Freeky2k Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Så viss jeg kjøper den må jeg da ha en AM2 cpu og DDR2 ram? 6514777[/snapback] Ja. Må den gamle rammen og cpuen min da tas av kortet? Hmm, vet ikke. Det er ikke sikkert du må fjerne det, siden du må flytte alle de jumperne. Endret 18. juli 2006 av Freeky2k Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Har sett i manualen, og forstår det sånn at man må ha DDRII ram for å ta i bruk AM2 oppgraderings kortet ? Hadde jo ellers vært veldig aktuelt å skaffe upgrade kortet og en AM2 X2 cpu når prisene har falt. Men får vel heller satse på en billig 939 X2 og bruke mine gamle DDRI brikker. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Har sett i manualen, og forstår det sånn at man må ha DDRII ram for å ta i bruk AM2 oppgraderings kortet ? Hadde jo ellers vært veldig aktuelt å skaffe upgrade kortet og en AM2 X2 cpu når prisene har falt. Men får vel heller satse på en billig 939 X2 og bruke mine gamle DDRI brikker. 6514875[/snapback] Ja, du må ha DDR2 ram. Prisene faller på 939 plattformen og. Lenke til kommentar
stalrock Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 hej! Måste jag ha diskett før att flasha bios ( OC:s senaste før att kunna gå øver 275 htt) ? Har ingen diskettstation men kan ju låna eller køpa. En skum grej hænde.. ladda ned bios filen å la den på skrivbordet ( extracta den ) sen nær ja starta om dattan så fick ja felmelding + att bios såg anorlunda ut. Hade ju inte gjort nått før att uppdatera ?? En fråga till : Har opteron 146 och har lest nånstans att man inte behøver voltmodda opteron. Stemmer det? hej hej Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Men er det noen som vet om dette blir å funke like godt som vanlige HK? Og måå man fjerne den gamle cpuen og rammen? Er vel ikke noe vits med 2 cpuer og 4 rambrikker når bare en av dem blir å funke... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Joda, det har en fordel: Du slipper forsåvidt å bytte ut hovedkortet, noe som gjør at du slipper reinstallasjon også. + du sparer fort en liten tusing på kjøp av nytt hovedkort ved oppgradering av systemet også. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Ja men hva med den gamle rammen og cpuen? Jeg vil selge det før jeg kjøper oppgraderingskortet, ny cpu og ram... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Det billigste AM2-hovedkortet fra Asrock koster rundt 500-600 da, bedre å kjøpe det så har du en ekstra maskin også Men 939 > AM2 er jo en ytterst liten oppgradering da Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ja men da må jeg begynne å legge aaaalt inn på nytt, gidder jeg ikke... MEN JEG HAR ENNÅ IKKE FÅTT SVAR PÅ SPØRSMÅLET MITT! Visst jeg bestiller oppgraderingskortet, ny ram og en ny cpu, må jeg da fjerne den gamle cpuen og rammen fra HK før jeg plugger på de nye delene? Fordi visst jeg ikke får de delene solgt kan jeg ikke oppgradere heller... Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ja men da må jeg begynne å legge aaaalt inn på nytt, gidder jeg ikke... MEN JEG HAR ENNÅ IKKE FÅTT SVAR PÅ SPØRSMÅLET MITT! Visst jeg bestiller oppgraderingskortet, ny ram og en ny cpu, må jeg da fjerne den gamle cpuen og rammen fra HK før jeg plugger på de nye delene? Fordi visst jeg ikke får de delene solgt kan jeg ikke oppgradere heller... 6524045[/snapback] Er godt mulig CPU (939) og RAM (DDR) kan stå i mens du bruke de nye delene men at de er ubrekelig siden de er disablet via jumpere. Men det er nok meningen at delene skal fjernes. Det tror eg. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Men som nevnt tidligere i tråden er det vel heller lite å hente av ytelse på å gå fra 939 til AM2. Slik at om man må kjøpe DDRII ram i tillegg, vil det heller være mer fornuftig å oppgradere med ny 939 cpu. Og dersom jeg først skulle kjøpe oppgraderings kortet, DDRII ram, og AM2 cpu, ville jeg seriøst vurdert et core 2 oppsett istedet, selv om det nok blir litt dyrere. kommer til å oppgradere selv når prisene har falt. Dropper AM2+upgrade kort, og kjøper heller den raskeste 939 X2 jeg har råd til Endret 20. juli 2006 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Men som nevnt tidligere i tråden er det vel heller lite å hente av ytelse på å gå fra 939 til AM2. Slik at om man må kjøpe DDRII ram i tillegg, vil det heller være mer fornuftig å oppgradere med ny 939 cpu. Og dersom jeg først skulle kjøpe oppgraderings kortet, DDRII ram, og AM2 cpu, ville jeg seriøst vurdert et core 2 oppsett istedet, selv om det nok blir litt dyrere. kommer til å oppgradere selv når prisene har falt. Dropper AM2+upgrade kort, og kjøper heller den raskeste 939 X2 jeg har råd til 6526338[/snapback] Jepp, det er jo totalt unødvendig å gå fra 939 til am2, ville heller gjort som det å brukt pengene på ny CPU. Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 ser det er et par stykker i tråden som har vært veldig uheldig med hovedkortene har ikke hatt noe feil med mitt kort, her i gården er på med silkehansker når jeg skal sette noe inn i maskinene Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Akkurat, hører hva dere sier... Men å legge ut 300kr for å få oppgraderingskortet og for eksempel en AM2 4200+ X2 og OCZ 2gb sett er ikke det bedre enn en AMD 939 3700+(2,8) og Patriot 2gb sett? Den nye cpuen kan vel lett klokkes til det nivået samtidig som det er to kjerner. Og frekvensen på den nye rammen er høyere enn på den gamle Patriot rammen min. Og ideen min var å oppgradere nå som prisene falt, så slipper jeg å gjøre det senere da prisene er på sitt vanlige nivå... Høres ikke det fornuftig ut? AM2 vil jo en eller annen gang senere vise seg å være bedre enn socket 939... Endret 20. juli 2006 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Neivell, kanskje jeg bare selger CPUen da... 6526835[/snapback] Det ville ivertfall jeg gjort. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ja men da må jeg begynne å legge aaaalt inn på nytt, gidder jeg ikke... 6524045[/snapback] OS du tenker på? Det gjør man jo uansett en gang i måneden Gidder du ikke det bør du dra på Elkjøp å kjøpe deg PC istedet Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 He he legger inn XP mellom 4 og 6 ganger i året, har skikkelig problemer å få det godkjent av validatorn(eller hva det heter) til Microsoft. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 (endret) Men blir det å funke like greit med dette oppgraderingskortet som et vanlig HK? Går det ann å klokke osv? Men over til en annen sak: Cpuen min står nå på 2778mhz, HTT 252 og minne frekvens på 198. I biosen har jeg satt minne frekvensen ned til 166mhz, hva skjer viss jeg setter den opp til 200 igjen? Føler at de har lite å gi disse Patriot brikkene jeg har Men har hørt jeg må oppgradere bios skal jeg kunne klare klokke videre. Er bare det at jeg har sett andre brikker klokket opp til en frekvens på 270mhz...Har å lyst til det Endret 20. juli 2006 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Viss jeg voltmodder mitt dual sata kort som på bildet, vil jeg kunne se forskjell i bios? Eller vil for eksempel 1.35v bety 1.5? og hvor stor vil forskjellen bli? Er oppe i 2,55 med min x2 3800+. Er det verdt bryet? Legger til: prime 95 feilet på ene kjernen etter 1t 50min. trodde x2 klarte høyere. skuff. Nå rykker nok den ned til 2.5. Endret 21. juli 2006 av åousky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå