Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Asrock 939DUAL-SATAII tråden

dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg kommer ingen vei. En ting er at jeg er grønn, men så forbanna vanskelig skal det ikke være? Jeg gjorde nøyaktig det samme som i går, og ingen lykke nå. Rart det gikk i går. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har en ny pc her jeg ikke får brukt, fordi den ikke vil legge inn XP. Vær så snill å hjelp meg..

edit: skal jeg kjøpe nytt hovedkort?

6090762[/snapback]

bruk sata-1 unngå sata-2 porten. sata-2 porten fungerer som en usb port i windows

6091283[/snapback]

hva mener du?

14141414

6091289[/snapback]

høyre på menyen

safely remove hardware

scsi disk device

kjøpte sata-2 partisjonerte, planen var systemdisk på sata-2, istedenfor IDE.

kjører fortsatt IDE systemdisk gitt opp, må vel finne jumper å sette I wd disken til Sata-1 hvis jeg finner. Har lasted ned disse driverne fra asrock så du sier, installer i sata-1 mode, installer drivere, så bytt til sata-2?

hvor skal jumper være i en 250gb 16mb cache sata 2 WD? sata1

6091304[/snapback]

Dette "problemet" er mest sannsynlig "hot swap" funksjonen, noe som skal være der..

Du skriver veldig tungvindt og stressende!

6091833[/snapback]

Må nok si meg litt enig.. (no offense pizzafordi)... :roll:

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Er det ett tupp i ræva til meg eller...?

6272274[/snapback]

Det er nok til pizzafordi :roll:

Men nå har jeg fått skikkelig lyst til å legge inn Vista Beta 2, driver og laster ned det nå.

MEN, det finnes ikke drivere til LAN og LYD enda! :(

Finnes bare til XP 64-bit, og det vil sikkert ikke funke?

Noen tips eller?

Har SÅ lyst på Vista nå :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke på noen måte sjekket rundt, men sånn rent logisk vil jeg tro at ASRock ikke lanserer noen offisielle drivere til et OS som enda er i beta-testing. Det er godt mulig man kan får det til å funke, men det blir på det eksperimentelle planen. Det er vel i det hele tatt problematatisk å finne drivere til noe annet enn de mest 'vanlige' konfigurasjonene.

Lenke til kommentar

Testet idag med aa innstalere et helt nytt 939dual system, og valgte ULI driverne paa Nvidia sin side. Disse funket veldig daerlig i kombinasjon med en vanlig Nvidia gfx driver. Gikk absolutt ikke. Det var AGP driveren her som ikke fungerte (3.0).

Tips: Hold dere til agp driveren paa ASROCK sine egne sider (v. 2.30).

Lenke til kommentar

Bruker Vista B2 x64 nå, og LAN fungere helt ok. Husker ikke helt hvor jeg lastet ned driveren fra, men i Device manageren står det noe sånt:

ULi PCI Fast Ethernet Controller

Driver provider: ULi Electronics Inc.

Driver Dat: 22.03.2005

driver version: 5.1.2600.350

Ikke akkurat noe ny driver, eller 64 bit :) , men fungerer bra her. Drivere til lyd ordnet windows update med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...