Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har observert litt med viftehastighet og belastning av maskinvaren. Observasjonen er med Q&C aktivert, BIOS 1.21 og med BOXED kjøler.

- I et dataspill med sidelokk på maskinen: ca 5200RPM - 51 Grader

- I et dataspill uten sidelokk på maskinen: ca 3500RPM - 43 Grader

- I windows uten sidelokk på maskinen (Q&C inntar): ca 3500RPM og noen ganger 2600RPM - 31 Grader

Har brukt Everest Home Edition på 2 skjermer (Spillet i en skjerm og programmet i den andre skjermen). Everest har CPU vifta vist som "Kabinett"vifta i programmet. Når jeg stoppet vifta på CPU'en så forsvant "Kabinett" fra Everest.

Noen som har forslag til et kjølealternativ som er mer lydløst og billig?

Lenke til kommentar
Har observert litt med viftehastighet og belastning av maskinvaren. Observasjonen er med Q&C aktivert, BIOS 1.21 og med BOXED kjøler.

- I et dataspill med sidelokk på maskinen: ca 5200RPM - 51 Grader

- I et dataspill uten sidelokk på maskinen: ca 3500RPM - 43 Grader

- I windows uten sidelokk på maskinen (Q&C inntar): ca 3500RPM og noen ganger 2600RPM - 31 Grader

Har brukt Everest Home Edition på 2 skjermer (Spillet i en skjerm og programmet i den andre skjermen). Everest har CPU vifta vist som "Kabinett"vifta i programmet. Når jeg stoppet vifta på CPU'en så forsvant "Kabinett" fra Everest.

Noen som har forslag til et kjølealternativ som er mer lydløst og billig?

320879 ThermalTake The Typhoon, For AMD K7 & K8 & Intel S478 & LGA775, Heatpipe, 120mm Fan, 16db 316

eller

320693 ThermalTake Hammer525, Combo Cool DIY Series, AMD K8, No Fan 126

pluss

830007 Papst 80x80mm Fan, Low-Noise, 12 db, High Quality [Vis infobox] 92

fant alt dette på www.shg.no

Lenke til kommentar
320879 ThermalTake The Typhoon, For AMD K7 & K8 & Intel S478 & LGA775, Heatpipe, 120mm Fan, 16db 316

eller

320693 ThermalTake Hammer525, Combo Cool DIY Series, AMD K8, No Fan 126

pluss

830007 Papst 80x80mm Fan, Low-Noise, 12 db, High Quality [Vis infobox] 92

Ser meget lovende ut. Jeg får bestemme meg når jeg en gang oppgraderer skjermkortet mitt.

Lenke til kommentar
320879    ThermalTake  The Typhoon, For AMD K7 & K8 & Intel S478 & LGA775, Heatpipe, 120mm Fan, 16db    316

eller

320693    ThermalTake  Hammer525, Combo Cool DIY Series, AMD K8, No Fan    126

pluss

830007    Papst  80x80mm Fan, Low-Noise, 12 db, High Quality  [Vis infobox]    92

Ser meget lovende ut. Jeg får bestemme meg når jeg en gang oppgraderer skjermkortet mitt.

har en hammer 525 selv og er veldig fornøyd. Venice 3000 s939 1.8 @ 2.45 load temp max 49C :D

Lenke til kommentar

Hallo folkens !

jeg har akkuratt fått dette kortet, har fikk samme trøbbel som sjefern, men det jeg gjorde var å ta ut den 12 volt's kontakten å bare ha den feite atx kontakten tilkobla, da fikk jeg lys å vifter til å svive.

Men jeg får bare svart skjerm... har kun skjermkort stående i maskinen

har prøvd med og uten ram, samme problem

alt av kabler er tatt ut,

den piper heller ikke noen signaler, og speaker kabelen er satt riktig

jeg vet monitoren virker for den går fint på naboen sin maskin

psu : silent mist 500

skjermkort : asus gforce 6600 (vanlig)

ram : ocz 2gig platinum

håper noen kan hjelpe meg..

Mvh Optimus

Lenke til kommentar

Hei igjen, har nå feilsøkt litt til og har nesten funnet det ut...

jeg kobla til den gamle psu'en som var en qtek 350w og det funka uten problemer!

pc'en boota og jeg fikk skjermbilde

og nå sitter jeg med en silent mist som ikke vil bli med på leken...

men når jeg kobler til silent misten igjen og plugger i denne 12v kontakten så gir den et lite puff på alle viftene og lyset på skjermkort blinker et halvt sek, jeg prøver så å trykke på knapp og viftene/lys gir et lite puff og ingenting skjer. :(:(:(

(tar jeg ut 12v'en så starter den som ei kule uten bilde på skjerm)

hva gjør jeg galt ?

Endret av Optimus
Lenke til kommentar

bella6sc.jpg

Denne klokken kjører jeg for øyeblikket.

Skulle bare ønske jeg hadde minnebrikker som kunne backa opp CPU klokken.

DDR634 :p

Hvis jeg får litt penger imellom fingra så kanskje jeg kjøper et bare fine OCZ brikker og en DDR Booster.

Takk til Corcky som har frontet som forsøkskanin for å finne ut om OCZ DDR Booster var kompatibel med DUAL-SATA2

Lenke til kommentar

Noen som vet om grafikkortet Asus Geforce Ti4400 er kompatibel med dette hovedkortet. Noen som nevnte 3,3v på agp var farlig, og dette kortet er jo agp 1x, 2x, 4x.

Sliter skikkelig m å få ting til å funke...

Når jeg booter pc'n so bruker den ca 30 sek på å finne IDE koblingene (hdd, cdrom, etc...). HDD r helt ny WD 250 GB. Prøver å installere winxp på dn. Den første delen m formatering, og lasting av nye filer funker helt greit. Men når den booter igjen for å gjøre neste del av instalasjonen så bruker dn fortsatt 30 sek på ide greiene og etter det så spør dn om jeg vil boote fra cd. Venter til dn prøver å boote fra hdd så blir skjermen svart. Ingenting skjer. Men etter en god stund (10min +++) så startet den neste del av instalasjonen av seg selv (jeg var på forumet m en annen pc og prøvde å finne ut av problemet... så vet ike nøyaktig hvor lang tid d tok før d skjedde). Fikk installert den delen også, mn så kommer jeg til hvor jeg må boote igjen, og støter på de samma prob. Etter kjempe lang tid kommer det at det er en korrupt fil, <windows root>system32/hal.dll. Så skjer det ikke mer...

Noen som har noe peiling på hva som egentlig skjer? Er det hovedkort, skjermkort ell HDD?

Takker for all svar....

Endret av Desi
Lenke til kommentar
Noen som vet om grafikkortet Asus Geforce Ti4400 er kompatibel med dette hovedkortet. Noen som nevnte 3,3v på agp var farlig, og dette kortet er jo agp 1x, 2x, 4x.

Sliter skikkelig m å få ting til å funke...

Når jeg booter pc'n so bruker den ca 30 sek på å finne IDE koblingene (hdd, cdrom, etc...). HDD r helt ny WD 250 GB. Prøver å installere winxp på dn. Den første delen m formatering, og lasting av nye filer funker helt greit. Men når den booter igjen for å gjøre neste del av instalasjonen så bruker dn fortsatt 30 sek på ide greiene og etter det så spør dn om jeg vil boote fra cd. Venter til dn prøver å boote fra hdd så blir skjermen svart. Ingenting skjer. Men etter en god stund (10min +++) så startet den neste del av instalasjonen av seg selv (jeg var på forumet m en annen pc og prøvde å finne ut av problemet... så vet ike nøyaktig hvor lang tid d tok før d skjedde). Fikk installert den delen også, mn så kommer jeg til hvor jeg må boote igjen, og støter på de samma prob. Etter kjempe lang tid kommer det at det er en korrupt fil, <windows root>system32/hal.dll. Så skjer det ikke mer...

Noen som har noe peiling på hva som egentlig skjer? Er det hovedkort, skjermkort ell HDD?

Takker for all svar....

Nå kjører jeg selv på AGP 4x på dette kortet med et ATI rage 128.

Grunnet at mitt 9800 Pro døde for et par dager siden.

Disse AGP hastighetene er støttet på dette hovedkortet:

AGP 8x = 0,8 Volt Godkjent av ASRock

AGP 4x = 1,5 Volt Godkjent av ASRock

AGP 2x = 3.3 volt Ikke godkjent av Asrock

Hold deg unna AGP 1 og 2 ganger.

Geforce 4400 Ti fungerer dermed utmerket. Lykke til. :yes:

Lenke til kommentar

Takker!

Vet du om dn stiller seg automatisk til agp 4x? Fordi på mitt gamle hovedkort så stod det til 2x.

Fikk tak i en "lånedisk" av en venn, satt dn inn og nå booter dn på sekundet :yes:

Skal bare installere xp nå. Sender den andre disken til netshop, så får de ta en titt på dn...

Endret av Desi
Lenke til kommentar
bella6sc.jpg

Denne klokken kjører jeg for øyeblikket.

Skulle bare ønske jeg hadde minnebrikker som kunne backa opp CPU klokken.

DDR634 :p

Hvis jeg får litt penger imellom fingra så kanskje jeg kjøper et bare fine OCZ brikker og en DDR Booster.

Takk til Corcky som har frontet som forsøkskanin for å finne ut om OCZ DDR Booster var kompatibel med DUAL-SATA2

2.8Ghz :dribble::dribble::dribble:

Skal si at du har klokket!

Lenke til kommentar
Er dette alt som følger med kortet?

- Quick Installation Guide, Support CD, I/O shield

- Floppy/ATA 133 cables

- 1 x SerialATA data cable

- 1 x SerialATA 1-to-1 power cable

Ja, jeg tror det var det som fulgte med. Til 580 spenn bør man ikke forvente mer.

Ikke noe DFI bundle m.a.o.

Vet du om dn stiller seg automatisk til agp 4x? Fordi på mitt gamle hovedkort så stod det til 2x.

Det er AGP porten som blir stilt til 2x AGP og ikke skjermkortet. Støtter skjermkortet 4x så vil Asrock 939DUAL-SATAII sette AGP-porten til 4x, eller 8x visst skjermkortet er såpass spenst i. Støtter ikke skjermkortet 4x så skjer det sikkert noe spennende som garantien ikke vil erstatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...