Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Off topic:

Hvordan er det og handle på shg.no, det står jo at det er dansk? Er det slik at de faktisk har butikk i norge slik at man ikke får noe uventet pengebruk til tollen?

5042362[/snapback]

SHG er en meget god butikk. Eneste ulempene er en frakt som koster bitelitt mer og lengre fraktstid (forståelig nok). Men prisene er noe av det mest utrolige jeg har sett og de svarer veldig kjapt på E-post, noe som er det jeg liker best med en nettbutikk.

Ikke noe Toll på min bestilling på ca 3500,- kroner. Jeg spurte også om tollen, bare via E-post.

Lenke til kommentar
Off topic:

Hvordan er det og handle på shg.no, det står jo at det er dansk? Er det slik at de faktisk har butikk i norge slik at man ikke får noe uventet pengebruk til tollen?

5042362[/snapback]

Om du handler på danske shg eller itbutikken eller den svenske databutikken.com er det ikke noe problem med tollbehandling. De har alle "norsk" nettbutikk og de tar seg av moms. (Toll er det vel ikke på slikt utstyr).

Jeg handlet mitt AsRock kort på svenske Databutikken siden de hadde 3200+ prosessor for 1079 kroner (bulk). AsRock kortet kostet 532. Det er litt dyrere frakt enn f.eks. Komplett, så det må man ta med i beregningen.

Lenke til kommentar

Merkelig, byttet fra et Abit NF7-S (nForce2) til dette Asrock kortet og når jeg skulle starte for 1'st gang, bootet den faktisk på samme Windows installasjon. Har nå kun fjernet alt av nVidia software og installert ULi drivere. Det skal da ikke være mulig på så forskjellige brikkesett?

Skulle bare starte for å komme inn i bios, men hadde satt tastaturkabelen i feil PS2 kontakt. Trykket febrilsk på F2, men bootet da Windows istedet.

Har en mistanke om at ULi/ALi (Acer Labs International) og nVidia ikke er så forskjellige. Kansje ALi har "dissikert" en nForce chip, og laget noe som ligner? Ytelsen er jo også tilnærmet lik.

Lenke til kommentar
Nå tilter systemet mitt! Windows krasjer! Word krasjer! ALT krasjer! jeg oppdaterte til SP2 i går, i tillegg til å installere systool. Mistenker systool til å føkke systemet mitt! Kan noen hjelpe meg eller! dette er skikkelig ille!

5047032[/snapback]

Iallefall begynn med å fjerne Systool , se om ting endrer seg.

Lenke til kommentar
Hei. Hva var det som pleide å skille brikkesettene? Hva er det som nå er på cpu'en?

5047105[/snapback]

Kansje ALi har "dissikert" en nForce chip, og laget noe som ligner? Ytelsen er jo også tilnærmet lik.

5046391[/snapback]

Etter at AMD plasserte minnekontrolleren på selve CPU'en og bort fra hovedkortet, så har ytelsen ikke vært så forskjellig fra hovedkort til hovedkort. Fordelen er jo bedreminneytelse og mindre forsinkelser til minnet. Ulempen er at visst man skal bytte minnetype (f.eks. DDR til DDR2) så må CPU'en også ha ny minnekontroller, mao, ny CPU.

Merkelig, byttet fra et Abit NF7-S (nForce2) til dette Asrock kortet og når jeg skulle starte for 1'st gang, bootet den faktisk på samme Windows installasjon.  Har nå kun fjernet alt av nVidia software og installert ULi drivere. Det skal da ikke være mulig på så forskjellige brikkesett?

5046391[/snapback]

Det samme skjedde med meg også. Jeg hadde et SIS chipsett tidligere og jeg fjernet ingen software. Windows var utrolig tregt og ustabilt, men jeg syns det var merklig at jeg ikke fikk den vanlig blåskjermen når man booter på nytt hovedkort. Men chipsettet er nok ganske forskjellig fra Nvidia. Vi forventer trossalt blåskjerm etter et hovedkortbytte, men så prøver vi ikke ULi på det nye hovedkortet hver dag heller.

Lenke til kommentar

Hallo. Har dog tenkt å kjøpe dette hovedkort sammen med en Zalman 120mm kjøler:

http://www.databutikken.com/no/default.php...d=ZALCNPS77ALCU

Jeg lurer på om den passer? Blir chipsetet i veien? Vil nødig bestille denne å få se at den ikke passer...

Eller kan dette være en mulighet?:

http://www.databutikken.com/no/default.php...=ZALCNPS7B-ALED

Skal klokke en AMD 2,2ghz 3700+ så burde vel ha en god kjøler...

Endret av ATI vs GeForce
Lenke til kommentar

Som nevnt et par ganger tidligere i denne tråden så passer dette hovedkortet sammen med Zalman 7700 perfekt. Kjølefestet som sitter på hovedkortet er noe merkelig i utgangspunktet så det er slettes ikke dumt å investere i Zalman 7700 (som kommer med eget feste). De to hullene du trenger for å feste Zalman kjøleren til kortet er allerede borret ut og ingen deler på hovedkortet eller rambrikker er i veien for kjøleren.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen 90mm utgave av Zalman 7700, du tenker sikkert på 7000. Zalman 7000 er jo mindre enn 7700, så du kan sikkert satse skoene dine på at den også vil passe på hovedkortet. Men ser egentlig ingen grunn til å gå for denne, ettersom 7700 ikke koster noe ekstra og kjøler bedre.

Zalman kjølerne er laget for stillegående drift. Som en ren bonus kjøler de ganske bra også. Ville helt klart gått for Zalman fremfor Thermaltake.

Lenke til kommentar

Ok...Da tror jeg satser på en Zalman 7700 da! Sammen med en AMD 2,2ghz 3700+...

Noen som har et bilde av hvordan det blir seende ut med en slik kjøler på dette hk?

Edit: Bladde litt bak og der sa noen at den store 120mm Zalman kjøleren ikke passet. Han brukte 90mm...

Endret av ATI vs GeForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...