Dual http://www.lavalys.hu/beta/everesthome_bui...lk8xnm2qysd.zip Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Her kommer everest med full støtte for 939Dual thumbup.gif http://www.lavalys.hu/beta/everesthome_bui...lk8xnm2qysd.zip Takker!! Da er den oppdatert EDIT: Lol , nytt Hovedkort? 939Dual thumbup! Endret 25. oktober 2005 av dkvam Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Asrock 939DUAL-SATAII da. Skjønte du ikke hva jeg mente? Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg bruker Bios 1.30. Cool'n Quite funger ikke her. Volt er konstant. 5059136[/snapback] Jeg bruker og 1.30. Men hos meg vingler volten opp og ned hele tida. Den vingler faktisk så mye at jeg mistenker at det er nettopp det som hærper for meg når jeg spiller CS:S. Derfor har jeg skrudd av C'n'Q. Er ikke sikker på om voltendringene er skyld i cs-krasjinga for det blir betraktelig bedre uten msn.... (Det burde jo ikke han noe å si om jeg kjører msn da? ) 5059197[/snapback] Kjedelig. Kan da anbefale Bios v.1.21 som ble laget for å rette opp dette problemet med Voltstyrken. Er i alle fall den jeg bruker og her fungerer dette utmerket. Hadde håpet ASRock hadde fikset problemet i sin offisielle versjon men.. Lenke til kommentar
flabben Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) HVA I STYGGESTE "#¤¤/TTE SKAUEN! Det derre everest programmet sier at den effektive minne klokka er på 259 mhz! WTF!! Se på bildet! Det er MASSE galt dær altså! Hyper Transport bussen skal jo være på 1000!? skal den ikke? Prosessoren er u-klokka 2200 mhz = 11 *200! DDR400 aka. 200 mhz*2 men hva skjer med verden! HVA ER GÆLI!?? EDIT: Har lagt til noen bilder sånn at folka kan si hva som er hva (med de vanlige navna!) og hva de u-klokka sett bør så på. PLZ EDIT: Hvis jeg setter minne speeden til auto går den til 166 automatisk... EDIT: jeg fant ut av det meste, men hva er forskjellen/hva er CPU - NB og NB - SB tingene, så vidt ejg kan forstå har de med HT å gjøre, men hva er de for noe? har satt begge til 1000 jeg.... ok? Og hva skjer med minnet? Endret 26. oktober 2005 av flabben Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Da er nytt hovedkort på plass. Jeg har både XP og Vista beta på maskinen. Gamlemaskinen var Asus A7V266 Socket A. XP gikk rett på trynet, så der må det nok reinstallasjon til. Merkelig nok klarte Vista å boote og satte igang med å oppdatere drivere. LAN driver gikk ikke helt av seg selv, menjeg fikk den omsider inn fra CD'en med litt knoting. Edit 21:00: Nå er alt oppe og går som før oppdateringen, bare mye raskere. Har ikke oppgradert BIOS enda, men får se om jeg skal prøve på litt overklokking etterhvert. Edit 24:00: Bare et lite sørsmål til Dere som har hatt dette AsRock kortet en stund. Hvilken BIOS anbefaler dere om jeg skal oppgradere 1.1 versjonen som lå inne. Jeg har inntrykk av at ikke alle er like begeistret for 1.30. Jeg har ikke travelt med å overklokke, men det kunne jo vært morsomt å prøve litt og på den BIOS'en som ligger inne ser det ikke ut til å være stort å hente. Edit 00:40: Blir visst mye mas her... Jeg fikk opp WinXp ved å kjøre repair siden jeg ikke hadde særlig lyst til å reinstallere alle programmene, formaterte c: for et par måneder siden. Alt ser ut til å funke, men er det dumt å ikke formatere XP disken ved såpass store HW endringer? Måtte reaktivere Windows pr. telefon for første gang på et par år;-) Endret 26. oktober 2005 av Mythos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå