Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE(Tdnoz @ 19/10-2006 : 16:14) nope, slår den av og setter på 400mhz nekter den å gå inn i win på dual channel. på singel channel går det helt til at jeg prøver på 3dmark

Det var da rart siden det fungerer hos meg. Hvilken bios versjon kjører du, og har du overklokket cpu? Det kan selvsagt ha sammenheng med type CPU og minne + en rekke andre forhold.

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar
QUOTE(Tdnoz @ 19/10-2006 : 16:14) nope, slår den av og setter på 400mhz nekter den å gå inn i win på dual channel. på singel channel går det helt til at jeg prøver på 3dmark

Det var da rart siden det fungerer hos meg. Hvilken bios versjon kjører du, og har du overklokket cpu? Det kan selvsagt ha semmenheng med type CPU og minne.

7127812[/snapback]

Har du prøvd med 2T?

Lenke til kommentar

Har prøvd alt nestn. ikke t2, men prøvde på auto, har ocz brikker og har ikke overklokka cpu enda... har siste bios (2.3). kjører t1 nå å kjører stabilt synes jeg. de førset biosene hadde problemer med t1, men de siste skulle det gå bra.

Lenke til kommentar
Bare for å nevne det, det er kun ocwb bios 2 som lar meg kjør ram over 200 Mhz, jeg har twinmos 2x1gb brikker og kommer opp til 239 mhz med dem, alle andre bios lar meg ikke kjøre over 200.

7127954[/snapback]

Bruker bios 1.80 og kjører med 210 MHz på minnet (har samme minne som deg) på en maskin med X2 4400+. På en annen maskin med X2 4200+ og samme minne fungerer ikke dette så det er vanskelig å si hvilke parametre som avgjør. Sistnevnte maskin kjører XP 64 så det kan jo være grunnen.

Lenke til kommentar

Jeg har fått et lite problem nå med overgangen til PCIe... Før, når jeg hadde 6600GT AGP hadde jeg høyere FPS i både CSS og BF2, enn når jeg har nå med XFX 7900GT M470. Jeg har har formatert, og installert både AMD driveren og Intergrated pakka, samt skjermkort driver. Har 1GB RAM (CL2), og 3500+. Bruker 1.7 biosen.

Noen som kjenner til problemmet og kan hjelpe meg? =)

Endret av Lars Anders
Lenke til kommentar
Jeg kjører 1T jeg! Jeg måtte sette ned cpu 50mhz for at det skulle funke stabilt(pga min dritt ram som tåler 220mhz 2T og 212mhz 1T). Men det var klart vert det, scorer bedre på envær test.

7133060[/snapback]

prøv internettsiden: www.notteknekker.no

Jeg fikset PCen min, og kjører 250 mhz ddr (PC4000) på ram'en (1T). Løsningen var å dumpe Asrock kortet, og kjøpe abit.

Har et voltmoddet Asrock 939 dual sata 2 kort hvis noen er interessert. Fungerer greit med Vcpu opp til 1.5 tror jeg.

Lenke til kommentar

Netshop hadde OCZ 2048MB Dual Channel Platinium Edition på tilbud og jeg falt for fristelsen og kjøpte. Dette er PC-4000 2x1024MB (3-3-2-8) 500Mhz EB DDR RAM. Jeg skiftet fra billige TwinMos til disse for å teste teorien om at kvalitet koster penger.

Med TwinMos brikkene klarte jeg 208Mhz på minnet med 1T og CPU på 2530Mhz.

Med OCZ klarer jeg 225Mhz på minnet med 1T og CPU på 2475Mhz. I praksis får jeg omtrent samme resultat som tidligere på forskjellige tester. Jeg hadde ikke regnet med at minnet skulle medvirke til at jeg måtte klokke ned CPU. Maskinen som tidligere var helt stabil er nå ikke det lenger. Sannsynligvis må jeg klokke CPU enda lenger ned for å få maskinen like stabil som tidligere.

Ble jeg skuffet? Ja! For meg beviser dette bare at kvalitet og pris ikke alltid henger sammen. Heretter blir det TwinMos for meg.

De 2 TwinMos brikkene jeg fikk til overs satte jeg i en annen maskin med samme Asrock HK hvor det sto 2GB TwinMos RAM fra før. Totalt fikk jeg nå 4GB. Her sitter en AMD X2 4200+ som med 2GB minne var klokket til 2640Mhz og stabil. Med 4GB minne lar den seg ikke klokke opp i det hele tatt. Noe som har noen teorier om hva dette kan skyldes? Alt minne er dual channel.

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...