endrebjo Skrevet 7. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 http://img330.imageshack.us/img330/3339/bella6sc.jpg Denne klokken kjører jeg for øyeblikket. Skulle bare ønske jeg hadde minnebrikker som kunne backa opp CPU klokken. DDR634 Hvis jeg får litt penger imellom fingra så kanskje jeg kjøper et bare fine OCZ brikker og en DDR Booster. Takk til Corcky som har frontet som forsøkskanin for å finne ut om OCZ DDR Booster var kompatibel med DUAL-SATA2 Hvilken kjøler bruker du? (specs i profil er vel litt gamle) Kan nok bli meget aktuelt å gjøre en liknende budsjett-klokk i mitt (muligens) kommende system. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hvilken kjøler bruker du? (specs i profil er vel litt gamle) Kan nok bli meget aktuelt å gjøre en liknende budsjett-klokk i mitt (muligens) kommende system Før noen får forventninger om 2800Mhz på en 3000 Venice må jeg understreke at jeg har vært svært heldig med min CPU. Få Venice klokker så høyt, og de som gjør det tilhører som oftest E3 revisjonen. Nyere E6 er langt vanskeligere å klokke. Etter hva jeg har (skum)lest så virker 2200-2400Mhz som en sånn standard E6 venice overklokk. Noen får mindre , og noen får mer. Btw , jeg bruker Stock kjøler! Bråker litt , men ordner biffen. Det fine med min CPU er at det klarer svært høy klokk på lav spenning. Noe som er med på å holde varmeutvikligen nede. Med 1.50V eller 1.55V som Vcore hadde det antageligvis ikke gått!!(å bruke stock kjøler) Endret 7. oktober 2005 av dkvam Lenke til kommentar
Dappy Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 Noen som vet hvordan dette hk yter sammen med en X2 3800+? Frister litt denne kombinasjonen.... Takker for en informativ tråd. Tror dette hk er verd pengene. Hilsen Dappy Lenke til kommentar
GeirL Skrevet 8. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2005 Noen som vet hvordan dette hk yter sammen med en X2 3800+?Frister litt denne kombinasjonen.... Takker for en informativ tråd. Tror dette hk er verd pengene. Hilsen Dappy bra. Hva har skjedd her. Jeg har en 3500+ på asrock dual sata2 hk hvor jeg da har overklokket bussen til 218 og senket multiplieren til 9x som vil si 1,96 ghz mot standard 2,2 ghz hvorfor visen windows riktig ,og sandra og cpu z feil. testet multimedia benchmark og fikk katisk en god del høyere ytelse en standard. Cpu-z og sandra viser 2,4 ghz. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 12. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 Syns dette var litt merkelig..... Har en Venice 3000 (E3) Kjørte stabilt på 300x9 med bios 1.20 Tenkte å teste om jeg kom lengre med OCworkbench beta biosen, men måtte istedet klokke ned til 290x9 for å få det stabilt. Prøvde også bios 1.21 med samme resultat. La inn bios 1.20 igjen, og maskinen er igjen stabil på 2700GHz. Lenke til kommentar
Desi Skrevet 12. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 Noen som kunne gi meg en rask guide til hvordan jeg installerer Win XP på en SATAII disk? Prøver å lage en sånn diskett med drivere til SATAII, men jeg får det ikke til å funke... Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 Hvis du vil gjøre det bra enkelt så kobler du harddisken til SATA-1 kontrollren. Installer så winxp på denne måten. Når du er ferdig , slå av pc'n og flytt over til SATA2 kontrolleren. Lenke til kommentar
Desi Skrevet 12. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Okey, tror jeg forstod alt nå, gjorde ting bare mye mer vansklig enn det det egenetlig var. Hehe.... Takk igjen Endret 12. oktober 2005 av Desi Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 13. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) CPU-Z versjon 1.29 fungere bedre enn 1.30 med dette hovedkortet. Starter mye raskere Endret 14. oktober 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 13. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2005 HAR JEG KLOKKA RIKTIG?? Har stillt fsb`en på 218 (minnet støtter 437mhz altså helt safe) Stillt opp spenninga til cpu`en på max i bios verson 1.20 Klokket symetrisk. AMD Athlon 64,3700+ San Diego L2 1mb Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz ASRock 939Dual-SATA2 Winxp 64bit Os..... osv osv. Hvor høy temperatur på cpu`en kan det bli før det begynner å bli usunnt?? Asrock hovedkortet funker fint som bare det. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2005 HAR JEG KLOKKA RIKTIG?? Har stillt fsb`en på 218 (minnet støtter 437mhz altså helt safe) Stillt opp spenninga til cpu`en på max i bios verson 1.20 Klokket symetrisk. AMD Athlon 64,3700+ San Diego L2 1mb Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz ASRock 939Dual-SATA2 Winxp 64bit Os..... osv osv. Hvor høy temperatur på cpu`en kan det bli før det begynner å bli usunnt?? Asrock hovedkortet funker fint som bare det. 5001629[/snapback] Jeg er ingen fan av temp over 50C , men du kan som oftest gå til 60C uten at CPU skal ta skade av det. AMD har som oftest nøyaktige data av hvor mye temp CPU tåler. På min HTPC har jeg en S754 AMD64 Clawhammer på 2.0Ghz jeg kjører med en vifte som snurrer så sakte at den nesten står stille. Idle temp er 58C og load temp er 63C Ingen problemer med ustabilitet eller noe annet. Men jeg liker det ikke... Men jeg liker at boksen ikke bråker og! Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 14. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2005 Hvor høy temperatur på cpu`en kan det bli før det begynner å bli usunnt?? CPU'er er generelt designet til å tåle 90 - 100 grader. Men med slike temperaturer SKAL man ikke operere med. Personlig vil si at alt over 50 grader er varmt og alt under 65 er brukbart. Jeg har fokus på kjølig og stille. Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 14. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2005 Takker og bukker for svar. Noen som vet hvor mange volt asrock kortet klarer å levere til ramm`en?? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Noen som vet hvor mange volt asrock kortet klarer å levere til ramm`en?? 5006719[/snapback] Fra AnandTech sin test av kortet: Fortunately, the High setting must be around 2.8V, since it was effective with our standard Samsung TCCD test memory. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Vel. Her er det faktisk slik at Anandtech tar feil. Faktisk en ganske slakk konklusjon å anta at Vdimm High er 2.8V bare siden TCCD minnet deres kjører ok med Vdimm "High" Mye CPU og minne av bra kvalitet klarer å kjøre med mindre Volt enn spec. Skal komme med eksakte tall senere , men det er 2.65V eller 2.7V Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 15. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2005 Vel. Her er det faktisk slik at Anandtech tar feil.Faktisk en ganske slakk konklusjon å anta at Vdimm High er 2.8V bare siden TCCD minnet deres kjører ok med Vdimm "High" Mye CPU og minne av bra kvalitet klarer å kjøre med mindre Volt enn spec. Skal komme med eksakte tall senere , men det er 2.65V eller 2.7V 5010915[/snapback] Sant nok, men Anandtech vet vel av erfaring fra tester av andre kort der man kan lese av verdien av Vdimm- linja, at OCZ plat. ed. rev2 TCCD-en deres må ha rundt 2,8v for å klare over 300mhz (som de gjorde på dette kortet). Kanskje en "slapp" gjetning, men en kvalifisert ihvertfall. Det beste hadde vel vært om noen med et multimeter (?) kunne ha målt direkte. Lenke til kommentar
MrG Skrevet 17. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2005 Ser at det kun er 1 SATA-II på kontroller på denne, vil det si at jeg kun kan koble til 1 stk SATA-II harddisk? Jeg trenger minst et par harddisker.. MrG Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2005 Støtter 1stk SATAII disk 2stk SATA disker Fra manual: IDE: IDE1: ATA 133 / Ultra DMA Mode 6 IDE2: ATA 133 / Ultra DMA Mode 6 Supports up to 4 IDE Devices Serial ATA: Supports up to 2 SATA devices at 1.5Gb/s data transfer rate (No support for “Hot Plug” functions) Serial ATA II: 1 SATA II device at 3.0Gb/s data transfer rate (No support for “Hot Plug” functions) Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2005 Ser at det kun er 1 SATA-II på kontroller på denne, vil det si at jeg kun kan koble til 1 stk SATA-II harddisk? Jeg trenger minst et par harddisker.. SATA-II disker er bakoverkompatible og kjører uten problemer på SATA-I tilkopling. Lenke til kommentar
MrG Skrevet 18. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2005 Ser at det kun er 1 SATA-II på kontroller på denne, vil det si at jeg kun kan koble til 1 stk SATA-II harddisk? Jeg trenger minst et par harddisker.. SATA-II disker er bakoverkompatible og kjører uten problemer på SATA-I tilkopling. 5021106[/snapback] Det er jeg klar over, men du får ikke utnyttet en SATA-II disk fullt ut på en SATA-I tilkobling. Hvor mye du merker det i praksis er jo et godt spørsmål. Men siden jeg kjører mye HD intensive prosesser drar alle monner. MrG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå