Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nettopp XFX 7800GS 256MB i AGP-format, og siden prisene på AMD prossesorer har sunket så mye så har jeg lyst å oppdatere litt.

Jeg har planlagt å kjøpe Athlon 2x 5000+ AM2 og et par ubestemt DDR2 RAM-brikker (512 x 2 MB).

Det jeg lurer på er om dette hovedkortet kan drive en så massiv prossesor plettfritt på AM2 sokkel.

Og jeg leste et sted at dette hovedkortet kan kun drive grafikk-kort opptil 1.5v, fungere XFX 7800GS på dette da?

PS: Driver ikke med overklokking, visst det har noe betydning ;)

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

æsj. hovedkortet mitt liker seg ikke over 300htt. har kjørt på 300en stund nå uten problem. prøvde å sette til 310 men da begynte problemene. måtte resette bios for å få det normalt igjen. klokke ned hjalp ikke...

var akkurat likt sist jeg prøvde å presse det litt.

så frustrerende!

hm. jeg har volt modda kortet helt uten grunn. trenger maks 1.35v for å kjøre 2.7ghz... :)

Lenke til kommentar

forresten. bare ett lite minne tweaking tips. Tras (2.2.2.5) på dette hovedkortet (og andre med samme chipset) er best satt til 10!

jeg kjører 2.2.2.10 og det gir meg en smule bedre båndbredde enn alle andre valgene!

Lenke til kommentar
Siden dette hovekortet er kompatibel med både 939 og AM2

6591464[/snapback]

Kortet er kompatibelt med AM2 om du kjøper en oppgraderingsmodul, ja. Uten den må du ikke finne på å prøve og sette inn en AM2 CPU. Oppgraderingsmodulen består av AM2 sokkel, og DDR2 minneslotter.

Lenke til kommentar
Siden dette hovekortet er kompatibel med både 939 og AM2

6591464[/snapback]

Kortet er kompatibelt med AM2 om du kjøper en oppgraderingsmodul, ja. Uten den må du ikke finne på å prøve og sette inn en AM2 CPU. Oppgraderingsmodulen består av AM2 sokkel, og DDR2 minneslotter.

6592819[/snapback]

Jepp, du må ha en egen modulgreie i tillegg. Så INGEN som kjøper helt nytt AM2 system burde kjøpe dette hovedkortet!

Lenke til kommentar
Siden dette hovekortet er kompatibel med både 939 og AM2, er det da Zalman CNPS7700-Cu også kompatibel på en AM2 CPU?

Som sagt så har jeg tenkt å kjøpe en Athlon 64 2x 5000+ AM2.

PS: Fortron-Source 400W 120mm, 24pin, SATA bør vel holde for dette.

6591464[/snapback]

Som nevnt på noen sider tilbake her i tråden vil det mest økonomisk være å makse ut 939 plattformen fremfor å kjøpe AM2 tilleggskortet. CPU'en er en ting, men du må inn med DDR2 rambrikker også. Med mindre du ønsker å bytte HK så er det bedre å kjøpe en 939 CPU, f.eks X2 4600+ til under 2000,- og kanskje et nytt skjermkort. Du kommer langt med det. Skjermkortet kan du dra med deg over på neste plattfrom som f.eks tillegskort i et Crossfiresystem e.l. og resten av PC blir en überheftig filserver med X2 cpu og 2Gb ram eller noe sånt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...