Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har athlon x2 3800+ manchester her med stock volt på 1.3

6423304[/snapback]

Da får du sikkert ikke mer enn 1.4 ;)

 

Hvis du tør så kan du jo alltids prøve voltmod da.

Skal en del til for å ødelegge kortet hvis du bare er litt forsiktig.

Og hvis du har ødelagt det, har det så mye å si?

Jeg mener, hvor masse koster dette kortet nå, ikke masse over 400?

Da kan man gjerne eksperimentere litt med det syns jeg.

Lenke til kommentar

ja i ett 2+skjermoppsett.

 

svarte. får plutselig feilmelding om at skjermkortet mitt har klokket seg ned fordi strømkontakten ikke er i så den ikke får tilstrekkelig strøm...

 

flott, vent litt skal bare lodde på en kontakt! for det har nemlig ikke 6600gt kortet mitt!

Lenke til kommentar
Siden socket AM2 har entret banen for en stund siden, når skal da oppgraderingskortet komme til Asrock 939 Dual-Sata?

6438669[/snapback]

 

Tja, det er da kommet tror jeg.

Ligger ivertfall endel tester av det ute. :cool:

 

Men finner riktignok ikke noe her til lands, verken i prisguiden eller på google. :dontgetit:

Endret av Freeky2k
Lenke til kommentar

Har to Samsung SpinPoint P80SD 160GB SATA2

 

Hadde opprinnelig planer om raid 0, men droppet det. Koblet derfor den ene disken til SATAII kontakten, og la OS på den siden jeg regnet med at den ville være raskest.

 

Men når jeg nå prøvde disk benchmark, var den disken som står på "vanlig" SATA kontakt raskest :hmm: . Har defragmentert begge, men resultatet er fremdeles det samme.

 

Skal senere (etter jobb) prøve å koble begge diskene til SATA (I) kontaktene og sjekke om resultatet endrer seg. Får vel prøve å reinstalere chipset og SATA I/ II drivere på nytt også.

 

Men hva kan være årsaken til at det ser ut til å gå tregere over SATA II enn SATA kontrolleren ?

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Du vil i teorien ikke merke noen stor forskjell mellom 1,0 gbs og 3,0 gbs da få harddisker idag støtter faktiske 3 gb i sekundet.. Tror nok heller SATA2 er bare tilrettelagt for framtidige større hastighets disker.. Jeg kjører selv en SATA 2 320gb seagate og WD 32gb 10 000 rpms SATA 1 med Asrock 939 og kan ikke si jeg merker noen større hastighets overføring med Seagate disken koblet på SATA 2 kontra samme disk koblet på SATA 1..

Lenke til kommentar

Er klar over at det er små forskjeller, men det jeg fant merkelig var at disken faktisk var raskest tilkoblet SATA og ikke SATA II kontakten.

 

Men kjørte nå nettop samme testen fra Vista, og da ble ting mer fornuftige. Får der ca. 10% høyere score på SATA II enn SATA (I).

 

Så det har nok blitt noe rot og klabb med driverne i Win XP.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe dette kortet, men har et lite usikkerhetsmoment. Jeg har et AGP-skjermkort, og bruker Arctic Cooler silencer på det. Iom at kjøleren er relativt stor er jeg usikker på om jeg får brukt alle tre PCI-sporene? Jeg trenger foreløpig bare to, men får fort bruk for tre..

 

Noen som har prøvd å overklokke AMD64 3800+ med dette kortet? Gikk det greit?

 

De kjølerne som det står i første post at er kompatible med hovedkortet, trenger ikke de sånn bakplate (som ikke følger med)?

Lenke til kommentar
hvor mye koster kortet? er det en 100lapp er det vel muligens greit, men koster  det 400 kan man likegådt kjøpe nytt hovedkort!

6490914[/snapback]

 

Ja, skal de få solgt noe av det oppgradingskortet må de vere billig, ellers er jo ideen dødfødt.

Og så må det snart komme på markedet. :)

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe dette kortet, men har et lite usikkerhetsmoment. Jeg har et AGP-skjermkort, og bruker Arctic Cooler silencer på det. Iom at kjøleren er relativt stor er jeg usikker på om jeg får brukt alle tre PCI-sporene? Jeg trenger foreløpig bare to, men får fort bruk for tre..

 

Noen som har prøvd å overklokke AMD64 3800+ med dette kortet? Gikk det greit?

 

De kjølerne som det står i første post at er kompatible med hovedkortet, trenger ikke de sånn bakplate (som ikke følger med)?

6489630[/snapback]

 

Jeg har prøvd å overklokket med en 3700+. Nådde 2,8ghz uten problemer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...