Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Bruker Vista B2 x64 nå, og LAN fungere helt ok. Husker ikke helt hvor jeg lastet ned driveren fra, men i Device manageren står det noe sånt:

ULi PCI Fast Ethernet Controller

Driver provider: ULi Electronics Inc.

Driver Dat: 22.03.2005

driver version: 5.1.2600.350

Ikke akkurat noe ny driver, eller 64 bit  :)  , men fungerer bra her. Drivere til lyd ordnet windows update med.

6285124[/snapback]

Er Vista ren 64bit? det burde vel gå med de driverene da :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm. jeg bytta hovedkort i maskinen min fordi jeg trodde asrock hovedkortet tok kvelden, men så var det cpu istede. Men nå som jeg har fått ny cpu så sto asus hovedkortet i(a8rmvp)

og det boota rett opp uten reinnstall!

ikke verst med tanke på forskjellen på chipsettene. men blir en fresh innstall i kveld da!

Lenke til kommentar
hm... damn!  :hmm:

Kjøpte med en AMD 939-cpu uten box kjøler, Asrock 939DUAL-SATAII og Thermalright XP-120 CPU-kjøler. Men her kan jeg verken ta av det gammle festet eller sette på nytt!

er disse ASrock kortene uten noen mulighet for å bytte feste til kjøler?!

Sikkelig fortvilet siden jeg ikke har noen annen kjøler  :(

6301232[/snapback]

Jeg måtte da bytte feste da jeg brukte scythe ninja en gang i tiden :)

Lenke til kommentar

Kjøpte med en AMD 939-cpu uten box kjøler, Asrock 939DUAL-SATAII og Thermalright XP-120 CPU-kjøler. Men her kan jeg verken ta av det gammle festet eller sette på nytt!

6301232[/snapback]

6301265[/snapback]

Det er en cpu kjøler? Men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal skifte (eller ta av det originale) festet til cpu kjøler... jeg har et feste jeg kan skifte me men får ikke av det gammle >.<

Endret av klinka
Lenke til kommentar

6301232[/snapback]

6301265[/snapback]

Schyte hva foe no? : :dontgetit:

6301280[/snapback]

Det er lov å google

http://www.google.no/search?hl=no&q=scythe+ninja&meta=

Lenke til kommentar

6301232[/snapback]

6301265[/snapback]

Schyte hva foe no? : :dontgetit:

6301280[/snapback]

Det er lov å google

http://www.google.no/search?hl=no&q=scythe+ninja&meta=

6301290[/snapback]

Det er akkurat sånn feste jeg må skifte til! her: SCNJ1000accessory.jpg

Endret av klinka
Lenke til kommentar
Så vidt jeg husker er det da lett å fjerne det originale festet. Er vel noen slike plastikkgreier som er trykket gjennom hullene. De dyttes ned og klemmes sammen med tang eller lignende.

6301409[/snapback]

Takker? Skal prøve, men er det de hvite ekstra tingene du snakker om? Eller pare de tingene som stikke ut bak i hovedkortet? Dessuten så er jeg litt usikker på om jeg vil skru på pcen etter litt kikking på denne topicen :p

Lenke til kommentar

Det gikk! fått satt opp min cpu kjøler og alt, den skrur seg på men restarter med en gang etter loading screen :ermm: Visst jeg prøver Sikkerhets modus kommer login- opp på skjermen, men min trødløse mus og keyboard mottaker bare blinker som om strømmen ble slått av og på :thumbdown:

Og jeg greier f*** me ikke å sette biosen te å loade fra win xp cd'en :cry:

Endret av klinka
Lenke til kommentar
Det gikk! fått satt opp min cpu kjøler og alt, den skrur seg på men restarter med en gang etter loading screen  :ermm: Visst jeg prøver Sikkerhets modus kommer login- opp på skjermen, men min trødløse mus og keyboard mottaker bare blinker som om strømmen ble slått av og på  :thumbdown:

Og jeg greier f*** me ikke å sette biosen te å loade fra win xp cd'en  :cry:

6301756[/snapback]

Prøv å oppgradere BIOS?

Lenke til kommentar
Det gikk! fått satt opp min cpu kjøler og alt, den skrur seg på men restarter med en gang etter loading screen  :ermm: Visst jeg prøver Sikkerhets modus kommer login- opp på skjermen, men min trødløse mus og keyboard mottaker bare blinker som om strømmen ble slått av og på  :thumbdown:

Og jeg greier f*** me ikke å sette biosen te å loade fra win xp cd'en  :cry:

6301756[/snapback]

Prøv å oppgradere BIOS?

6302024[/snapback]

Neppe noen god ide om pcen er såpass ustabil. Fungerte alt fint før du satte på ny kjøler?

Prøv alt standard som resete cmos osv.

Når det gjelder å få den til å boote fra xp cden, så er jo det bare å endre i biosen slik at cd-romen er first priority elns. :)

Lenke til kommentar

Svar #1: Oppgradert bios? Nei, kommer ikke inn i xp engang.

Svar #2: Det er bare den kjøleren jeg har... kjøpte en bulk.

Prøvd å første Prioritere i bios, men det er helt klart ikke noe varme spørsmål her, siden den satt ganske lenge på her istad. Tror du kansje reformatering hjelper?

Lenke til kommentar

Prøvd å første Prioritere i bios, men det er helt klart ikke noe varme spørsmål her, siden den satt ganske lenge på her istad. Tror du kansje reformatering hjelper?

6302115[/snapback]

Du har brukt xp-installasjonen på et eldre/annet chipset før? I så fall så MÅ du nesten formatere og installere på nytt ja...

Lenke til kommentar

6302115[/snapback]

Du har brukt xp-installasjonen på et eldre/annet chipset før? I så fall så MÅ du nesten formatere og installere på nytt ja...

6302123[/snapback]

Takker så meget, etter et par tweaks i bios fikk jeg den til å loade fra cd-- men fant også ut at den disablea alle usb'portene ved oppstart, slik at jeg ikke kunne starte fra cd.. fikset det nå og reformaterer mens jeg installere, tusen takk for alle svar!!

Lenke til kommentar

Jeg får bare opp en feilmelding om at "Setup.exe har gjort en ulovlig operasjon" når jeg prøver å installere disse driverne i Vista Beta 2 x64. Noen som har fått LAN-driverne til å fungere i x64 versjonen av Vista Beta 2?

6307310[/snapback]

Har fått det til å virke med Integrated 213 driverne som ligger på samme siden, (virket ikke med 220 og Vista B2 x64 her heller).

Kjørte vel ikke selve exe filen, men pakket ut filene, og pekte til mappen under instalasjon/ søking etter driver.

Off topic: Driver nå og leter etter drivere til et trådløst kort jeg vanligvis bruker, men det ser mere håpløst ut. Så jeg får bare holde ut kjeften jeg får fra min bedre halvdel for kabelen som ligger midletidig mellom rommene her :D

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Har fått det til å virke med Integrated 213 driverne som ligger på samme siden, (virket ikke med 220 og Vista B2 x64 her heller).

Kjørte vel ikke selve exe filen, men pakket ut filene, og pekte til mappen under instalasjon/ søking etter driver.

6307424[/snapback]

Ser man det ja! Da var jeg på nett med Vista jeg også. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Har problemer med å få usb 1.1 komponenter til å fungere. dette gjelder en tråløs netverksadapter fra jensen scandinavia og et webcamera. Begge blir tilkoblede og lyser men programmene finner i kke komponenten. Disse usb 1.1 komponentene har fungert på andre usb 2.0 hovedkort. er det noen driver eller bios uppdate jeg kan laste ned(har ikke floppy disk drive)

Lenke til kommentar
Har problemer med å få usb 1.1 komponenter til å fungere. dette gjelder en tråløs netverksadapter fra jensen scandinavia og et webcamera. Begge blir tilkoblede og lyser men programmene finner i kke komponenten. Disse usb 1.1 komponentene har fungert på andre usb 2.0 hovedkort. er det noen driver eller bios uppdate jeg kan laste ned(har ikke floppy disk drive)

6313174[/snapback]

USB driver skal ikke være nødvendig med mindre du kjører Win98/ME. Har du er "ny" OS installasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...