Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann ASRock-folk!

Skal bygge en PC til broren min snart, og jeg tenker å bruke dette HK'et. Er det noen kjente problemer med det? Eller vil det virke knirkefritt fra første stund?

6499927[/snapback]

Mitt fungerte knirkefritt ivertfall, etter en bios oppdatering var også 274FSB problemet vekke. :)

Lenke til kommentar

svarte. akkurat fått corsair 2gb settet mitt. sitter å prøver å klokke litt, men verken 200 (1:1) eller 166divider funker. tror ikke 133 funker heller kun 100 som funker riktig....

edit: nei nå funker ikke den divideren engang. ser ut som den er låst på en bestemt divider uansett hva jeg setter i bios...

regner litt på det og ser ut til at divideren er på 128-129. ikke 133 altså.... merkelig!

skal prøve å sette default i bios å se hva som skjer...

edit2: nope. nekter å kjøre 1:1....

edit3: jo vent. den sto jo på auto, satte den til 200 og da ble det jaggu 200... teste mer!

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å kommet lengre på klokkinga av min 3700+ som er nådd 2,8Ghz, men der stopper det. Burde en bios-oppgradering gjøre så jeg kan klokke lengre?

6511673[/snapback]

Bios oppdatering løste ivertfall mitt problem med HTT 274MHz, men du ligger vel under det, kan ca 255MHz stemme ?

Du kan jo teste ut voltmodden da.

Lenke til kommentar
begynner nok å nærme deg grensa på prosessoren der ja. litt mer volt kan nok hjelpe. men ikke pøs på for mye hvis du ikke har god kjøling får da begynner det å bli varmt...

6513472[/snapback]

Bruker fortsatt boxed kjøler, og temp er bare steget med 5. Så nå ligger den på 40 under load...

Lenke til kommentar
begynner nok å nærme deg grensa på prosessoren der ja. litt mer volt kan nok hjelpe. men ikke pøs på for mye hvis du ikke har god kjøling får da begynner det å bli varmt...

6513472[/snapback]

Bruker fortsatt boxed kjøler, og temp er bare steget med 5. Så nå ligger den på 40 under load...

6513597[/snapback]

Tempen stiger vel mest når du setter opp spenningen.

Lenke til kommentar

ja men 1,45v 2,8ghz og 40 load med boxed kjøler er ønsketenkning med normal romtemp, særlig nå på sommeren...

edit: men så lenge maskinen er stabil og fin så spiller det jo ingen rolle!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...